Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@15:56:01 GMT

آمریکا سخنان واعظی را رد کرد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۴۴۴۹

آمریکا سخنان واعظی را رد کرد

فرارو- یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سخنان محمود واعظی رییس‌ دفتر رییس جمهور درباره موافقت برای لغو برخی تحریم ها را رد کرد.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مذاکرات احیای برجام در وین گفت: «همه موارد از بیمه، نفت و کشتیرانی توافق شد و حدود یک هزار و 40 تحریم دوران ترامپ طبق این توافق برداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین توافق شد برخی تحریم‌ها مربوط به افراد و بیت رهبری برداشته شود.»

این اظهارات با واکنش وزارت خارجه آمریکا روبه رو شد. 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خواسته نامش فاش نشود به رویترز گفت: «در گفت‌وگوهایی با این حد از پیچیدگی، مذاکره‌کنندگان سعی می‌کنند پیش‌نویس‌هایی را تهیه کنند که مسائل اصلی را در بر می‌گیرد، اما دوباره تاکید می‌کنم تا زمانیکه بر سر همه چیز توافق صورت نگیرد، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد.»

در همین حال بحث ارتباط مسدود شدن برخی وب سایت های ایرانی با مذاکرات وین مطرح شده است که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید این موضوع را رد کرد. ساکی گفت: «این تصمیم دادگستری آمریکا بوده و ارتباطی با دولت ندارد.» 

دو روز پیش وزارت دادگستری آمریکا دامنه اینترنتی ۳۳ وبسایت مورد استفاده اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی ایران و سه وب‌سایت متعلق به کتائب حزب‌الله عراق را توقیف کرد.پرس‌ تی‌وی، العالم و الکوثر و تلویزیونی المسیره از جمله این وبسایت‌ها هستند.

آمریکا آماده بازگشت به مذاکرات وین است

امروز  پایگاه خبری «بلومبرگ» بامداد پنجشنبه از آمادگی دولت آمریکا برای بازگشت به مذاکرات احیای برجام در وین خبر داد.

بلومبرگ به نقل از یک مقام ارشد دولتی آمریکا نوشت: «مذاکره‌کنندگان آمریکایی آماده هستند تا به‌محض آماده‌شدن سران تهران، برای دور هفتم گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران برگردند».

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد تیم مذاکره‌کننده واشنگتن به سرپرستی «رابرت مالی» می‌تواند هفته آینده برای پیگیری گفت‌وگوها به وین بازگردد، هرچند که ممکن است تاریخ آن به تعویق بیفتد.

بر اساس این گزارش، منبع مذکور خبر داد که تیم مالی مشورت‌هایی را با مقام‌های رژیم صهیونیستی انجام داده و این گفت‌وگوها را «اساسی» می‌دانند.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام که روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد، در حالی به پایان رسیده که «سید عباس عراقچی» معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت تهران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمریکا محمود واعظی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است