Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@15:16:51 GMT

هفته سبز بورس

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۷۸۵۲

هفته سبز بورس

در هفته ای که گذشت شاخص کل بورس از محدوده یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد روز شنبه به یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد در پایان معاملات هفته رسید.

به گزارش برنا، شنبه ۲۹ خرداد، بازار سرمایه با روند مثبت و صعودی بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات به کار خود پایان داد و با ۱۴ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس در این روز بر خلاف روزهای گذشته ۱٫۲۵ درصد رشد را ثبت کرد و شاخص کل هم‌وزن هم با رشد ناچیز حدود نیم درصد همراه شد.

شاخص کل هم‌وزن هم با ۲۰۶ واحد مثبت در محدوده ۳۷۰ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات هم در نهایت به حدود پنج هزار میلیارد تومان رسید. یکشنبه ۳۰ خرداد نیز شاهد روند صعودی بودیم و شاخص کل بورس با ۱۶۰۰ واحد مثبت و  ۰٫۱۵ درصد رشد به محدوده یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم با ۹۱۳  واحد منفی و  ۰٫۲۵ درصد افت در محدوده ۳۶۹ هزار واحد قرار گرفت. در این روز حجم معاملات ۷هزار میلیارد برگه سهم بود و ارزش معاملات به پنج هزار میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان رسید و حدود ۵۳۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی نیز در بازار داشتیم.

دوشنبه ۳۱ خرداد اما هرچند بازار سرمایه در ابتدا تحرکات منفی در شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن داشت و عمده نمادهای شاخص‌ساز هم در صف فروش بودند اما ساعاتی بعد روند بازار تغییر کرد و در نهایت هم شاخص کل با چهار هزار واحد منفی و ۰٫۴۲ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحد قرار گرفت.

در این روز شاخص کل هم‌وزن هم با ۰٫۳ درصد رشد و ۱۱۸ واحد مثبت در محدوده ۳۷۰ هزار واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات به ۹ هزار میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات هم به شش هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل از خود رشد قابل توجهی را داشت.

اولین روز تابستان شاخص کل بورس رشد خوبی را تجربه کرد به نحوی که با ۱۸ هزار واحد رشد و ۱٫۵۶ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد قرار گرفت. سه شنبه هفته گذشته، ارزش معاملات بورس به هفت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل از خود که پنج هزار میلیارد تومان بود، رشد قابل توجهی را ثبت کرد. همچنین شاخص کل هم‌وزن هم با ۰٫۸۵ درصد رشد و سه هزار واحد رشد در محدوده ۳۷۳ هزار واحد قرار گرفت. 

آخرین روز معاملات هفته گذشته هم در ادامه روزهای مثبت قبلی با رشد همراه بود به نحوی که بازار سرمایه هفته خود را با سبزپوشی به پایان برد. چهارشنبه دوم تیرماه شاخص کل بورس با ۲۶ هزار واحد مثبت و بیش از دو درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن هم پا به پای شاخص کل روندی صعودی را داشت و با سه هزار واحد مثبت و نزدیک به یک درصد رشد در محدوده ۳۷۶ هزار واحد قرار گرفت. همچنین ارزش معاملات بازار سهام به شش هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز سه شنبه روند کاهشی داشت. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه انتخابات شاخص رشد سهام بورس شاخص کل هزار میلیارد تومان رسید محدوده یک میلیون شاخص کل هم وزن هم هزار واحد قرار گرفت درصد رشد در محدوده ارزش معاملات شاخص کل بورس واحد مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار