Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دادستان شهرستان ری گفت: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۱۰۰ پرونده کمتر وارد دادسرا شده است و با وجود پرونده‌هایی با ۴۰۰ و حتی ۴ هزار شاکی ولی اگر حداقل برای هر پرونده ۲ طرف متصور باشیم سال گذشته از ۲۲۰۰ مراجعه کاسته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ری ، رسول جلالی رئیس دادگستری شهرستان ری عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر بهشتی معمار کبیر دستگاه قضایی اظهار داشت: در حوزه قضایی شهرستان ری میزان پرونده‌های وارده در یک سال گذشته 94 هزار و 712 فقره بوده که در برخی موارد امکان رسیدگی در چندین حوزه برای یک پرونده واحد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده‌های خروجی که مختومه شده یا رأی مربوطه صادر شده 96 هزار و 468 فقره است که این میزان از فعالیت، از برخی استان‌های کشور نیز بیشتر است.

رئیس دادگستری شهرستان ری در ادامه گفت: موجودی اول سال در حوزه قضایی 28 هزار فقره پرنده بوده که در پایان سال به 26 هزار پرونده رسیده و در حدود 2 هزار فقره پرونده از موجودی‌ها کسر شده که در مقایسه با سال 98 افزایش داشته است.

جلالی ادامه داد: در سال گذشته 200 هزار نفر به دادگستری شهرستان ری مراجعه داشتند که تعداد قابل توجهی است و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و رویکرد عوامل حوزه قضایی پاسخگویی خوبی را شاهد بودیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: 290 زندانی با کمک خیران در استان مرکزی آزاد شد3هزار شغل در استان البرز با ورود دادگستری تثبیت شددادستان اراک: احیای حقوق عامه و برخورد با فساد اولویت اصلی دادگستری استان مرکزی است

در ادامه این نشست غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در ادامه با اشاره به اینکه هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای بیان عملکرد و زحمات یک ساله این حوزه برای انعکاس در رسانه‌ها و اطلاع مردم است اظهار داشت: وظیفه اصلی قوه قضائیه پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به اجرای عدالت است و رسیدگی قضایی بخشی از وظایف قوه قضاییه است.

وی تأکید کرد: قوه قضائیه موضوع کلانی است که هرکجا و هر موضوعی که نقص یا فاصله‌ای از عدالت مشاهده شد باید با اهرم قوه قضائیه و قانون مسیر منحرف شده را اصلاح و به مسیر اصلی بازگرداند تا مردم طعم عدالت را بچشند.

دادستان شهرستان ری ابراز داشت: در نظر سنجی‌ها سطح رضایتمندی مردم از عملکرد قوه قضائیه افزایش پیدا کرده و مردم تغییرات مثبتی را احساس می‌کنند. قوه قضائیه پناه مردم در تظلم خواهی‌ها معرفی شده و مردم در مراجعات احساس می‌کنند که به حق خود می‌رسند.

نوفرستی در ادامه گفت: در شهرستان ری بعد از شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی این بیماری در سلامت مردم و اقتصاد جامعه رصد انبارها به منظور تأمین اقلام اساسی و بهداشتی اهمیت یافت و باعث شد عوامل به این موضوع ورود کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان ری نیاز به 18 بازپرس دارد که جمعا 5 بازپرس در اختیار داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در حدود 80 درصد از انبارهای کشور در ری مستقر است و در این حوزه کاستی‌هایی که در زمینه نیروی انسانی وجود دارد با کمک گرفتن از افراد توانمند انبارها به خوبی رصد شد و تعداد انبارهای دارای مجوز از 680 انبار به حدود 2700 انبار رسیده و کاملا مقررات قانونی رعایت شده و موجودی‌ها پس از اخذ مجوز در سامانه جامع انبارداری به ثبت رسیده است.

دادستان شهرستان ری گفت: عوامل قضایی و بازرسان دستگاه‌های مربوطه به محض ورود و برخورد با احتکار و قاچاق کالا بلافاصله اقلام مکشوفه را به دلیل نیاز مردم به بازارها روانه کردند لذا با وجود کاستی ها با کمبود کالا مواجه نبودیم و تنها توان ما عرضه کالاهای مکشوفه به قیمت مصوب بود که صورت پذیرفت.

نوفرستی ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری را یکی از تخلفات بسیار بالا به دلیل وجود زمین‌های مرغوب و آب در برخی بخش‌ها دانست و بیان کرد: با حضور نمایندگان دادستانی در نقاط شناسایی شده آزادسازی 45 هکتاری در سال 98 با افزایش بیش از 100 درصد به 106 هکتار در سال 99 رسید و زمین‌های متعدد کشاورزی رهاسازی شد.

وی به ارتقای فرماندهی انتظامی شهرستان ری اشاره کرد و گفت: مطالبه 20 ساله مردم بالاخره با همکاری و پیگیری نهادهای مختلف محقق شد و اثربخشی و برکات زیادی خواهد داشت و در پیشگیری جرم نتیجه آن را مردم حس خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با اشاره به برگزاری انتخابات بدون یک پرونده قضایی و حتی گزارش در بخش مرکزی تصریح کرد: با ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی همکاران ما سه روز در آماده باش کامل بودند و با حضور و رصد به موقع توانستیم عده‌ای که در برخی حوزه‌ها برای انتخابات شورای شهر که شرایط سابقه سکونت حداقل یکساله را نداشتند و به هر شکل میخواستند تا ساعات پایانی رأی گیری رأی خود را به صندق بیاندازند متفرق کنیم و خوشبختانه مشکلی نداشتیم.

نوفرستی در پایان با اعلام کاهش ورودی آمار پرونده‌ها خاطرنشان کرد: در سال 99 نسبت به سال 98 حدود 1100 پرونده کمتر وارد دادسرا شده است و با وجود پرونده‌هایی با 400 و حتی 4 هزار شاکی ولی اگر حداقل برای هر پرونده 2 طرف متصور باشیم سال گذشته از 2200 مراجعه کاسته شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد شهرستان ری قوه قضائیه پرونده ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف

در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتورسیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

به گزارش تسنیم، بنا بر این گزارش، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل شد و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت، تحویل زندان شهرستان شدند.

ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت (همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی) جوان باغیرت کاشمری که شاهد مزاحمت دو راکب موتورسوار برای سه دختر نوجوان بود، وقتی متوجه نداشتن حالت طبیعی این موتورسواران می‌شود، به صورت لسانی به آن‌ها تذکر می‌دهد، اما این دو اراذل و اوباش با وی درگیر می‌شوند و با چاقو وی را از ناحیه گردن مجروح می‌کنند.

پس از این حادثه و درگیری، بلافاصله جوان باغیرت کاشمری به بیمارستان منتقل می‌شود و دو اراذل و اوباش نیز توسط مردم به گشت ۱۱۰ تحویل داده می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد