Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای مهرماه 99 تا پایان سال گذشته ۵۰۰۰ پرونده معوق در دادسرا رسیدگی و از آمار کسر شده است.

به گزارش ایسنا مهدی شمس آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: تلاش ما در استان رسیدگی به پرونده هایی است که انعکاس ملی و استانی دارد تا سریع تر به نتیجه برسد در همین راستا دو نفر از همکاران پر تلاش خود را در شعبه 7 بازرسی مستقر کردیم  از ابتدای مهرماه 99 تا پایان سال گذشته ۵۰۰۰ پرونده معوق در دادسرا رسیدگی و از آمار کسر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: در کنار رسیدگی به پرونده‌ها، حمایت از واحدهای تولیدی را از اولویت ‌های خود می دانیم به همین منظور حضور میدانی داریم و مشکلات تولید کنندگان را پیگیری می کنیم و مشکلات آنها به مسولان متولی منعکس می شود.

وی با تاکید بر اینکه هرچه واحد های تولیدی فعال تر شوند مشکلات کمتر می شود گفت: زمانی سرمایه گذاران می توانند احساس امنیت کنند که خبرهای مثبت استان منعکس شود، هر زمان خبر منفی باشد حتی سرمایه گذاران استانی هم منصرف می‌شوند، وقتی به آینده خوشبین نباشند، از سرمایه گذاری دست بر می دارند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: وقتی فردی بیکار است و واحد تولید و صنعتی وجود نداشته باشد که وی مشغول به کار شود نتیجه آن را در دادسراها مشاهده می کنیم، حتی گاهی طلاق عاطفی هم ممکن است به دلیل بیکاری مرد باشد.

شمس آبادی بیان کرد: در هر استانی مطالبه گری کمتر بوده کارها به خوبی پیش نرفته است، خبرنگاران چشمان و بازوان توانمند دستگاه قضایی هستند و دستگاه قضا هرجا آسیب اجتماعی، حقوق عامه و فساد باشد ورود می‌کند و پرونده را به سرانجام می رساند.

وی در زمینه  دستگیری عامل قتل مسلحانه ۸ عضو یک خانواده در زاهدان هم گفت: با دستگیری این متهم مشخص شد که او به صورت حرفه‌ای در امر قاچاق مواد مخدر فعالیت داشته و با کمک پنج نفر از همدستانش مرتکب این جنایت شده است.

شمس آبادی با اشاره به اینکه انتقام جویی شخصی در این استان باب شده گفت: اگر شخصی مرتکب قتل می شود نباید اشخاص وابسته به فامیل کشته شوند و باید علمای اهل سنت و تشیع در این زمینه مشارکت بیشتری کنندتا افراد بیگناه در درگیری های طایفه ای کشته نشوند.

وی گفت: متهم پرونده قتل عام مسلحانه ۸ عضو یک خانواده در زاهدان فردی به نام "ح.ن" است  که در حوزه مواد مخدر فعال بوده و پرونده در حال رسیدگی است که در اسرع وقت کیفر خواست صادر می شود.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حکم قصاص در ملا عام نیز برای داماد عصبانی که تعدادی از اعضای خانواده همسرش را به قتل رسانده بود صادر شده است.

وی ادامه داد: به رای صادره اعتراض شده پرونده در دیوان عالی مطرح است اگر رای بدوی تایید شود حکم قصاص در ملا عام اجرا و اگر به دلیل شرایط استان حکم قصاص تایید شود حکم در زندان اجرا می شود.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: پرونده معروف جرائم اقتصادی یکی از مهم ترین پرونده های استان بود که در مجموع ۱۴ متهم دستگیر شدند تا مرحله کیفرخواست در دادسرا رسیدگی می شود و بعد از آن به دادگاه ویژه جرائم اقتصادی در تهران ارسال می شود که در آنجا هم ۱۴ نفر در مجموع به ۱۸۴ سال حبس و ۴۵۰ ضربه شلاق، پرداخت ۳۳ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط ۷۲ میلیون یورو و ۱۴ میلیون دلار محکوم شدند. 

شمس آبادی ادامه داد: محکومان در زندان زاهدان هستند و متعهد به واردات کالا در مقابل ارز دریافتی بودند، عده ای از آن ها بازرگان بودند و بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال جریمه نقدی را به صندوق دولت پرداخت کردند.

وی افزود: در پرونده مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۱ نفر به اتهام اختلاس، ارتشاء و ارتشاء دسته جمعی دستگیر شدند که ۵ نفر با قرار وثیقه آزاد و باقی در زندان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان دادستان استانی اجتماعی مرکز سیستان و بلوچستان گفت دادستان عمومی و انقلاب شمس آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت

علی اصغر چگینی دادستان عمومی و انقلاب شفت گفت: پرونده قضائی در راستای حریق شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم (ع) شفت تشکیل شد.

وی پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم ادامه داد: این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شامگاه چهارشنبه آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوختند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت گفت: ضمن تشکیل پرونده قضائی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • جزئیات عجیب از گمشدن یسنا کوچولو؛ او را دزدیده بودند؟
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • یسنا ربوده شده بود؟
  • احتمال ربوده شدن یسنا قوت گرفت
  • جزئیات جدید دادستان از پرونده یسنا |‌ شواهد و قرائن نشان می دهد ...
  • دادستان کلاله: یسنا ربوده شده بود
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها