Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام میثم تارم گفت: مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، عواملی دارد که اولین عامل آن، وضعیت کرونایی کشور بود که به نظر کارشناسان و معاون وزیر بهداشت، قریب ۱۰ درصد مردم دچار بیماری کرونا بودند و نمی توانستند رای بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ۴ تیر ظهر امروز حجت الاسلام « میثم  تارم» در خطبه های نماز جمعه شهر جیرفت، ضمن تبریک هفته قوه قضایی، تولید واکسن داخلی و حماسه حضور مردم در انتخابات، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایند؛ ای مومنین از عذاب و عِقاب الهی بترسید و تقوا داشته و در گفتار، قول سدید داشته باشید یعنی قول متقن، صادق، محکم که همراه با منطق، برهان و استدلال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امام جمعه جیرفت بیان کرد: معنای خوف از خدا همانا ترس از نتیجه اعمال خودمان است، از خدا می خواهیم که خدایا در قیامت با عدالت، با ما رفتار نکن بلکه با فضل، عفو و بخششِ خودت با ما برخورد کن و انسان مومن، نباید حرفی را که با عقل، سازگاری ندارد به زبان بیاورد.



وی با اشاره به این که یکی از مصادیق تقوا، اجتناب از اسراف است، افزود: همانا اسراف گناهی کبیره است مخصوصا در نعمت هایی که همه مردم حق دارند از آنها استفاده کنند، آب و برق از این جمله بوده و در این خشکسالی که کشور با کمبود آب و برق مواجه است مردم باید همکاری کرده و به اندازه نیاز اکتفا کنند.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: حماسه ملت ایران اسلامی در جمعه گذشته را به آنها، که برنده این حماسه بودند و همچنین محضر رهبری معظم تبریک عرض می کنم.



خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: در انتخابات هفته گذشته، مشارکت نزدیک ۵۰ درصد بود اما در نوع خودش با توجه به شرایط زمانی و مکانی که دشمن، خواب مشارکت ۲۰ یا ۳۰ درصدی را می دید و این ملت، ۵۰ درصد مشارکت در انتخابات داشتند، یک حماسه بزرگ و مهم است و رهبری نیز از مردم تشکر کردند.


وی اظهار کرد: مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، عواملی دارد که اولین عامل آن، وضعیت کرونایی کشور بود که به نظر کارشناسان و معاون وزیر بهداشت، قریب ۱۰ درصد مردم دچار بیماری کرونا بودند و نمی توانستند رای بدهند و برخی نیز به دلیل ترس از کرونا، موفق به رای دادن، نشدند.


حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: دلیل دوم مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، همانا فاصله گرفتن مردم از بسیاری از مدیران بود که این فاصله گرفتن به معنای فاصله گرفتن مردم از عملکرد آن مدیران بوده است.



امام جمعه جیرفت عنوان کرد: سوم عامل مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات اخیر همانا جنگ رسانه ای و روانی دشمن است که این مردم تحت بمباران شدید، کم‌نظیر و همه جانبه‌ جنگ تبلیغی قرار داشتند.



وی افزود: عامل دیگر مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، سیاه نمایی برخی از افراد خودی در داخل بوده و حتی این سیاه نمایی ها را در برخی از مناظرات نیز شاهد بودیم.


حجت الاسلام تارم بیان کرد: ششمین عامل موثر در مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، برخی از ضعف های مدیریتی در فرایند انتخابات خصوصا در ساعات اولیه در سراسر کشور بود که روند انتخابات، با اخلال مواجه شده و مردم در اول صبح به صندوق رای مراجعه می‌کردند که با مشکل قطع بودن سامانه مواجه شده و مردم نگران شدند و وضعیت مدیریت، بر روحیه مردم در کاهش مشارکت در انتخابات تاثیر داشت.


خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: انتخابات ۱۴۰۰ مزایایی در بحث امنیت، قبل، حین و بعد از انتخابات داشت و از ملت فداکار، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، پاسداران، بسیجیان، قوه قضائیه و شورای تامین، تقدیر و تشکر می کنم.



وی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب برای برنامه‌ریزی، گزینش وزرا و مدیران قریب ۴۵ روز فرصت دارند و امیدواریم بتوانند تحولی را که وعده آن را داده اند را با موفقیت به وجود آورده و از کلیه ظرفیت کشور استفاده کند.


حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، عنوان کرد: این هفته را به کلیه قضات، ریاست قوه قضائیه و همچنین رئیس جمهور منتخب که کارنامه ای درخشان در قوه قضائیه و در تولیت حرم رضوی داشتند را تبریک می گویم.


امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که قوه قضائیه جایگاه مهمی در قانون اساسی دارد، تاکید کرد: قوه قضائیه، قوه‌ای مستقل، محل مرجع، محل تظلم و دادخواهی مردم است.


وی ابراز کرد: ورود واکسن ایرانی کرونا به مرحله عمل یک افتخار بزرگ ملی است که در روزهای آینده اولین واکسن ایرانی به مردم عرضه می‌شود و در آینده به ۶ نوع واکسن داخلی دسترسی پیدا می کنیم و در واقع جزء ۶ کشور جهان هستیم که تولید کننده واکسن هستند، جای تبریک دارد.


حجت الاسلام تارم تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای تزریق واکسن کرونا ۲ شرط را داشتند؛ اول این که نوبتشان باشد که اکنون نوبت ایشان رسیده است و دیگر این که واکسن کرونا ایرانی باشد که اکنون واکسن ایرانی را تزریق کردند.



خطیب جمعه جیرفت عنوان کرد: یکی از مشکلات در انتخابات وجود دوگانگی نظارت بین هیئت نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بود و از مسئولین امر می خواهیم این دوگانگی را حل کنند چرا که به نفع مردم نیست.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات حجت الاسلام تارم قوه قضائیه جمعه جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ جواد افشارمنش،با بیان اینکه بر اثر یک سانحه رانندگی برخورد خودرو پژو ۴۰۵ با آمبولانس یک فوتی و سه مصدوم برجای گذاشت گفت: متاسفانه سرنشین خودرو پژو حجت الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک بودند که علیرغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام فوت کردند.   وی افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌ های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • وزیر کشور : مردم در انتخابات روز جمعه حماسه جدیدی خلق کنند
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس