Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت روسیه درخصوص رد شدن پیشنهاد آلمان و فرانسه برای انجام گفت‌وگوهایی میان مسکو و بروکسل، ابراز تأسف کرد.

روز گذشته (پنجشنبه) «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از طرح آلمان برای انجام این گفت‌گوها اعلام حمایت کرد اما این پیشنهاد توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در این‌باره گفت: «رئیس جمهور پوتین به برقراری روابط کاری بین مسکو و بروکسل علاقه‌مند بوده و خواهد بود».

پسکوف در ادامه ضمن ابراز تأسف درخصوص رد پیشنهاد آلمان و فرانسه در نشست سران اتحادیه گفت، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک «اغلب اظهارات بی‌اساسی» در ارتباط با تهدیدات روسیه بیان می‌کنند.

ماکرون روز پنجشنبه در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا گفت: «معتقدیم که چنین گفت‌وگویی برای ثبات قاره اروپا و دفاع از منافع خودمان به عنوان اروپا ضروری است. فکر می‌کنم این مسیر درستی برای پیش رفتن است».

روزنامه فایننشال تایمز نیز به نقل از یک مقام ارشد فرانسه نوشت: «عقلانی است که به ارزش افزوده چنین گفت‌وگوهایی، دقیقاً مشابه آنچه آمریکا در ژنو انجام داد فکر کنیم (اشاره به دیدار اخیر پوتین و همتای آمریکایی)».

مخالفت برخی کشورهای اروپایی با انجام گفت‌وگوهای مسکو-بروکسل در حالی صورت گرفت که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته هشدار داده بود که روابط اتحادیه اروپا با روسیه اکنون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

پارلمان اروپا ماه گذشته قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است.

علاوه بر این، اتهام‌زنی‌های برخی کشورهای اروپایی علیه روسیه به جدال دیپلماتیک کشیده و تعداد زیادی از کارکنان سفارتخانه‌های روسیه و کشورهای غربی اخراج شدند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد