Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: فعالان ستاد تبلیغاتی رئیس جمهور و شوراها نباید دنبال سهم‌خواهی باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد‌، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور نمازگزاران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، به تبیین جایگاه علمی و عملی شهیدان والامقام حجج‌الاسلام قاسم صادقی و محمدحسن طیبی از شهدای سرافراز خراسان شمالی در حادثه هفتم تیرماه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به مقام والا و خدمات فراوان شهید بهشتی در دوران مبارزات انقلابی و شکل‌گیری نظام اسلامی، به مظلومیت این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: شهادت بالاترین فوز است؛ ولی امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی می‌فرمایند: «آنچه من راجع به ایشان متأثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: شهید بهشتی تلاش‌های بسیار زیادی برای انقلاب و نظام انجام داد، در ابتدای انقلاب جلوی منافقین و حرکت بنی‌صدر و کارشکنی‌های لیبرال مسلک‌ها ایستاد و در مجلس قانون اساسی هم با علم و دانش فراوانی که از آن برخوردار بود و با قاطعیت و قدرت و توان پاسخگویی و اقناعی بالایی که داشت، در برابر همه کسانی که حاضر به پذیرش اصل ولایت‌فقیه نبودند، ایستاد و قانون اساسی با تلاش و مدیریت خوب ایشان در مجلس اول قانون‌نویسی به تصویب رسید.

وی با اشاره به خدمات این شهید بزرگوار در قوه قضائیه و سایر نهادها و مراکز دینی، اظهار کرد: در آن زمان شاید کمتر کسی مانند ایشان فکر تشکیلاتی داشت؛ اما شهید بهشتی با تفکر برجسته تشکیلاتی و علم و عمل خالصانه توانست نهادهای مختلفی را در انقلاب و نظام پایه‌ریزی کرده و منشأ خیر و برکات فراوانی شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی انتخاب شده‌اند باید این نعمت حضور را قدر دانسته و برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کنند.

مقامات آذربایجان‌غربی عدالت را در بین مردم برقرار کنندامام جمعه شیراز : مردم در انتخابات به سربلندی، عزت ایرانی و آزادگی رأی دادندامام‌جمعه قم: آیت‌الله رئیسی با تشکیل دولت مردمی و کارآمد برای شکوفایی ایران اسلامی اقدام کند

 

وی تصریح کرد: مردم از منتخب خود در قوه اجرایی کشور انتظار دارند طبق شعارهایی که داد برای رفع موانع تولید تلاش کند؛ زیرا اکنون شمار قابل‌توجهی از شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها تعطیل بوده و بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رنج می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید به وعده خود درزمینهٔ مبارزه با فساد، رفع تبعیض و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه، جامه عمل بپوشاند و همه ما هم کمک می‌کنیم به فضل الهی این اهداف در کشور محقق شود.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به مشارکت ستودنی مردم در انتخابات اخیر، اظهار کرد: اگرچه شاید در نگاه اول میزان مشارکت در انتخابات اخیر به نسبت انتخابات‌های گذشته پایین‌تر بود؛ اما اگر به جوانب و شرایط برگزاری انتخابات اخیر توجه کنیم می‌بینیم به‌رغم تمام مشکلات و تلاش‌های دشمنان، مشارکت مردم در انتخابات اخیر چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و درگیر بودن بسیاری از خانواده‌ها با این بیماری، افزود: در چنین شرایطی بسیاری از گردهمایی‌ها و جلسات و میتینگ‌ها و تبلیغات خیابانی که منجر به شور و هیجان انتخاباتی می‌شد، تعطیل شده بود و در مساجد و سایر مراکز نیز برنامه‌ها و مراسم انتخاباتی همانند انتخابات‌های پیش برگزار نمی‌شد؛ ازاین‌رو می‌توان گفت حدود 10 درصد ریزش مشارکت به دلیل شرایط کرونایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: از سوی دیگر نارضایتی‌های مردم از بحران‌هایی که به وجود آمد؛ نظیر بحران کمبود برخی ارزاق عمومی، بورس و ... نیز در کاهش مشارکت تأثیر قابل‌توجهی داشت.

وی تصریح کرد: در کنار همه این موارد نباید از هجمه همه‌جانبه رسانه‌ای دشمنان و فضای مجازی غافل شد؛ زیرا تمام جبهه استکبار با حدود 300 شبکه خارجی دست‌به‌دست هم داده بودند تا مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و کسانی هم در داخل این کار را انجام دادند؛ ولی مردم به حرف آن‌ها گوش ندادند و با تمام این مسائل و هجمه‌ها در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و مسؤولین آینده کشور را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تقبیح سهم خواهی برخی فعالان ستادهای انتخاباتی، اظهار کرد: کسانی که در ستادهای انتخاباتی فعال بوده‌اند نباید به دنبال سهم گیری و به دست آوردن پست و مقام باشند و هر کسی که مسئولیت ستادی را بر عهده گرفته بود نباید به دنبال مسئولیت گیری نیز باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها را به افراد توانمند و متخصص سپرد تا مشکلات جامعه را برطرف کنند، افزود: معیار واگذاری مسؤولیت باید جوانی، حزب‌اللهی بودن و توانمندی باشد؛ ازاین‌رو همه باید اجازه دهند رئیس‌جمهور منتخب با آرامش و بدون فشارهای حاشیه‌ای کسانی که شایسته هستند را به‌عنوان وزیر و مسئول انتخاب کند تا امیدی که در مردم ایجاد شده، با رفع مشکلات، از بین رفتن موانع تولید و ایجاد اشتغال تقویت شده و مردم بعد از مدنی شیرینی حضور خود را بچشند.

انتهای پیام/311/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد حجت الاسلام والمسلمین نوری مردم در انتخابات انتخابات اخیر خراسان شمالی شهید بهشتی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز افزود: مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسئولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر  در جهش تولید و ایجاد اشتغال  تلاش نمایند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: مسئولین باید پاسخگو باشند و درخصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اظهار کرد:جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند و با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در جهت اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحولات و پیروز یهای بزرگی ایجاد شده است و انشالله ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه اهواز با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: باید همه ما از سیره و منش این امام همام الگو بگیریم و ایشان نقش بسزایی در ترویج مذهب آل الله داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح نور اظهار کرد: از طرح نور فراجا باید حمایت شود و بحث حجاب مهم است و مردم و همه  دستگاه‌ها کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی بایستند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران  باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته است و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • آب‌گرفتگی بندر امام باید دغدغه اول همه مسؤولان باشد
  • خون کودکان فلسطینی به ثمر نشسته است
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است