Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۶۰۷ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۶۵ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۲ هزار و ۵۷۶ مورد بوده است که ۸۹ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۲ هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۱۵۴ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۹ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۸۱۷ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۹۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

 

افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا، یک هشدار جدی است

 پرویز قزلباش با بیان اینکه افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا یک هشدار جدی است گفت: براساس تجربه‌های گذشته، افزایش بیماران سرپایی به معنای قرار گرفتن در مسیر پیک جدید بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون با ورود واکسن ایرانی اظهار کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۴۵۲ دُز واکسن کرونا وارد استان زنجان شده که ۷۴ هزار و ۹۶۰ دُز آن برای نوبت اول و ۲۸ هزار و ۵۹۲ دُز نیز برای نوبت دوم بوده است .

 قزلباش با اشاره به اینکه در هفته آتی با ورود واکسن ایرانی به چرخه واکسیناسیون، سرعت تزریق واکسن در زنجان هم، بیشتر از گذشته می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه با وجود تاخیر در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در استان زنجان در مسیر خوبی قرار گرفته است.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با بیان اینکه ۷۸ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در استان واکسینه شده‌اند ابراز داشت: بیش از ۹۰ هزار و ۳۹۴ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در زنجان تزریق شده است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند و در هفته اخیر هم ۶ هزار و ۱۳۲ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ استان مراجعه کرده‌اند که این آمار نشانگر وضعیت خوبی نیست.

به گفته قزلباش افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا یک هشدار جدی است و براساس تجربه‌های گذشته، افزایش بیماران سرپایی به معنای قرار گرفتن در مسیر پیک جدید بیماری است، که آثار افزایش این بیماران در استان زنجان، طی دو هفته آینده در بخش بستری خود را نشان خواهد داد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه سال گذشته، نسبت رهگیری افراد در تماس نزدیک با بیماران از ۲.۶ نفر در هفته اول خردادماه، به ۹ نفر در هفته چهارم خرداد افزایش پیدا کرده، که نشان‌دهنده کاهش ۱۰ درصدی است .

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان ویروس کرونا بیمارستان بیماری سرپایی فوتی بستری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیماران سرپایی مبتلا افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا دانشگاه علوم استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!