Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پسکوف روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران، خودداری سران برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای برگزاری اجلاس مشترک با روسیه و نیز تاکید آنها بر اعمال تحریم های جدید در مسکو را تاسف آور خواند.  

 وی افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همچنان علاقه مند به برقراری روابط کاری بین مسکو و بروکسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 به رغم تلاش های آلمان و فرانسه برای حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در اجلاس سران اروپا، اما شماری از کشورهای این قاره حاضر به پذیرفتن دستور جلسه این اجلاس نشدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه بلومبرگ به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: حدود ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا مخالفت خود را با طرح آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ابراز داشته اند.

براساس این گزارش، ۱۰ کشور احساس از اینکه در آخرین لحظه حضور پوتین در اجلاس سران اتحادیه اروپا در دستور کار جلسه فعلی قرار گرفت ابزار ناراحتی کردند.

روزنامه بیزینس اینسایدر با تایید این گزارش عنوان کرد که کشورهای اروپایی هم مرز با روسیه طرح دیدار با پوتین را رد کرده اند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت که مسکو آماده است تا تا اندازه ای که شرکای اروپایی آمادگی داشته باشند به برقراری روابط با اتحادیه اروپا بپردازد.  

وی با بیان اینکه موضع پوتین نیز بر این امر استوار شده است، افزود: رئیس جمهوری روسیه بارها اعلام کرده که مسکو به اندازه ای که اروپا آمادگی دارد برای برقراری روابط آماده است.

پسکوف تصریح کرد که امیدوار است که آن دسته از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که موضع متوازن دربرابر گفت و گو با روسیه ازخود نشان داده اند، به پیشبرد ایده گفت و گو با مسکو ادامه دهند. روسیه همچنان به این ایده و تحقق آن علاقه مند است.  

وی خاطرنشان کرد که کشورهایی که به تازگی به عضویت اتحادیه اروپا درآمده اند به عنوان مثال لهستان یا کشورهای حوزه بالتیک که بطور بی اساس از تهدید ازسوی مسکو سخن می گویند، ایده گفت و گو با روسیه را رد می کنند.  

پیش از این روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از تلاش صدراعظم آلمان و رییس جمهوری فرانسه برای دیدار رهبران اروپا با رییس جمهوری روسیه خبر داد.

فایننشال تایمز به نقل از افراد آشنا با تصمیمات دیپلماتیک گزارش داد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به طور خصوصی خواستار نشست سران اروپایی با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در تلاش برای هدایت اتحادیه اروپا به سمت تعامل نزدیکتر با روسیه هستند.

فایننشال تایمز به نقل از دیپلمات های آگاه نوشت: پیشنهاد نشست سران اروپا توسط مرکل پیش می رود و مکرون از این ایده حمایت می کند.

تلاش ها رهبران آلمان و فرانسه برای حضور مجدد پوتین در نشست سران اروپا در حالی انجام می شود که رییس جمهوری روسیه پیش از بحران اوکراین چندین بار در جلسات اجلاس سران اتحادیه اروپا شرکت کرد و آخرین بار در ژانویه (دی) ۲۰۱۴ این کار را انجام داد.

برچسب‌ها آنگلا مرکل روسیه اتحادیه اروپا امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل روسیه اتحادیه اروپا آنگلا مرکل روسیه اتحادیه اروپا امانوئل مکرون رییس جمهوری روسیه ولادیمیر پوتین اتحادیه اروپا رئیس جمهوری سران اروپا گفت و گو اجلاس سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مارک بوتنگا، نماینده بلژیک در پارلمان اروپا می‌گوید همه روز در غزه محل انباشت اجساد و گور‌های دسته جمعی می‌یابیم. همه اینها نماد نسل کشی هستند. صد‌ها جسد که برخی از آنها یونیفرم پزشکی بر تن دارند. برخی از آنها با دست‌های بسته اعدام شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ما تصاویر کودکان را می‌بینیم که تکه تکه شده اند. اتحادیه اروپا در برابر اینها چه می‌کند؟ ما در اینجا همکارانی داریم که شهامت حمایت از اسرائیل را دارند.
اگر بخواهم صادق باشد باید بگویم شرم، به خانه هایتان بروید و دیگر خارج نشوید.
اما اتحادیه اروپا به طور ویژه چه کاری می‌کند؟ وعده میلیون‌ها کمک بیشتر به اسرائیل می‌دهد و حتی تحریم تسلیحاتی اعمال نمی‌کند.
بله می‌تواند این کار را بکند، زیرا در سال‌های اخیر ما تحریم‌های تسلیحاتی علیه بلاروس، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، ایران، لیبی، میانمار، کره شمالی، روسیه، سومالی، سودان، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا، ترکیه، یمن و زیمبابوه اعمال کردیم. اما علیه اسرائیل نه، آنها در امان هستند.
چرا آنها در امان هستند؟
زیرا طرح استعماری آنها از سوی امپریالیسم اروپایی حمایت می‌شود.
در عمل هم این مسئله را با سلاح و میلیون‌ها کمک نشان می‌دهند.
به همین دلیل است که کشتار فلسطینی‌ها بدون همدستی مداوم اروپایی‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین