Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جعفر کوشا روز پنج شنبه در نشست بررسی مسایل حقوقی و قضایی جامعه که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در قزوین برگزار شد،افزود: تمامی قوانین باید در محوریت عدالت وضع شوند و قاضی به عنوان فرد عادل به دنبال تبیین عدالت باشد. 
وی اظهار داشت: یکی از نیازهای روز جامعه، تقویت عدالت در مفهوم عرفی و حقوقی قوه قضائیه با کمک مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کوشا بیان کرد: عدالت موضوع اصلی هر سه سوگندنامه  قاضی، نماینده مجلس و وکیل است و قانون از نماینده مجلس می‌خواهد عادل باشند، قاضی نیز باید عادل باشد و در زمانی که حکم صادر می‌کند باید به دنبال اجرای عدالت باشد و وکیل هم باید در اجرای عدالت حساس باشد.
وی با بیان اینکه تعاملات بین این سه باید از باب تفاهم باشد، اظهار داشت: وحدت، تعامل، همکاری و هماهنگی هرچه بهتر و بیشتر درمیان آنها به توسعه عدالت در جامعه می انجامد.
وی با بیان اینکه اگر تعاملات بر اساس عدالت جلو برود، جامعه تهی از مشکلات کنونی می‌شود؛ افزود: متاسفانه در کمیسیون حقوقی و قضایی نمایندگان رغبتی در عضویت این کمیسیون ندارند و این موضوعات نشان از عدم توجهات لازم نمایندگان مجلس به قوه قضائیه و نهاد وکالت است.
وی اظهار داشت: بسیاری از مسائل مطرح کشور به جای آنکه در کمیسون قضایی و حقوقی مجلس حل شود در سایر کمیسیون ها بررسی می‌شود.

رییس اتحادیه کانون وکلای کشور در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: قوه قضائیه در توسعه عدالت گام مثمرالثمری برداشته است و شفافیت در آرا و  استدلال آرا می تواند گواه این موضوع باشد.

وی افزود: هم‌اکنون عدالت به معنای عمل به قانون است و همه ما به این مفهوم باور داریم به همین دلیل هم همه باید در راستای تحقق قانون قدم برداریم.

کوشا در پایان تاکید کرد: تعامل قوه قضائیه و نهاد وکالت با مجلس شورای اسلامی تاثیر به سزایی در داشتن حیات اجتماعی عدلت خواه

برچسب‌ها وکالت استان قزوین قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وکالت استان قزوین قوه قضاییه وکالت استان قزوین قوه قضاییه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره

در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند. - اخبار استانها -

 طاهره شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج، با اشاره به اینکه کانون وکلا دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند، اظهار داشت: در سال گذشته 120 وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از 3000 مددجوی البرزی ارائه کردند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال 1402 در راستای این طرح، وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافته و به 450 مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه با توجه به نقش آن مجموعه در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند