Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت قطر در گفت‌وگوی تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ضمن تبریک به منتخب ملت، روابط دو کشور را متمایز و عالی توصیف کرده و تاکید کرد این روابط تحت هدایت رئیس جمهور منتخب، توسعه بیشتری خواهد یافت.

امیر دولت قطر با اشاره به اینکه در دوره اخیر شاهد تحولات و پیشرفت‌های بسیار خوبی را در روابط دوجانبه بوده‌ایم، سرعت گرفتن فعالیت کمیسیون‌های اقتصادی دو کشور را از نمونه‌های توسعه روابط دو کشور بر شمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین با تقدیر از موضع ایران در طول چهار سال محاصره قطر و به ویژه نقش مؤثری که  آیت الله دکتر رئیسی در این زمینه در منصب  ریاست قوه قضائیه داشت، تاکید کرد: اکنون ما از شرایط سختی عبور کردیم و باید در کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم.

آیت الله رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تقدیر از تبریک دولت و ملت قطر، گفت: پیوندهای میان دو ملت ایران و قطر چنان قوی و مستحکم است که تکانه‌های مختلف نتوانسته است خللی در آن وارد کند.

رئیس جمهور منتخب ارتقای مناسبات دوجانبه در دوران فشار و تحریم را ضامن پایداری روابط دو کشور دانسته و تاکید کرد: «امنیت جمعی» بخش اصلی «دکترین سیاست خارجی منطقه‌ای» دولت جدید است که می‌تواند « صلح و ثبات » را برای کشورهای منطقه و « آرامش و رفاه » را برای ملت‌ها به ارمغان بیاورد.

رئیسی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی دیپلماسی اقتصادی دولت جدید، همسایگان ایران خواهند بود، « هم‌افزایی» میان « مناسبات سیاسی» و « تعاملات اقتصادی» ایران و قطر را الگوی مناسبی برای تحقق « همگرایی اقتصادی منطقه‌ای » عنوان کرد.

رئیس جمهور منتخب در پایان این گفتگوی تلفنی افزود: « ثبات و پایداری امنیت جمعی» در گرو به صفر رساندن مداخلات بیگانگان در مناسبات منطقه‌ای است.

منبع: الف

کلیدواژه: منطقه ای روابط دو آیت الله دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس معنادار آذری جهرمی درباره دولت رئیسی

به گزارش «تابناک»، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار تصویری در کانال تلگرامی خود نوشت: عبدالناصر همتی گفته است که میزان چاپ پول در ۲/۵ سال اخیر از کل پول چاپ شده در تاریخ ایران از عصر باستان تا سال ۱۴۰۰، بیشتر بوده است.

دیگر خبرها

  • مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا: بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند!
  • عکس معنادار آذری جهرمی درباره دولت رئیسی
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی