Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی مانند «عملکرد مناسب قشر دانشگاهی؛ عاملی موثر برای مشارکت دانشجویان در انتخابات»، «آموزش عالی در اولویت هیچ کدام از نامزدهای انتخابات نبود»، «دولت آتی توجه عمیقی به نخبگان علمی داشته باشد»، «واکسیناسیون ۲۰۰ هزارنفر از استادان و کارکنان دانشگاهی در مرداد ماه/ تکلیف واکسیناسیون دانشجویان مهندسی پزشکی چه می‌شود؟»، «کلاس‌های دانشجویان کارشناسی در مهر هم مجازی می‌شود»، «نقش پررنگ آموزش و پرورش در جلوگیری از استعمال دخانیات»، «دانشجویان ترم بالایی کارشناسی در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گیرند»، «دانشجویان در زمان امتحانات با قطعی برق مواجه نشدند» همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عملکرد مناسب قشر دانشگاهی؛ عاملی موثر برای مشارکت دانشجویان در انتخابات

سعدالله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، در خصوص راهکار‌های موثر بری سوق دادن دانشجویان به سمت شرکت در انتخابات اظهار کرد: اگر عملکرد مسئولان دانشگاه، هیئت رئیسه و روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها و کارمندان و تمام پرسنلی که به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهند یک عملکرد مناسبی باشد و دانشجویان واقعا صداقت ببینند؛ بنابراین در این مجموعه مدیران دانشگاه دلگرم و امیدوار می‌شوند در اینکه در انتخابات شرکت کنند و آینده و سرنوشت خودشان را رقم بزنند.

او افزود: درست است که حق شرکت در انتخابات به عنوان قانون اساسی به تک تک آحاد ملت داده شده است و حقوق اساسی آن‌ها محسوب می‌شود، اما خب باید امید هم در این جوانان ایجاد کرد تا از این حق استفاده کنند.

نصیری تصریح کرد: اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهیدبهشتی در این مدت تلاش کرده تا در این شرایط سخت کرونا، امکانات آموزشی، پژوهشی و تا جایی که مقدور بوده امکانات رفاهی را برای دانشجویان فراهم کنند. ما در دوشنبه هفته‌ای که گذشت با حضور معاون رئیس جمهور و ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه جناب آقای دکتر نوبخت، هفت پروژه را افتتاح کردیم و یک پروژه را هم کلنگ زنی کردیم که مخصوصا این پروژه، هفت هزار متری پروژه خوابگاه هست که برای خواهران ساخته خواهد شد.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی بیان کرد: اگر دانشگاه‌ها وظیفه خود را درست انجام دهند، در نتیجه این عامل بهترین مشوق برای مشارکت دانشجویان در انتخابات و هم حضور موثر آن ها در صحنه‌های مختلف کشور از جمله صحنه سیاسی و تحصیل و کسب مهارت و خدمت به جامعه است.

آموزش عالی در اولویت هیچ کدام از نامزدهای انتخابات نبود

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آتی اظهار کرد: آموزش عالی حیات جامعه است، اما در مناظرات اخیر کاندیدا‌های ریاست جمهوری کمتر به این موضوع و حل مشکلات مربوط به آن پرداختند،  شاهد هستیم این حوزه در اولویت هیچ کدام از نامزد‌ها نیست.

او افزود: علی رغم جریانی که در مناظرات و اظهار نظر‌ها دیده شده است، خوف آن وجود دارد که آموزش عالی اصلا در اولویت دولت بعد نباشد و پیشنهاد و تاکید ما این است که آموزش عالی همچنان در اولویت دولت باشد؛ چرا که رشد علمی و حل مشکلات جامعه و فرهنگ جاری در جامعه تحت تاثیر آموزش عالی است.

سلیمی تصریح کرد: اگر در دانشگاه‌های ما به فرهنگ و نظام‌های معنایی توجه بیشتری شده بود، طبیعتا همه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها که امروز ممکن است کاندیدا، طرفدار یا منتقدان کاندیدا باشند، به جای پرخاشگری ممکن بود فرهنگ بهتری را برای گفت‌وگو انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: امیدوارم در دولت جدید دانشگاه‌ها به محل منازعه و کشمکش‌های جناحی و سیاسی تبدیل نشوند و به دانشگاه همچنان به عنوان مهد علم و فناوری نگاه شود.

سلیمی با تاکید بر اینکه انتظار ما از دولت آتی این است که جریان نظریه پردازی واقعی نه نظریه پردازی نمایشی که به صورت جدی در دانشگاه آغاز شده است، ادامه پیدا کند، گفت: در کشور ما علم، دانش، مدرک و نظریه این استعداد را دارند که به برخی امتیازات فردی تقلیل یابند؛ یعنی فردی به دلیل جایگاهش  یا قدرتی که به دست می‌آورد، به یکباره نظریه پرداز یا پژوهشگر نمونه شود! این همان چیزی است که این جریان را مخدوش می‌کند. اگر جریان واقعی نظریه پردازی و اندیشه پردازی ادامه پیدا کند، می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی در آینده به همراه داشته باشد.

دولت آتی توجه عمیقی به نخبگان علمی داشته باشد

محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره اشتغال فارغ التحصیلان اظهار کرد: دانش آموختگان سرمایه‌های نخبگانی جامعه و پیشران توسعه کشور هستند.

او افزود: بیانیه گام دوم انقلاب ناظر به توجه محوری به جوانان متعهد و متخصصی است که پایه استقلال کشور را تشکیل می‌دهند.

حسینی تصریح کرد: طبق داده‌های مرکز آمار ایران، حدود ۴۰درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاه تشکیل می‌دهند که جمعیتی بیش از ۱ میلیون نفری را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه مجموع جمعیت فارغ التحصیل و در حال تحصیل در کشور حدود ۱۴ میلیون نفر است، تاکید کرد: از این میان بیش از ۵میلیون نفر فارغ التحصیل شده‌اند و ما بقی در حال تحصیل هستند. البته از این تعداد همه افراد جویای کار نیستند. اما مسئله مهم‌تر این است که در این میان حدود ۱۶۰ هزار نفر فوق لیسانس و ۵۵۰۰ نفر دکترای بیکار داریم در مجموع کمتر از ۱۷۰ هزار نفر بیکار با تحصیلات عالیه داریم. این افراد نخبه‌های علمی کشور هستند. متاسفانه وعده‌های بی سرانجام دولت دوازدهم این جامعه نخبه را خانه نشین و مستاصل کرده است.

حسینی گفت: متاسفانه مدیران بی انگیزه، خسته با رخوت و نخوت در این سال‌ها عرصه را بر نخبگان با انگیزه تنگ کرده است. از طرفی مردم به دلیل القائات نادرست برخی دشمنان، می‌گویند دیگر امیدی نیست لذا وظیفه ما این است که مسائل را برای مردم شفاف کنیم و بگوییم اگر عزم و اراده جدی باشد و اگر نیرو‌های مخلص و متخصص و متعهد و با روحیه جهادی سر کار بیایند می‌توانند کار‌های بزرگی را انجام دهند و جلوی ادامه این وضع گرفته می‌شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت آینده که ان شاءالله دولت جوان انقلابی خواهد بودضمن توجه عمیق به محرومان و طبقات کم درآمد، در عین حال توجه اساسی به نخبگان و دانش آموختگان خواهد داشت. این موضوع شامل دانش آموختگان همه رشته‌ها خواهد بود، هم دانش آموختگان رشته‌های فنی برای توسعه علمی و صنعتی کشور و هم دانش آموختگان رشته‌های علوم انسانی که پایه علمی و فرهنگی کشور را تشکیل می‌دهند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار کرد: بی تردید یکی از برنامه‌های دولت انقلابی آینده توجه به اقتصاد دانش بنیان هاست که دانش آموختگان در آن نقش آفرین خواهند بود. هم بایستی زمینه اشتغال و تامین معیشت این قشر فراهم شود و هم از تخصص و دانش ایشان برای رشد و توسعه کشور بهره جدی گرفته شود.

واکسیناسیون ۲۰۰ هزارنفر از استادان و کارکنان دانشگاهی در مرداد ماه

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره واکسیناسیون دانشجویان به منظور بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهر اظهار کرد: در جلسه مشترک میان معاونان وزارت علوم و وزارت بهداشت تمامی روسای دانشگاه‌ها دغدغه‌ها و مشکلات خود را در خصوص بحث بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهر با ارجحیت واکسیناسیون مطرح کردند.

او افزود: فرایند واکسیناسیون دانشجویان عرصه بالینی گروه‌های علوم پزشکی در حال انجام است و از آن جایی که اکثر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور از جمله استان تهران در شرف انجام کار‌های بالینی هستند؛ بنابراین نیاز به تزریق واکسن دارند.

زالی با بیان اینکه بحث بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهر باید حتما با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود، تاکید کرد: بحث خوابگاه ها، تغذیه، ایاب و ذهاب دانشجویان از جمله مواردی است که در شیوه نامه‌های بهداشتی بازگشایی دانشگاه‌ها باید با یک نگاه عقلانی و غیر احساسی دیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: از آن جایی که وزارت خانه‌های علوم و بهداشت طی یک سال و نیم گذشته به دستاورد‌های خوبی از آموزش‌های آنلاین رسیده اند؛ بنابراین کماکان باید به ظرفیت استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی نوین آموزشی توجه شود، یعنی امکان شناور کردن و ترکیبی ساختن کلاس‌ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: قرار شده تا نظرات دانشگاه‌های مستقر در تهران طی ۲ هفته آتی به وزارت بهداشت منتقل شود. تلاش دوستان در وزارت بهداشت این است که بتوانند در مرداد ماه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از استادان و کارکنان مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت را در گروه اول واکسینه کنند.

زالی بیان کرد: دانشجویان غیر پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری و رشته‌های PHD (به علت محدود بودن تعداد دانشجویان) در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند؛ چرا که حضور فیزیکی آن‌ها متفاوت از دانشجویان غیر تحصیلات تکمیلی یعنی کاردانی و کارشناسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: دوستان فعال در وزارت بهداشت قول داده اند که در صورت تامین سبد واکسیناسیون بتوانند تا انتهای شهریور ماه جمعیت بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان را واکسینه کنند، به نظر می‌رسد که اگر اختلالی در فرآیند تامین واکسن صورت نگیرد مجموع دانشجویان، کادر علمی و کادر اداری دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم تا انتهای پاییز واکسن را دریافت خواهند کرد.

کلاس‌های دانشجویان کارشناسی در مهر هم مجازی می‌شود

سعیدحبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره آمادگی خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان از اوایل مهر ماه در صورت بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشگاه‌ها به صورت مجازی همچنان ادامه حیات می‌دهند، اما امیدواریم آموزش‌ها از مهر ماه به شرط واکسیناسیون دانشجویان حضوری شوند.

او افزود: در مذاکره میان معاونان وزارت علوم و وزارت بهداشت مطرح شده که استادان و کارکنان تا پایان مرداد ماه و شهریورماه واکسینه شوند و یک الی دو میلیون از قشر دانشجویی هم در این زمان واکسن دریافت خواهند کرد، اما تا پایان پاییز تمامی دانشجویان واکسینه می‌شوند؛ بنابراین تصور می‌کنیم که ترم آینده به صورت حضوری و مجازی تداوم یابد.

حبیبا تصریح کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی مقاطع ارشد و دکتری در ترم آینده یقینا به صورت حضوری آموزش خواهند دید و دانشجویان کارشناسی هم احتمالا در مهر ماه مجازی آموزش ببینند و در بهمن ماه برای آموزش‌های حضوری آماده شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: در صورت واکسیناسیون تمامی دانشجویان آموزش برای تمامی مقاطع تحصیلی محصلان دانشگاه تهران یعنی کارشناسی، ارشد و دکتری از مهرماه به شیوه حضوری خواهد بود.

او با بیان اینکه دانشگاه تهران آماده حضور دانشجویان از اول مهر در دانشگاه است، تاکید کرد: در ابتدا برای تحقق این امر لازم است تا تمامی دانشجویان واکسینه شوند، همچنین تمهیداتی اندیشیده ایم تا دانشجویان جدید الورود دانشگاه تهران که در مهر ماه پذیرفته می‌شوند و ورودی ۱۴۰۰ هستند در محل زندگی خود واکسینه شوند و از این بابت مشکلی برای حضور در دانشگاه‌ها نداشته باشند.

نقش پررنگ آموزش و پرورش در جلوگیری از استعمال دخانیات 

علیرضا فارسی، معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره مصرف دخانیات دانشجویان در سطح کشور اظهار کرد: طرحی با عنوان «سیمای زندگی» به منظور جلوگیری و برنامه ریزی کاهش مصرف دخانیات و سایر موارد مشابه بین دانشجویان از سوی وزارت علوم در حال انجام است.

او افزو: براساس شواهد حاصل از این طرح در وزارت علوم در سال‌های ۹۵ الی ۹۷ روند مصرف دخانیات دانشجویان رو به افزایش بوده است.

فارسی تصریح کرد: تفاوت معناداری میان دانشگاه‌های سطح یک کشور و مابقی دانشگاه‌ها از نظر مصرف دخانیات وجود نداشته است، به این معنی که در برخی از دانشگاه‌ها میزان استعمال دخانیات دانشجویان بالا و در برخی دیگر سایر مواد بیشتر یا کمتر بوده که این تفاوت‌ها سیستماتیک نیست.

او درباره عوامل موثر بر سوق پیدا کردن دانشجویان به سمت مواد مخدر گفت: عوامل زمینه‌ای و عوامل محرک‌ها بر گرایش دانشجویان به سمت استعمال دخانیات تاثیر می‌گذارد. عوامل زمینه‌ای بحث‌های مربوط به تربیت خانوادگی، نوع تربیت اجتماعی، مسائل مربوط به شکل گیری شخصیت در سنین کودکی و نوجوانی و تربیت و عوامل پرورشی در مدرسه است که از این بین می توان مهم ترین عامل و تعیین کننده‌ترین بخش را به نقش آموزش و پرورش داد که به شدت اهمیت دارد و در این زمینه تا حدودی نقش این وزارتخانه و تاثیرات کنترلی و پرورشی از سوی این وزارت خانه تا حدودی ناموفق بوده؛ چرا که دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه‌ها هم گرایش به دخانیات را داشته یا تجربه کرده اند و از طرفی درخصوص مهارت‌های اجتماعی ضعف شدیدی دارند. به صورتی که گاهی اساتید به جای تدریس متون و مطالب علمی ناچار به آموزش مسائل پیش پا افتاده اجتماعی می شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: به صورت میانگین سن گرایش به مواد مخدر مانند الکل، سیگار و قلیان پایین تر آمده و به  کمتر از سن ١٨-٢٠ سال رسیده است که هشدار بزرگ به خانواده‌ها و متولیان آموزش و پرورش است. در گذشته این سن بالاتر از ۲۵ سال را شامل می‌شد که تمامی این موضوعات نشان می‌دهد که در عوامل زمینه‌ای و تربیت خانوادگی و آموزش و پرورش کم توجه بوده ایم.

فارسی افزود: وقتی شخصیت و رویکرد فردی شکل می‌گیرد در دانشگاه‌ها با توجه به شرایط فعلی افزایش تعداد دانشجویان در بدو ورود مواجهه با دانشجویانی هستیم که قبل از دانشگاه تجربیات این چنینی داشته اند. برای اینکه رفتار جدید را جایگزین رفتار قبلی کنیم باید سرگرمی ها، عوامل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در میان دانشجویان افزایش دهیم.

دانشجویان ترم بالایی کارشناسی در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گیرند

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره شروع آموزش‌های حضوری اظهار کرد: ویروس کرونا طی یک سال و نیم گذشته آموزش دانشگاه‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و همین عامل باعث شده تا آموزش‌ها را به صورت مجازی ادامه دهیم.

او افزود: ویروس کرونا علی رغم دستاورد‌های زیادی که برای آموزش‌ها داشته به تبع مشکلاتی را هم ایجاد کرده است، باید گفت که حضور دانشجویان در دانشگاه برای ما یک اصل است و برنامه ریزی کرده ایم تا حد امکان دانشجویان را از مهر ۱۴۰۰ به صورت حضوری در فضای دانشگاهی آموزش دهیم.

خاکی صدیق تصریح کرد: حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هاست. طبق برنامه‌ای که با وزارت بهداشت داشته ایم به این نتیجه دست یافتیم که دانشجویان با اولویت بندی‌های انجام شده وارد دانشگاه شوند. اگر تمامی دانشجویان واکسینه شوند، می‌توانیم شاهد حضور حداکثری دانشجویان از مهر ۱۴۰۰ در دانشگاه‌ها باشیم.

او با بیان اینکه اگر واکسیناسیون دانشجویان بنابر شرایطی به صورت کامل انجام نشود اولویت بندی‌های مربوطه را برای حضور دانشجویان در دانشگاه انجام خواهیم داد، تاکید کرد: در حال حاضر اولویت حضور فیزیکی به منظور فراگرفتن مباحث آموزشی در دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری است.

خاکی صدیق گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد که ورودی ۹۸ به قبل هستند باید به صورت حضوری در دانشگاه از مهر ۱۴۰۰ آموزش ببیند؛ چرا که آن‌ها هیچ آشنایی با محیط دانشگاه ندارند و به علت فارغ التحصیلی بایستی حداقل یک ترم را به صورت حضوری در دانشگاه آموزش ببینند.

او اضافه کرد: بعد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی نوبت به حضور فیزیکی دانشجویان کارشناسی به خصوص ترم بالا‌هایی که در آستانه فارغ التحصیلی بوده و سپس دانشجویان کاردانی هستند، در دانشگاه می‌رسد. همچنین دانشگاه‌هایی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی ندارند و تنها دانشجویان کارشناسی دارند اولویت واکسیناسیون با دانشجویان کارشناسی است که در ترم‌های پایانی قرار دارند.

دانشجویان در زمان امتحانات با قطعی برق مواجه نشدند

سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی  در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، اظهار کرد: بعد از جلسه هم اندیشی وزارت بهداشت با وزارت علوم در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰، کمیته‌ای تشکیل شده که به صورت مستمر در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حتی بعد از واکسیناسیون تمامی دانشجویان در فضای دانشگاهی، کلاس ها، خوابگاه ها، سلف غذا خوری و ... تصمیم گیری کند و هم اکنون نمی‌توانیم در این زمینه نظر دهیم.

او افزود: جزئیات رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بعد از واکسیناسیون دانشجویان در فضا‌های دانشگاهی از مهر ۱۴۰۰ بستگی به شرایط آن زمان دارد.

نصیری قیداری تصریح کرد: اراده ما به برگزاری آموزش‌های حضوری از مهر ۱۴۰۰ است، اما در هر صورت تصمیم گیری‌های ما منوط به اظهار نظرات کمیته وزارت بهداشت است.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه با معاونان آموزشی دانشکده‌ها در حال تنظیم سندی هستیم که آن نشان دهنده نقشه راه خواهد بود، تاکید کرد: سناریو‌های مختلف بستگی به شرایط کشور از نظر ویروس کرونا دارد که میان روسای وزارت علوم و وزارت بهداشت در کمیته برگزار خواهد شد.

او درباره تمهیدات دانشگاه شهیدبهشتی برای قطعی برق در زمان امتحانات گفت: دانشگاه شهیدبهشتی سالانه امتحانات پایان ترم را زودتر از مابقی دانشگاه‌ها برگزار می‌کند و تا کنون عمده آن‌ها انجام شده است و به پایان امتحانات نزدیک هستیم و در این زمینه مشکلات جدی نداشته ایم.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی بیان کرد: در صورتی که دانشجویان برای شرکت در امتحانات با قطعی برق مواجه شده باشند، مجدد از آن‌ها آزمون گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قشر دانشگاهی آموزش عالی بازگشایی حضوری دانشگاه ها از مهر دانشجویان تحصیلات تکمیلی وزارت علوم و وزارت بهداشت معاون دانشجویی دانشگاه رئیس دانشگاه شهیدبهشتی واکسیناسیون دانشجویان شیوه نامه های بهداشتی اولویت تزریق واکسن اولویت هیچ کدام گفت وگو با خبرنگار دانشجویان کارشناسی استادان و کارکنان تمامی دانشجویان استعمال دخانیات دانشگاه تهران دانش آموختگان حوزه دانشگاهی صورت حضوری دانشگاه ها آموزش و پرورش مصرف دخانیات واکسینه شوند حضور فیزیکی مهر ۱۴۰۰ آموزش عالی علوم پزشکی مرداد ماه آموزش ها هزار نفر قطعی برق دولت آتی کلاس ها مهر ماه رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست