Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور توانسته‌اند منطقه اندخوی در استان فاریاب واقع در شمال این کشور را باز پس بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری خامه پرس، بر اساس یک بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع افغانستان صبح امروز جمعه منطقه اندخوی در استان فاریاب از وجود شبه نظامیان طالبان پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع افغانستان خاطر نشان کرد، نیروهای افغان در حال نبرد با شبه نظامیان طالبان به منظور بازپس گرفتن همه مناطقی که اخیرا از سوی این شبه نظامیان تصرف شدند هستند.

فواد امان٬ سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان امروز جمعه در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور در عملیاتی گسترده کنترل شهرستان اندخوی ولایت فاریاب در شمال این کشور را دوباره به دست گرفتند.

همچنین گروه طالبان با حمله به شهرستان خان‌آباد کنترل مرکز این شهرستان را به دست گرفته‌ بود. اما نیروهای امنیتی طی عملیاتی امروز صبح شبه‌نظامیان را از مرکز این شهرستان عقب راندند.

اخیرا شبه نظامیان طالبان چند منطقه را در شمال افغانستان از جمله در بلخ، فاریاب، بغلان، تخار و بدخشان مورد حمله قرار دادند.

به دنبال آغاز روند خروج نیروهای ناتو و آمریکا از افغانستان٬ حملات شبه‌نظامیان طالبان به مراکز شهرستان‌های این کشور به طور چشمگیر افزایش یافته است. عناصر طالبان طی یک ماه گذشته کنترل بیش از ۲۰ شهرستان را به دست گرفتند.

اما مقامات دولتی و امنیتی افغان سقوط شهرستان‌ها به دست شبه‌نظامیان طالبان را عقب‌نشینی تاکتیکی عنوان کرده است.

همزمان رهبران افغان شامل اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، مقام ارشد دیگر این کشور برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به واشنگتن سفر کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان شبه نظامیان طالبان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان در ادامه دیدارهایش در کابل با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده هیئت حاکمه افغانستان است.

وی با اظهار اینکه روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت، تلاش‌های کابل در راستای سرکوب داعش و مبارزه با مواد مخدر را مورد تقدیر قرار داد و بر گسترش مناسبات و ادامه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر نیز در این دیدار تصریح کرد: تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد.

وی همچنین خواستار تفویض عضویت رسمی هیئت حاکمه افغانستان در فرمت مسکو شد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا

چندی پیش «نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان درباره نزدیکتر شدن مسکو به کابل گفته بود، تلاش‌ها مسکو در راستای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه است.

این رسانه با تأکید بر اینکه طالبان سرسختانه با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده است، تصریح کرده بود: حمله اخیر به مسکو و طالبان انگیزه داده تا نه تنها با داعش بلکه با آمریکا به عنوان تهدید مشترک شناخته شده‌، نیز مقابله کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد