Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: منطقه کوهستانی تنگ باهوش و شاهزاده ابراهیم که در در شهرستان های دشتستان و تنگستان قرار دارد، یکی از زیستگاه‌های ارزشمند گونه‌های گیاهی و جانوری استان به شمار می‌رود که به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای افزایش اقدامات حفاظتی و اختصاص اعتبارات، ارتقاء منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده در سال‌های اخیر پیگیری و پرونده آن برای ارسال به شورای عالی محیط زیست تکمیل شده است اما به علت مخالفت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر این فرایند متوقف شده است.

او، دلیل مخالفت صنعت، معدن و تجارت استان  را فعالیت معدن در منطقه در سال‌های آینده عنوان کرد در حالی که تا کنون معدنی در این منطقه فعال نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت حفاظت از زیستگاه‌ها و میراث‌های طبیعی افزود: مناطق حفاظت شده آخرین بازمانده طبیعت بکر کشور است و فقط ۷ درصد مساحت استان تحت حفاظت قرار دارد در حالی که طبق استاندارد نعریف شده ۱۰ درصد مناطق باید تحت حفاظت باشد. در حقیقت ۱۰ درصد مناطق حفاظت شده بانک ژن و میراث طبیعی استان برای نسل حاضر و نسل‌های آینده است.

قلی نژاد ادامه داد: نمی‌شود در تمام زیستگاه‌ها و مناطق بکر هم به دنبال معدن باشیم، و اگر هم معدن نیاز باشد باید ضوابط و معیار‌های زیست محیطی رعایت شود.

بیشتر بخوانید

پویشی مردمی برای حفاظت از ثروتی عمومی/ محیط زیست دشتی: دوستداران بیرمی کار را از متولیان پیگیری کنند

او تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست در حال پیگیری برای گرفتن تاییدیه و تکمیل پرونده ارتقاء منطقه شکار ممنوع تنگ باهوش و شاهزاده ابراهیم به منطقه حفاظت شده است.

منطقه تنگ باهوش و شاهزاده ابراهیم به وسعت ۶۱ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های دشتستان و تنگستان قرار دارد و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری مانند کل و بز، پلنگ، کبک و تیهو و پوشش گیاهی شامل بنه، بادام، کلخونگ، بادام کوهی، قیچ و علف‌های یک ساله است.

این منطقه تامین کننده آب کشاورزی و آشامیدنی مردم منطقه نیز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش منطقه حفاظت شده محیط بان تنگ باهوش محیط زیست حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست