Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سرهنگ فرهاد آراوند پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فضای سایبر، کارشناسان این پلیس با رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی هویت ادمین یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به برگزاری لایوهایی با محتواهای غیر‌اخلاقی با حضور کاربرانی از سراسر کشور می‌نمود، شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان افزود: در پایش فضای مجازی، مشاهده شد که مدیر این صفحه مجرمانه با فریب و اغفال دختران کم‌سن‌وسال و در مواردی خانم‌های متأهل، آنها را جهت نمایش حریم خصوصی خود به‌صورت لایو به صفحه اینستاگرامی که در حالت نمایش عمومی بود، هدایت می‌کرد.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه برگزاری لایو غیراخلاقی در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی بر اساس قوانین، یک عمل مجرمانه محسوب می‌شود، موضوع شناسایی هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مجرمانه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

آراوند توضیح داد: با تلاش‌های علمی تخصصی افسران پی‌جوی جرایم سایبری، هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مشخص و پس از هماهنگی با مقام قضائی، نامبرده در یک اقدام پلیسی، به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر شد.

این مقام نظامی عنوان کرد: متهم که در ابتدا منکر مدیریت صفحه اینستاگرامی مجرمانه و ارتکاب هرگونه جرمی شد، با مشاهده و مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارپذیر گردآوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا، به‌ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن تشریح چگونگی ارتکاب جرم، هدف خود را بالابردن میزان دنبال‌کننده (فالوور) خود اظهار نمود که در نهایت پرونده تکمیل و به همراه متهم دستگیر شده جهت ادامه سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال و معرفی شد.

وی به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: علی‌رغم ظرفیت‌ها و فرصت‌های مثبت فضای مجازی، اگر حضور کاربران در این فضا بدون داشتن آگاهی و علم لازم باشد و به توصیه‌ها و اصول ایمنی توجه کافی نشود، آسیب‌های فراوانی در بسترهای گوناگون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی وجود دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان تاکید کرد: قبل از حضور یا استفاده از هر شبکه اجتماعی یا پیام‌رسان و یا هرگونه اقدام اینترنتی با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir از آخرین آموزش‌ها و نکات هشداری لازم اطلاع یافته و با خاطری آسوده‌تر، موضوع خود را در اینترنت دنبال کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی فضای مجازی اینستاگرام قانون سرهنگ آراوند صفحه اینستاگرامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار وحید مجید اظهار داشت: با تمرکز بر سه هزار صفحه، یکهزار و ۴۰۰ نفر که عمدتاً کلاهبردار بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی، واریز وجه را نخستین اقدام برای کلاهبرداری از متقاضیان و مراجعان صفحات فروش سلاح عنوان کرد و افزود: فروشندگان پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه، مشتریان را از کانال مورد نظر خارج می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای فراجا به برخورد با قدرت نمایی و ایجاد ترس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اراذل و اوباش برای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

سردار مجید از شناسایی و مسدود شدن ۹ هزار و ۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد خبر داد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ نفر از گردانندگان این صفحات دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس فتا فراجا هشتم اردیبهشت نیز از آغاز طرح عملیات پلیس فتا، علیه «تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در زمینه رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

سردار مجید با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست ضمن مشارکت و همکاری با پلیس در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر