Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد غلامی گفت: امام زمان (عج) یک مصلح جهانی است و ما قبل از اینکه ظهور ایشان را برای رفع مشکلات خود بخواهیم باید خود را برای یاری رساندن به حکومت جهانی آن حضرت آماده و مهیا کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: "اعتقاد" بنیان اصلی زندگی است؛ یعنی آنچه را که انسان در میدان عمل انجام می دهد، بی تردید به ساختار اعتقادی او بر می گردد، از این رو اگر انسان دارای اعتقاد صحیح و مستحکم باشد؛ در صحنه، گرفتار لغزش و دو دلی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین چیزی که به اعتقاد درست شکل می دهد، معرفت است.

حجت الاسلام محمد غلامی ادامه داد: با تحصیل معرفت می توان به این نتیجه رسید که امام زمان (عج) تداوم بخش امامت ائمه هدی (ع) و طریق معرفت به آفریدگار است.

وی افزود: مهدویت فکر و اندیشه ای است که آثار اجتماعی فراوانی دارد؛ مهمترین آنها؛ از بین بردن یاس و نا امیدی از پیکره اجتماع است.

این کارشناس تصریح کرد: مهدویت یعنی امیدواری به آینده ای روشن و پیامی رهایی بخش به بشر سَر خورده و ستم دیده و اینکه روزی یک مرد الهی خواهد آمد و  آنچه مردم بدان امید دارند، تحقق خواهد بخشید.

حجت الاسلام غلامی گفت: یک مسلمان باور قطعی دارد که تنها نظام اجتماعی که می تواند به خواسته های مشروع او به طور کامل پاسخ دهد و نظامی بر اساس حق و عدالت شکل دهد، نظام زیبای حکومتی اسلام است که شکل کامل آن در عصر ظهور ولی عصر (عج) تحقق می یابد.

وی افزود: بنابراین اعتقاد به وجود مقدس مهدی موعود (عج) امید را در دل ها زنده می کند. انسانی که معتقد به این اصل است؛ نا امید نمی شود، چون می داند یک پایان روشن حتمی وجود دارد و سعی می کند که خودش را به آن برساند و از حرکت نمی ایستد بلکه برای ظهور دعا می کند و در برایر سختی ها و ناملایمات تن به شکست نمی دهد.

این کارشناس ادامه داد: مهدویت در راستای مسئله امامت و در امتداد نبوت و خاتمیت است، از این رو در مرحله حساس از تاریخ آغاز شده و تا امروز ادامه یافته است.

وی گفت: یکی از وظایف منتظران در عصر غیبت دعا برای ظهور آن حضرت است؛ از امام عصر (عج) روایت داریم که می فرمایند «أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُم» یعنی بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که آن فرج شما است.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: دعا برای امام زمان (عج) سبب زیاد شدن نعمت ، اظهار محبت قلبی و نشانه انتظار ، زنده کردن امر اهل بیت(ع) و مایه ناراحتی شیطان و نجات یافتن از فتنه های آخر الزمان است.

این کارشناس افزود: یکی از مهم ترین مسایلی که امروزه باید در خصوص امام عصر (عج) به آن توجه کرد، معرفت نسبت به آن حضرت است.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر ما در برابر امام زمان (عج) شناختن حضرت است بنابرحدیث شریف نبوی «من مات و لم یعرف امام زمانه فقد مات میتة جاهلیة» هر کس بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است بنابر روایات از مهم ترین وظایفی که ما در قبال ایشان داریم نه تنها شناختن آن حضرت بلکه شناساندن امام زمان به دیگران است.

حجت الاسلام غلامی در خاتمه گفت: امام زمان(عج) یک مصلح جهانی است و ما قبل از اینکه ظهور ایشان را برای رفع مشکلات خود بخواهیم باید خود را برای یاری رساندن به حکومت جهانی آن حضرت آماده و مهیا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام امام زمان آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان ملارد گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نام گذاری شعال سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نوعی روایت سازی راهبردی است که نظام حکمرانی باید جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی خودش را در آن متمرکز کند. همچنین از همه چرخ دنده‌های کوچک و بزرگ کشور، زیر ساخت‌ها، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی و نیروهای متخصص جوان استفاده شود تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور از همه ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کند. از شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت کرد که البته دولت جناب رئیسی در این خصوص حمایت‌هایی را انجام داده است. همه این‌ها ابزارهایی هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند بدون شک اقتصاد کشور به شکوفایی خواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد در خصوص روز کارگر تصریح کرد: اگر کارگر در جامعه از رفاه و امنیت شغلی برخوردار شود آن وقت می‌توان گفت حرکت کشور به سوی پیشرفت، آسان خواهد شد. باید کارگران را تکریم و حمایت کرد زیرا آن‌ها رزمندگان جهاد اقتصادی و ستون فقرات تولید کشور هستند. درآمدشان عادلانه و بیمه، بهداشت، توانمندی و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود تا تورم ۵۰ درصدی کمرشان را خم نکند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به روز شهادت شهید مطهری و روز معلم تشریح کرد: وظیفه معلم است که در یک کشور مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند، متفکر و متخصص پرورش دهد. جایگاه معلم، جایگاه بسیار والایی است و دانش آموز ما باید به معلم شدن افتخار کند. 

امام جمعه شهرستان ملارد در پایان افزود: دولت‌ها موظف هستند نیازهای حداقلی قشری که با روح جامعه سر و کار دارد را تامین کنند تا آن‌ها  به جای تحقیق و پژوهش درباره روش‌های تربیتی جدید به دلیل دغدغه مالی مشغول کار با اسنپ نشوند که چرخ زندگی خود را بچرخانند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان