Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ روند صعودی شرایط کنونی بازار در تلاش است تا ثبات را در بازار فلزات گرانبها برقرار کند. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۶.۵۰دلار افزایش به قیمت ۱۷۸۳.۹۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۸۳دلار افزایش به قیمت ۲۶.۱۴دلار در هر اونس معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند مختلط داشتند. در ایالات متحده اگرچه دو شاخص داو جونز و اس‌اندپی۵۰۰ عقب نشینی کردند اما شاخص نزدک با ادامه روند افزایشی موفق به ثبت دومین رکورد خود در دو روز متوالی شد. به نظر می‌رسد اظهارنظر اخیر جروم پاول رئیس فدرال رزرو و تاکید دوباره بر موقتی بودن روند افزایشی تورم بر بازارهای سهام تاثیرگذار بوده است. پاول همچنین تاکید کرده است فدرال رزرو در آینده نزدیک سیاست‌های پولی خود را تغییر نخواهد داد.

در اخبار روز گذشته شاخص مدیران خرید PMI منطقه یورو در ماه ژوئن منتشر شد که به رقم ۵۹.۲ رسیده و در مقابل ۵۷.۱ ماه می‌افزایش قابل توجهی به ثبت رسانده و بنا بر گزارش‌ها به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسیده است. اساسا دستیابی شاخص به رقم بالای ۵۰ به معنای رشد در بخش است.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا اندکی کاهش یافت. قیمت نفت خام نیمکس پس از دستیابی به بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته روند افزایشی خود را ادامه داد و هر بشکه در حدود ۷۳.۲۵ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۴۷۵ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت سه هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۸۲۶.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت کامل ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۵.۶۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز سه‌شنبه یعنی ۱۷۷۱.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۶۱.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۶.۳۷ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۶.۵۵۵دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۸۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پربیننده ترین قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۴/۳) قیمت دلار ۲ تیر ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت طلا تا روی کار آمدن دولت جدید / نبود تقاضا در پی نگرانی از آینده قیمت دلار ۳ تیر ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت طلا در هفته اول تیر ماه / مردم به ثبات قیمت ها اعتماد کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار طلا دلار در هر اونس و سطح سطح قیمت معاملات روز سطح پشتیبانی گذشته یعنی سطح مقاومت روند نزولی روز گذشته قیمت طلا هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها