Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان استرالیایی در دانشگاه سیدنی، نوعی سیستم روباتیک را ایجاد کرده اند که پلاستیک‌های نرم را طبقه بندی می‌کند

 با وجود بهبود در بازیافت پلاستیک در سال‌های اخیر، محل دفن زباله همچنان یک مسئله بحرانی است. پلاستیک‌های نرم مانند پوشش بسته بندی مواد غذایی و کیسه‌های پلاستیکی سهم عمده‌ای در ایجاد این مشکل دارند و ۹۴ درصد از آن‌ها به زباله دانی‌ها می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاستیک‌های نرم فاقد روش‌های بازیافت کافی هستند، زیرا به راحتی در ماشین آلات جداسازی زباله درگیر می‌شوند و منجر به خرابی مکانیکی و آلودگی سایر مواد قابل بازیافت مانند کاغذ می‌شوند. به دلیل این مشکل، روش‌های بازیافت فعلی به مرتب سازی دستی پلاستیک‌های نرم، یک کار اغلب تکراری و ناامن، متکی هستند.

محققان مرکز اینترنت اشیا (IoT) و ارتباطات از راه دور در دانشگاه سیدنی در کنار شرکای صنعت به عنوان بخشی از کمک هزینه پروژه مرکز تحقیقات تعاونی دولت فدرال، در حال توسعه یک روش منحصر به فرد برای افزایش بازیافت پلاستیک‌های نرم هستند (با ایجاد یک سیستم هوشمند، سیستم روباتیک خودکار که از رباتیک و هوش مصنوعی برای مرتب سازی زباله‌های قابل بازیافت استفاده می‌کند.)

این تیم شامل پروفسور برانکا ووچتیک، پروفسور یونگویی لی، دانشیار وانلی اویانگ، دکتر وانچون لیو و افسر ارشد فنی داوی تان از دانشکده مهندسی برق و اطلاعات است.

پروفسور برانکا ووسیچ، متخصص اینترنت اشیا گفت:"حل مشکل پلاستیک‌های نرم کمک بزرگی به محل دفن زباله می‌کنند چرا که از مدت‌ها قبل برای اقتصاد و بخش مدیریت پسماند یک چالش بوده است، زیرا آن‌ها از روش مرتب سازی مناسب و ایمن برخوردار نیستند. با استفاده از آخرین تکنیک‌های اینترنت اشیا، ما یک روبات سفارشی برای حل این مشکل ایجاد کرده ایم. "/انتخاب

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلاستیک های نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس دستور العمل کاهش مصرف پلاستیک و شیوه‌ نامه اجرایی ماده سه مصوبه هیئت وزیران مقرر شد از این هفته ارائه کیسه پلاستیک در فروشگاه‌های سراسر استان همزمان با کشور رایگان نباشد تا مصرف آن کمتر شود.
یوسفی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این فکر دولت کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در جهت حذف مصرف آن است، ادامه داد: ۱۰ تا ۱۲ درصد پسماند‌های شهری و خانگی پلاستیک‌هایی هستند که قابلیت چند بار استفاده دارند یا می‌توان کمتر از آنها استفاده کرد.
او بدون اشاره امکان بازیافت پلاستیک در صورت مدیریت پسماند افزود: آلایندگی‌هایی که این پلاستیک‌ها با ورود به طبیعت ایجاد می‌کنند برای محیط زیست، سلامت و خاک بسیار مضر است.
یوسفی افزود: از سوم تا نهم اردیبهشت ماه هفته زمین پاک است که شعار آن «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک» و «نجات زمین» طراحی شده که در زمینه کاهش مصرف پلاستیک پویش «مسیر سبز، ایران پاک» اجرا شده و تاکنون ۱۰ هزار پاکت زباله از پلاستیک‌های رهاشده در طبیعت با مجموع وزن ۴۰ تن جمع‌آوری شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند