Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز گفت رایزنی‌های روسیه و آمریکا درباره مسائلی چون ثبات استراتژیک می‌تواند در ماه جولای انجام شود.

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: «من خیلی به برگزاری این گفتگو امیدوارم. ما کتمان نمی‌کنیم که علاقه‌مندیم این رویداد بدون تأخیر اتفاق بیفتد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: منطق نشان می‌دهد که این مسائل پیچیدگی خاص خود را دارد اما زمان در حال اتمام است.

ریابکوف اضافه کرد: واشنگتن هنوز کار تحلیلی خود را درباره بررسی و شاید تا حدودی جنبه‌های مختلف سیاست هسته‌ای ارزیابی نکرده است اما این نباید مانع آغاز گفتگوها درباره دیگر موضوعات اساسی شود. 

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو و واشنگتن همچنین باید درباره  چگونگی سازماندهی کار خود بحث کنند. به تأخیر انداختن شروع این گفتگو اشتباه است. 

پیشتر نیز او درباره گفتگو میان روسیه و آمریکا اعلام کرده بود که این رایزنی‌ها باید بر اساس احترام متقابل باشد و مسکو از روند گفتگو میان دو طرف بر اساس رعایت این اصل و پرهیز از وارد کردن اتهام‌های بی اساس حمایت می‌کند.

سرگئی ریابکوف گفت: یکی از مشکلات اصلی در برابر بهبود روابط میان روسیه و آمریکا وارد کردن اتهام‌ها و ادعا‌هایی بی اساس و دروغین است که اخیرا واشنگتن بدون هیچ گونه پایه و اساسی بر ضد مسکو انجام داده است.

پوتین بعد از دیدار با جو بایدن در نشستی در ژنو سوئیس پس از ۱۰ سال، با تأکید بر مسئولیت بزرگ واشنگتن و مسکو در خصوص ثبات راهبردی در جهان اعلام کرد: «من با همتای آمریکایی‌ام درباره مسائل تجاری، همکاری در قطب شمال و دیگر مسائل به گفتگو پرداختم و در مورد بازگشت سفرا بین واشنگتن و مسکو توافق کردیم. در مذاکراتم با بایدن در خصوص تحولات اوکراین گفتگو کردم و بایدن مسئولیت تمدید پیمان استارت نو را به عهده گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرگئی ریابکوف ولادیمیر پوتین جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است