Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@04:55:40 GMT

ترخیص ۲ میلیون تن کالای اساسی از گمرک در خرداد ماه

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۷۳۶۰

ترخیص ۲ میلیون تن کالای اساسی از گمرک در خرداد ماه

معاون فنی گمرک ایران گمرک گفت، از ابتدای خرداد و با دستورالعمل جدید بیش از دو میلیون تن کالای اساسی توسط گمرک ترخیص شده است.

به گزارش مشرق، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و گمرکی سازمان گمرک ایران با بیان اینکه در حال حاضر پنج میلیون و ۹۰۴ هزار تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد، گفت: اینکه گفته می‌شود کالای اساسی در کشور کم و یا در بنادر و گمرکات وجود ندارد، اساساً صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شش قلم کالای اساسی که ارز دولتی را دریافت می‌کند به میزان چهار میلیون و ۵۷۲ هزار تن در بنادر کشور تخلیه شده است.

بیشتر بخوانید: تکرار سناریوی سوءمدیریت در واردات نهاده‌های دامی؟

وی افزود: ۲۲ کشتی حاوی ۱۷۰ هزار تن کالای اساسی اعم از جو، گندم، ذرت، روغن، کنجاله سویا، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی در حال تخلیه در بنادر و گمرکات کشور است و یک میلیون و ۱۶۱ هزار تن کالای اساسی در ۲۷ فروند کشتی وجود دارد و منتظر پهلو گرفتن در بنادر هستند که به دلیل مشکل اسنادی، کار آن‌ها با تأخیر مواجه شده است.

معاون فنی و گمرکی سازمان گمرک ایران درباره فرآیند ترخیص کالای اساسی بیان کرد: زمانی که کالا به گمرک اظهار می‌شود، صاحب کالا باید مجوزهای قانونی لازم مانند مجوز قرنطینه، عرضه در بازارگاه و کُد رهگیری بانک را اخذ کند. بانک مرکزی حتماً باید منشا ارز کالاهای موجود در گمرک را تائید و به گمرک اعلام کند. گمرک به هیچ عنوان بدون این موارد نمی‌تواند نسبت به ترخیص کالاها اقدام کند.

وی در خصوص ترخیص کالاهای اساسی تصریح کرد: گمرک پیش قدم ترین سازمانی است که علی رغم تمام مشکلات، پیشنهاداتی را راجع به کاهش رسوب کالاهای اساسی و ماندگاری آن‌ها به سازمان‌های زیربط و دولت ارائه کرده است. گمرک بدون مجوز ترخیص کالا و کُد رهگیری نمی‌تواند کالایی را ترخیص کند اما از اول خرداد امسال گمرک اجازه پیدا کرده است ۹۰ درصد کالاهای اساسی را بدون کُد رهگیری بانک ترخیص کند و در اختیار صاحبان کالا قرار دهد.

جمال ارونقی اشاره کرد: گمرک در سال گذشته در هر ماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی ترخیص کرده است و از ابتدای خرداد و با دستورالعمل جدید بیش از دو میلیون تن کالای اساسی توسط گمرک ترخیص شده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران کالای اساسی ترخیص کالا گمرک هزار تن کالای اساسی ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر یحیی سریع گفت: امروز دو ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیم.
در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن با انجام عملیات نظامی علیه کشتی های جنگی دشمن در دریای سرخ، دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادند.در حالی که نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی نیروهای مسلح عملیات مشترکی را با هدف قرار دادن کشتی (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و به لطف خدا ضربه دقیق بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن این کشتی پس از آن صورت گرفت که این کشتی در تاریخ ۲۱ آوریل با فریب و استتار با ادعای عازم بندری دیگر، از تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی به بندر ام الرشرش خارج شد. اما تحت نظارت و پیگیری نیروهای مسلح ما بود و اخطارهایی برای عدم ورود به بنادر فلسطین اشغالی داده شد و در فهرست کشتی‌های مورد هدف قرار گرفت.
نیروی هوایی نیروهای مسلح یمن با تعدادی پهپاد با استعانت از خداوند متعال کشتی اسرائیلی (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار داد.

کد خبر 848221 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی