Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، دلیل ورود خود به شورا را کار کردن برای مردم دانست و اظهار داشت: شورا بهترین فضا برای خدمت به مردم است و با توجه به عملکردم خود را مناسب دانستم چرا که در شورا باید افراد پیگیر حضور داشته باشند!

وی بیان داشت: مردم از عملکردها ناراضی‌اند و در هر منطقه مشکلات خاص آن وجود دارد که متناسب با آن باید برنامه‌ریزی شود تا مردم این مناطق به‌صورت متوازن و یکدست از زیرساخت‌ها بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخب ششمین دوره شورای شهر بیرجند اضافه کرد: به‌عنوان مثال در شمال شهر با توجه به پتانسیل‌های موجود نیاز به زمین چمن نیست اما به سالن ورزش‌های انفرادی مانند رزمی، کشتی و دومیدانی نیاز دارد.

سروری افزود: باید براساس پتانسیل هر منطقه امکانات داده شود و  بازار و روز بازار در شمال شهر نداریم که باید دایر شود و به رفاه مردم کمک کند.

ایجاد سند توسعه ۲۰ ساله

وی بیان داشت: دو برنامه پیشنهادی برای توسعه شهر دارم که اگر اعضاء شورا موافقت کنند اجرایی خواهد شد؛ یکی شامل ایجاد معاونت حوزه فرهنگی و گردشگری است که نبود متولی در این دو بخش مشکلاتی را ایجاد کرده و نمی‌تواند فقط زیرمجموعه سازمان رفاهی تفریحی باشند.

منتخب ششمین دوره شورای شهر بیرجند ادامه داد: پیشنهاد بعدی ایجاد سند توسعه شهر است که اگر داریم باید بازبینی شود و اگر وجود ندارد باید طراحی شود تا با توجه به آن از جزیره‌ای کار کردن رها شویم به‌دلیل اینکه در هر شورا برنامه‌هایی اجرایی می‌شود ولی به‌دلیل نبود برنامه جامع در شوری بعدی با اعضای جدید به فراموشی سپرده و برنامه‌های دیگری اجرایی می‌شود.

سروری اظهار داشت: این سند توسعه باید ۲۰ ساله باشد و با همکاری هم دانشگاهیان و هم جوانان، معتمدین، کسبه، نخبگان و مردم عادی باشد.

گردشگری و ورزش؛ ۲ صنعت مهم اقتصادی

وی در زمینه درآمد پایدار برای شهرداری نیز عنوان کرد: در این خصوص مشکلاتی وجود دارد که باید با ساخت مجتمع‌های تجاری، روز بازارها، درمانگاه‌ها و توجه به بخش گردشگری و ورزشی به این مهم برسیم چرا که ورزش و گردشگری دو صنعت مهم اقتصادی هستند که اگر بخواهیم بیرجند معرفی شود باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

منتخب ششمین دوره شورای شهر بیرجند پیرامون مسائل زیربنایی نیز گفت: در دور پنجم شورا شاید به آن توجه شده باشد ولی در بخش اطلاع‌رسانی خوب نبودند ولی در کل با کارهایی مانند ایجاد فرهنگ‌سرای کنونی با این بودجه موافق نیستم و می‌توانست با همین بودجه، ۵ فرهنگ‌سرا در ۵ نقطه شهر ایجاد شود، درست است که آبروی استان نامیده شده ولی می‌توانست بهتر از آن استفاده کرد.

ایجاد دفتر ارتباط مردمی

سروری با تأکید بر اینکه برای رفع کمبودها باید اعضای شورا با هم همدل و همراه باشند و یک نگاه واحد داشته باشند، گفت: یکی از مشکلات شورای سابق یکی نبودن نگاه‌ها بود و از دیدگاه‌ها و نگاه‌های دیگر مردم استفاده نشده و تمام تصمیم‌گیری‌ها در جمع چند نفره انجام می‌شود.

وی مطرح کرد: اگر رسانه‌ها در جلسات حضور داشته باشند خیلی کمک‌کننده است به این دلیل که مسائل و مشکلات را بیان می‌کنند و باید یک تیم رسانه‌ای قوی در کنار شورا باشد و اولین کار ایجاد دفتر ارتباط مردمی خواهد بود.

منتخب ششمین دوره شورای شهر بیرجند اضافه کرد: اعضا شورای شهر در مناطق مختلف شهر باید حاضر شوند و مشکلات و درخواست‌های مردم را جمع و طبقه‌بندی کنند که با توجه به آن جلو خواهیم رفت.

شهردار باید بومی باشد

وی درباره شفافیت شورا نیز اظهار داشت: در تمام زمینه‌ها چه اقتصادی و چه تصمیم‌گیری‌ها باید وجود داشته باشد و یکی از مشکلات شورا نبود سخنگو است چرا که رئیس شورا به‌عنوان سخنگو درگیری‌های بسیاری دارد و باید این اختیار به شخص دیگری از شورا تفویض شود تا وظیفه اطلاع‌رسانی‌ها را داشته باشد.

منتخب ششمین دوره شورای شهر بیرجند با اشاره به انتخاب شهردار بیرجند از سوی اعضای شورا، تأکید کرد: اولین شاخصه شهردار باید بومی باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است، مردمی و جهادی باشد و در کنار این موارد تخصص نیز مورد توجه قرار گیرد.

دوری از موازی‌کاری

سروری مهمترین برنامه‌های خود را در دو حزوه فرهنگی و ورزشی دسته‌بندی کرد و گفت: براساس تخصص من در این دو حوزه فعالیت بیشتری خواهم داشت.

وی تصریح کرد: روح جامعه اگر سالم باشد خیلی از مسائل رفع می‌شود چرا که اساسی‌ترین مشکل دوره پنجم شورا عدم توجه به مسائل فرهنگی و ورزشی بود.

منتخب ششمین دوره شورای شهر بیرجند ادامه داد: باید در این دو بخش از موازی‌کاری‌ها دوری کرد و تعامل خوبی با دستگاه‌های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات و اوقاف داشت چرا که هر کدام به‌صورت مجزا کار انجام می‌دهند که اگر با تعامل و همکاری هم انجام شود نمود بیشتری خواهد داشت.

سروری ادامه داد: همچنین در حوزه ورزش و اصناف، نخبگان ورزشی و هیأت‌ها و ورزشکاران باید در جلسات مختلف حضور داشته باشند تا با توجه به مسائل مطرح شده مشکلات رفع شود چرا که ما به درستی از تمام مسائل آگاه نیستیم.

قول نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شورا نظارت بر کار دستگاه‌های اجرایی است، گفت: یکی از مشکلات این است که این مورد انجام نمی‌شود ولی باید به جد پیگری شود که اگر دستگاهی کار مردم را به‌درستی انجام نمی‌دهد با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه آن دستگاه کاهش یاید.

منتخب ششمین دوره شورای شهر بیرجند با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل شهر نبود فرهنگ کار کردن است، بیان داشت: بسیاری از کاندیداها مسائل مطرح شده را در المان و آسفالت معابر دانستند ولی از نظر من مشکل مردم در فرهنگ کار نکردن نهادها و دستگاه‌های اجرایی است.

زبان مردم شهر خواهم بود

سروری تأکید کرد: اگر دستگاهی کار مردم را انجام ندهد با کمک رسانه‌ها پیگیر خواهیم بود و اطلاع‌رسانی می‌شود و تنها قول من به مردم این بود که زبان آن‌ها خواهم بود و خواسته‌ها را تا به نتیجه رساندن پیگیری خواهم کرد.

وی یکی از کارهای ناموفق شورای شهر بیرجند در دوره پنجم را خوب عمل نکردن در حوزه فرهنگی و ورزشی دانست و عنوان کرد: رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورا در زمان میزبانی‌ها و مسابقات ورزشی نه‌تنها یک تماس نداشتند، بلکه حضور نیز نداشتند.

با کمک مردم انتخاب شدم

عضو شورای ششم شهر بیرجند با بیان اینکه هیچ جناح و گروهی از من حمایت نکرده و باور نداشتند که به اینجا برسم، اظهار داشت: فقط با کمک مردم انتخاب شدم و حتما مانند همیشه در جمع مردم حاضر خواهم شد.

سروری اضافه کرد: در دوران تبلغیات انتخاباتی، هیچ شعاری ندادم و فقط درخواست داشتم که به عملکردم توجه شود چراکه اگر به عقبه همه مسئولان توجه شود انتخاب درست انجام و بسیاری از مشکلات ایجاد نمی‌شود و مشکل اینجاست که رأی دادن به‌صورت رفاقتی و خویشاوندی شده است.

وی به لیست‌ جناح‌ها وگروه‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: اگر توجه شود اکثر افراد در این لیست‌ها براساس شایستگی‌ها و عملکرد خود حضور نداشتند.

از جوانان حمایت نمی‌شود

منتخب ششمین دوره شورای شهر بیرجند مطرح کرد: متأسفانه در خراسان‌جنوبی به جوانان شهر اعتماد نمی‌شود مانند زمانی که برای کشتی ۱۷ میزبانی گرفته شد و همه می‌گفتند امکان اجرایی کردن آن وجود ندارد.

سروری ادر پایان خاطرنشان کرد: توجه به جوان‌گرایی باید در کنار استفاده از تجربه و دانش بزرگان باشد و در این دوره از شورا تلاش می‌کنم که با تمام اعضای شوراهای سابق جلساتی گذاشته شود تا از تجربیات آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی شورای شهر عباس سروری شورای شهر بیرجند شهرداری بیرجند موازی کاری منتخب شورای ششم گردشگری سروری بیرجند سروری شورای شهر سروری کشتی داشته باشند دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این‌همایش که در تالار شهدای ارتش برگزار شد حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی اصلی‌ترین وظیفه شورا‌ها را خدمت به مردم دانست و‌گفت:این فرصتی که خدای متعال برای اعضای شورا‌ها فراهم کرده، باید چنان استفاده شود که شورا‌ها بتوانند در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.
حجت الاسلام حجت قاسم خانی افزود: از این مسوولیتی که بر عهده شما گذاشته شده تا می‌توانید برای گره گشایی از مشکلات حوزه مسوولیت خود استفاده کنید و هرچه در توان دارید در این راستا به کار ببرید.
پاشایی مدیرکل امور شورا‌های اسلامی استاندار‌ی آذربایجان غربی در این همایش گفت: در سال گذشته در مجموع ۷۱۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز شد‌که نسبت به دوسال قبل افزایش ۴ برابربیشتر بوده است .
وی افزود:در این‌مدت ۸۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های شهرستان پرداخت شده است.
پاشایی افزود: در روستا‌های استان ۶ هزار۵۰۰ نفر عضو نهاد‌های مردمی شورا‌ها هستند.
علی نژاد فرماندار شهرستان خوی هم در این همایش گفت: شورا از ارکان مردم سالاری دینی و نماد خدمت به مردم است.
صادق نژاد رئیس شورای اسلامی شهر ستان خوی هم در این همایش از عضویت بیش از ۲۶۰ نفر در شورا‌های اسلامی شهر و روستای شهرستان خوی خبر داد وگفت: تشکیل کمیته ویژه سرمایه‌گذاری با هدف حمایت از توسعه زیر ساخت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در اولویت برنامه‌های شورای اسلامی شهرستان قرار دارد.
در پایان این همایش با اهدای لوح از ۵۹ نفر از سور‌های اسلامی موفق و‌فعال شهرستان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم