Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:00:08 GMT

پکن: آینده تایوان در گرو اتحاد ملی با چین است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۵۳۹۰

پکن: آینده تایوان در گرو اتحاد ملی با چین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع چین می گوید رزمایش هفته گذشته که طی آن ۲۸ فروند جنگنده و بمب افکن چینی در آسمان تایوان قدرت نمایی کردند؛ با توجه به شرایط امنیتی فعلی در دو سوی تنگه تایوان، اقدامی ضروری و ضامن حراست از حاکمیت ملی چین بوده است.

این وزارتخانه افزود: آمریکا باید کاملا درک کند که رشد و بالندگی چین مقهور هیچ نیرویی نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای حزب دموکراتیک پیشرو تایوان هم باید به این سطح از آگاهی برسند که آینده تایوان در گرو اتحاد ملی (با چین) است.

دولت پکن پیشتر نیز هشدار داده بود که مداخله بیگانگان در مسائل مربوط به تایوان را برنمی تابد و به هرگونه تبانی در این خصوص نیز، پاسخی کوبنده خواهد داد.

چین بر این باور است که برخی مقامات تایوان در همدستی با بیگانگان به دنبال جدایی طلبی هستند. پکن پیشتر هم به واشنگتن هشدار داده بود که سیگنال هایش ممکن است به تحریک جریان های جدایی طلب تایوان منجر شود و باید از این کار دست بردارد. همچنین، پکن پیشتر هشدار داده بود که جدایی طلبی تایوان، معنایی جز جنگ نخواهد داشت.

چین همواره به آمریکا و متحدان غربی‌اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت‌یابی چین، دست به اقداماتی می‌زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می‌دهد.

کد خبر 5243483 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تایوان چین سیاست چین واحد ایندوپاسیفیک ایالات متحده امریکا ایران رژیم صهیونیستی فلسطین عراق روسیه سیدابراهیم رئیسی انتخابات 1400 افغانستان برجام جنبش حماس مذاکرات وین ترکیه عربستان سعودی هشدار داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • تیم فصل آینده مهدی قایدی مشخص شد
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه