Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هادی میرزایی ،مدیر عامل صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی و فرهنگی کشور در سفر به بم به بررسی ظرفیت‌های موجود در بنا‌های تاریخی عامری و سیستانی شهرستان بم اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه هیات وزیران به زودی این دو بنای تاریخی با کاربری مناسب به همت بخش خصوصی مرمت و احیا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 میرزایی واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی را از وظایف صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی و فرهنگی کشور برشمرد و اظهار کرد: در ۱۵ سال گذشته چهار بنای تاریخی استان کرمان برای مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر عامل صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی و فرهنگی کشور به سفر یکروزه خود به شهرستان بم اشاره کرد و افزود: دراین سفر وضعیت و شرایط سرمایه‌گذاران و متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در بنا‌های شهرستان بم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه احیای بنا‌های تاریخی بر مرمت آن‌ها مقدم‌تر است و باید ماموریت‌ها و وظایف دولت را که شامل مرمت و احیای ابنیه تاریخی می‌شود را به مردم منتقل کرد تاکید کرد: در حال حاضر دولت نقش حاکمیتی و سیاستگذاری خود را در زمینه حفاظت و صیانت از بنا‌های تاریخی به انجام رساند.

میرزایی با اشاره به اینکه ارگ تاریخی بم نشانگر تمدن و تاریخ سرزمین ایران و فرهنگ مردم شهرستان بم است اظهار کرد:خوشبختانه در دو دهه اخیر متخصصان داخلی با همکاری و مشاوره کارشناسان خارجی توانسته‌اند قسمت‌های زیادی از ارگ تاریخی بم را مرمت کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنای تاریخی میراث فرهنگی ارگ بم بنا های تاریخی شهرستان بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ کهن شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین بنای خشتی و گلی کشور از یادگار‌های عصر ساسانی در اسفراین خراسان شمالی است که این روز‌ها نه تنها کاوش‌های باستان شناسی‌اش متوقف شده بلکه بخشی از دیوارش نیز به دلیل مرمت‌های غیراصولی در اثر بارندگی‌های اخیر فرو ریخته است.
رحمانی مدیر پایگاه شهر تاریخی بلقیس گفت: به زودی مرمت این با شروع می‌شود.
شهر تاریخی بلقیس اسفراین پس از ارگ بم، بزرگترین بنای خشتی ایران است.

{$sepehr_media_11036795_600_350 }

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی