Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در بازدید از مرکز رشد، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: چاپ مقاله در دانشگاه‌ها باید منجر به ایجاد واحدهای فناور و کانون‌های مرکز رشد شده و سپس از تلفیق آنها یک شرکت دانش‌بنیان بیرون آید تا از این طریق چرخه کارآفرینی به حرکت درآید.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی در جمع مسئولین دانشگاهی استان عنوان کرد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه آنچنان که از رشد، عملکرد و نامش پیدا است، پتانسیل آن را دارد که به یک دانشگاه صنعتی بزرگ و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر علوم افزود: این دانشگاه در زمینه آموزشی، پژوهشی و فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است. کسب این جایگاه بدون شک مرهون تلاش و پیگیری‌های مجدانه مدیران و نخبگان آن است و جای تقدیر دارد. البته باید تلاش شود کاستی‌های موجود نیز برطرف شود.

دکتر رحیمی تصریح کرد: امید می‌رود در سال جدید با حمایت مسئولین وزارت عتف و مدیران ارشد استان و همچنین توان صنعتی و پژوهشی این دانشگاه، شاهد گسترش فعالیت‌های مرکز رشد و فناورانه باشیم که به کمک آن بتوان به چرخه کارآفرینی و اشتغالزایی کمک کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های سرانه چاپ مقاله در هر دانشگاهی، نشان‌دهنده حیات آن دانشگاه است، تصریح کرد: در هر دانشگاهی باید زمینه‌های توازن محور ایجاد شود؛ به این معنی که چاپ یک مقاله باید به ایجاد واحدها و کانون‌های مرکز رشد منجر شده و سپس از تلفیق آنها یک شرکت دانش‌بنیان بیرون آید تا از این طریق چرخه کارآفرینی به گردش درآید.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه با توجه به شاخص‌های سرانه چاپ مقالات دانشگاه صنعتی کرمانشاه و قرار گرفتن در میان دانشگاه‌های معتبر کشور، از نخبگان و اساتید دانشگاه صنعتی کرمانشاه تشکر کرد.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص مولفه‌های مهم دانشگاه‌ها از جمله مهارت‌آموزی، واحدهای فن‌آور و کانون‌های مرکز رشد، کارآفرینی، دستاوردها و طرح‌های پژوهشی، فناورانه و خلاقانه، روابط بین‌الملل و قراردادهای پژوهشی مرتبط با صنعت نکاتی را بیان کرد.

قرار گرفتن دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بین دانشگاه‌های برتر خاورمیانه

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در این بازدید با اشاره به پتانسیل‌ها و شاخص‌های سالانه چاپ مقالات دانشگاه و همچنین قرار گرفتن دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بین دانشگاه‌های برتر کشور و خاورمیانه، خواستار حمایت‌های بیشتر مسئولین وزارت عتف از دانشگاه صنعتی کرمانشاه شد.

نکته دیگری که دکتر اختری به آن اشاره کرد، بحث مرکز محاسبات بود که در این خصوص یادآور شد که اگر دانشگاه در این زمینه حمایت شود، با ایجاد یک مرکز محاسباتی قوی به تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی غرب کشور نیز خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این بازدید، به تشریح آماری در خصوص تعداد اعضای دانشگاه، تعداد دانشجو، رشته‌ها، سرانه چاپ مقاله، طرح‌ها، قراردادها، مهارت آموزی، سرباز پژوهش و غیره پرداخت.

بنابر اعلام اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی کرمانشاه، بر اساس این گزارش، بعد از قول همکاری و حمایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح‌ها و مرکز رشد دانشگاه صنعتی کرمانشاه، مقرر شد در اسرع وقت گزارشی از نیازها و حمایت‌های این دانشگاه به معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف ارسال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه غلامحسین رحیمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه پژوهش و فناوری وزارت مرکز رشد وزارت علوم دانشگاه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته

محمود سیجانی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولید و افزایش نسبی تولید، اظهار داشت: احیای این تعداد واحد باعث شد تا به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تامین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

سیجانی اضافه کرد: برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن احیای واحدهای معدنی در دستور کار است، گفت: این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران ابراز داشت: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل گفت: ۴۸ جلسه کارگروه برگزار شده که مشکلات ۱۱۰۰ واحد رسیدگی شده است. همچنین بازدید میدانی از واحدهای صنعتی استان تهران یکی از بحث‌های اصلی است که این امر با حضور مدیران مختلف استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است.

سیجانی بیان داشت: ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی