Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی وقوع دو حادثه تلخ روزهای اخیر ـ واژگونی اتوبوس های حامل خبرنگاران و همچنین تصادف اتوبوس حامل سربازان ـ که در نهایت به جان باختن دو خبرنگار و پنج نفر از سرباز معلمان منجر شد، علی دارابی ـ معاون سازمان صداوسیما در امور استان ها ـ در یادداشتی به واکاوی این حوادث پرداخت.

به گزارش ایسنا، معاون امور استان های صدا و سیما در ابتدای این نوشتار عنوان کرده است: «خبرنگاری شغل سختی است، باید دغدغه دیگران را داشت اما فرصت این را هم به دست نیاورد که دغدغه‌مند خویشتن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه یادآور شده است: «واژگونی اتوبوس اهالی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تور رسانه‌ای، حادثه دردناکی بود که در آن جمعی از پرتلاش‌ترین اقشار جامعه یعنی «خبرنگاران» مصدوم شدند و متاسفانه دو نفر از آنها در راه انجام رسالت حرفه‌ای خود جانشان را از دست دادند؛ جان باختن خانم‌ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی که بارها و بارها خبرهای مربوط به حوزه محیط زیست را مخابره کرده بودند، خبر تلخ عصر چهارشنبه بود.اصحاب رسانه دو همکار خوب خود را از دست دادند و جامعه خبری ایران در پی این حادثه سوگوار شد.»

او در ادامه به حادثه مشابه دیگر اشاره و خاطرنشان کرده است: «امروز هم متاسفانه خبر تلخ دیگری در رسانه‎ها مخابره شد؛ مسافران اتوبوسی که صبح امروز در محور زاهدان ـ آباده دچار حادثه شدند، همگی سرباز معلم بودند، سربازان وطن که بنا بود از مهر ماه به عنوان معلم در محل‌های تعیین شده ادامه خدمت سربازی خود را بگذرانند ولی حالا پنج تن از آنها دیگر بین ما نیستند و قرار نیست هیچ کلاسی با تدریس آنها شروع شود. حوادثی که قلب همه مردم را به درد آورده و داغدارشان کرده است.»

معاون امور استان‌های صداوسیما ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان درگذشتگان این دو حادثه دلخراش، برای مصدومان آن سلامتی و شفای عاجل مسئلت و تاکید کرده است: «این حوادث تلخ موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. نخست لازم است اقدامات جدی در راستای جلوگیری از حوادث مشابه در دستور کار قرار گیرد و دوم اینکه در اسرع وقت تحقیقات برای شناسایی علل و عوامل این حوادث انجام و با مسببان آنها برخورد قانونی شود.»

عصر چهارشنبه (دوم تیر ماه) در حادثه واژگونی اتوبوس حامل تعدادی از خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه عزیمت کرده بودند، دست‌کم ۲۱ نفر مصدوم شدند و «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا در این حادثه جان باختند.

همچنین پنجشنبه (سوم تیر ماه) حادثه خونبار تصادف یک دستگاه اتوبوس که از زاهدان راهی شیراز بود، در منظقه دهشیر یزد متاسفانه منجر به فوت پنج نفر و مصدوم شدن ۳۳ نفر دیگر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خبرنگار ایسنا درگذشت واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، جزئیات حوادث مهم هفته گذشته در کشور را اعلام کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۱۵۸ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۸۳۶ نفر و کشته شدن ۵۴ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۶۹۳ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۱۴۳ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان خراسان رضوی ۱۶ حادثه با ۹۲ مصدوم و یک فوتی، استان تهران ۱۴ حادثه با ۴۷ مصدوم هفت فوتی و کرمان ۱۴ حادثه با ۸۵ مصدوم و دو فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، پنج حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که سه کشته و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون ها نیز ۶۸ زخمی و ۱۴ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت بارها نیز در این هفته، ۹۸ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۰ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت ها به ثبت رسید که ۲۷ نفر زخمی داشت و شش نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: پنجم اردیبهشت ماه، یک اتوبوس در اصفهان واژگون شد که ۱۱ زخمی برجای گذاشت. همچنین در هفتم اردیهشت ماه نیز سه خودرو با یکدیگر تصادف کردند که ۱۱ مجروح داشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که باعث مصدومیت ۵۲۳ نفر وکشته شدن ۱۱۹ نفر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم) دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • تساوی بزرگان در دربی ایتالیا/ زور یووه و میلان به هم نرسید
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق