Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی در بازدید از روال کاری پلیس فتای خراسان رضوی گفت: راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبر با استقبال شهروندان مواجه شده است. خبرگزاری میزان- سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همزمان با ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، در حاشیه زیارت شمس الشموس به صورت سرزده روال کاری پلیس فتا خراسان رضوی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و نسبت به تبیین سیاست‌های راهبردی پلیس فتا مطالبی را در جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف مأموریتی بیان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدا جهان شیری رئیس پلیس فتا استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته از افزایش ۲۴ درصدی وقوع جرایم سایبر از ابتدای سال در سطح استان خبر داد که از این مقدار ۵۷ درصد سهم جرایم اقتصادی و ۲۳ درصد نیز سهم جرایم علیه اخلاق و مابقی سایر جرایم است.

گفتنی است در حوزه جرایم اقتصادی، شیب جرایم به سمت رمز ارز‌ها بوده و در اکثر وقوعات، عدم آگاهی کافی شهروندان در مواجهه با فرصت‌های فضای سایبر از جمله مهمترین علل و انگیزه بسیاری از حوادث سایبری محسوب شده همچنین گزارشات دریافتی از شهروندان حاکی از رضایت خاطر شهروندان نسبت به راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در استان شده است.

در ادامه سردار وحید مجید با اولویت بر شمردن پیشگیری از وقوع جرم، مهمترین مؤلفه در پیشگیری از وقوع جرایم سایبری را افزایش آگاهی شهروندان و تلاش و همت جمعی را در رسیدن به این مهم مؤثر دانست.

وی یادآور شد: هنر کارشناسان پلیس فتا تحلیل تهدید در چشم‌انداز سه سال آینده و تبدیل آن به فرصت در فضای مجازی می‌باشد و از کارشناسان درخواست کرد؛ رمیدگی فضای سایبر که نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا دغدغه خاطر دولتمردان می‌باشد را شناسایی و در جهت حفظ و برقراری امنیت در سطح فضای سایبری از هیچ تلاشی فرو گذار نبوده و با افزایش آگاهی و سرعت بخشیدن در حل و فصل پرونده‌های متشکله در پلیس فتا موجبات خاطر باری تعالی و شهروندان را مهیا نمایند.   بیشتر بخوانید: پلیس باید خود را به دانش روز در حوزه سایبری مجهز کند

وی به مدیران جمع حاضر تاکید کرد: با اولویت بندی سطوح جرایم و ایجاد اصول مبنایی جرایم خاص سایبری یا جرایم محض سایبری را شناسایی و با پیگیری‌های علمی و فنی در جهت شناسایی و رفع خلاء‌های قانونی کوشا باشند.

سردار مجید با اشاره به نظام مقابله با حوادث رایانه‌ای گفت: رسیدگی سریع و آنی به حملات یا حوادث رایانه‌ای از جمله انتظارات مسئولین از مدیران لایه میانی در جهت حفظ و صیانت از اموال و سرمایه‌های اجتماعی شهروندان می‌باشد.

وی با اشاره به چابک سازی مأموریت‌های محوله از ارجاع مأموریت‌های غیر مرتبط به مبادی ذیربط خبر داد و افزود: با انجام مأموریت‌های مختص پلیس فتا به چابک سازی این پلیس توانمند علمی کمک کرده و با افزایش دانش علمی شهروندان علاوه بر سرعت رسیدگی به جرایم از شدت وقوع جرایم سایبری کاسته شود.

رئیس پلیس فتا با اشاره به ورود فناوری اطلاعات و تغییر سبک زندگی بویژه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و ... که در آینده نزدیک بخش جدانشدنی زندگی بشر خواهد شد و در صورت عدم رعایت امنیت و آموزش استفاده صحیح از بستر فناوری؛ مخاطرات جبران ناپذیری را رقم خواهد زد پرداخت و آینده نگری پلیس علمی جوان فتا و نگاه راهبردی به مأموریت‌های سال‌های آینده در خصوص وقوع جرایم سایبری را تخصص و هنر کارشناسان پلیس فتا نامید که با تحلیل تهدیدات از وقوع جرایم پیشگیری نماید.

سردار مجید در پایان رضایت خداوند را در گرو کار و تلاش در جهت سرعت بخشیدن و رفع موانع در بررسی پرونده‌های متشکله در رسیدگی به امور مراجعین به پلیس فتا یاد کرد و رضایت خاطر خود را از عملکرد مجموعه پلیس فتا استان خراسان رضوی اعلام داشت.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس فتا سردار وحید مجید

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فتا سردار وحید مجید وقوع جرایم سایبر رئیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد

مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز سردار رشید اسلام؛ مجید ایافت در مهدیه مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید «محمود کاوه» بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع)

 سردار سرتیپ سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در اطلاعیه‌ای رحلت یادگار دفاع مقدس سردار سپاه اسلام سید مجید ایافت را به خانواده و همه دوستداران و علاقمندان ایشان تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در 8 سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاورمردیهای سید مجید ایافت را به یاد دارند؛ او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه چهارزبر در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در پیام خود به‌مناسبت رحلت سردار ایافت ادامه می‌دهد: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه‌ای از پای ننشست و با حضور در میدان‌های فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاشها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

در پایان این پیام آمده است: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دکتر محمود شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز با صدور پیامی درگذشت سردار جانباز «سید مجید ایافت» را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است؛  بدون تردید حماسه ایثارگری‌ها و  از خودگذشتگی‌های جانبازان سرافراز میهن اسلامی، در یاد و خاطره مردم همواره باقی خواهد ماند و  آرمان‌های جانبازان و شهدای گرانقدر، چراغ راه آیندگان خواهد بود.

شبستری در این پیام آورده است: عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون همت ایثارگران و دلاوری جانبازان سرافرازی است که بر سر پیمان ماندند و در اعتلای خط سرخ شهادت و میراث گرانقدر شهدا کوشیدند. آنان که دیروز پیشگامان عرصه نبرد حق علیه باطل بودند و امروز پهلوانان عرصه شکیبایی و اسوه‌های استقامت هستند.

در پایان این پیام آمده است: درگذشت سردار جانباز «سید مجید ایافت» که سال‌های طولانی آثار زیانبار مواد شیمیایی و جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس را تحمل کرد، محضر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، استاندار خراسان رضوی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) و خانواده معظم ایشان تسلیت و تهنیت عرض کرده و از درگاه ایزد منان برای آن عزیز، علو درجات و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر شکیبایی مسألت می‌کنم.

به گزارش تسنیم، مراسم ختم و ترحیم سردار ایاف دوشنبه بعد از ظهر 17اردیبهشت، ساعت 15:30لغایت17:30 و سه شنبه صبح 18 اردیبهشت، از  ساعت 8:30لغایت10:30 واقع در مسجد غدیر باباعلی واقع در ششصد دستگاه؛ ارشاد یک (موسسه فرهنگی شمیم اخلاص _جلسه یادمان شهدا) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • طرح پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • دستگیری سارقان منزل در خدابنده ؛ در کمتر از سه ساعت