Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@16:10:35 GMT

تثبیت قیمت نفت در میانه کانال ۷۰ دلاری

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۱۲۱۴

روند افزایشی قیمت نفت تحت تاثیر طولانی شدن مذاکرات برجام و همچنین کنترل عرضه، همچنان ادامه دارد و در چند روز اخیر قیمت نفت برنت بالای ۷۵ دلار در هر بشکه تثبیت شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از یک و نیم سال از شیوع کرونا در جهان می گذرد. این بیماری همه گیر باعث شد تا در ماه های نخستین، فعالیت های اقتصادی در جهان به شدت محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در صنعت نفت البته از دو جنبه تاثیر گذار بود.

از یک سو تقاضا برای سوخت به شدت کاهش پیدا کرده بود و از سوی دیگر خود این صنعت نیز با محدودیت فعالیت ها برای پیشگیری از بیماری همراه بود.

از همین رو شاید بتوان گفت صنعت نفت در مقایسه با سایر صنایع جهان، آسیب بیشتری دید و قیمت نفت به شدت سقوط کرد.

کاهش قیمت نفت باعث شد تا سرمایه گذاری ها در این صنعت پایین بیاید. این کاهش سرمایه گذاری اگرچه در آن زمان تاثیری بر قیمت ها نداشت اما حالا به دلیل کاهش طرفیت ها به دلیل عدم تامین سرمایه مورد نیاز، خودنمایی می کند.

در کنار این موضوع، کاهش تولید نفت از سوی اعضای اوپک پلاس نیز همچنان ادامه دارد و این موضوع در معاملات نفت خام باعث بر هم خوردن نظم و عرضه و تقاضا شده است.

اگر چه همچنان بازار نفت با نوسان همراه است اما به نظر می رسد قیمت های فعلی مورد قبول تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت دنیا است.

با این حال برخی از فعالان این حوزه، صحبت از نفت ۱۰۰ دلاری در ماه های آینده می‌کنند.

رقمی که می تواند باعث افزایش سرمایه گذاری برای تولید نفت های گران قیمت شود و دوباره کاهش قیمت ها را به دنبال داشته باشد.

با توجه به این موارد، قیمت نفت برنت امروز ۰.۱۵ درصد گران شد و به ۷۵ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۰.۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و ۷۳ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی در کانال سوم کریدور ششم عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران از بین رفتن التهابات سیاسی و ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل افت پلکانی بازار ارز می‌دانند. روز پنجشنبه تتر با دلار در یک کانال معامله شد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار امروز با کاهش ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومانی به کانال سوم کریدور ششم عقب‌نشینی کرد. افت قیمت اسکناس آمریکایی از ابتدای هفته اخیر پیوسته ادامه داشت و با نوسانات محدود کاهش پلکانی را تجربه کرد.

در تعادل عرضه و تقاضا، دلار کاهشی شد

معامله‌گران در روزهای اخیر عرضه و تقاضا را در تعادل عنوان کردند. آنها از بین رفتن ریسک‌های سیاسی را در کنار ارزپاشی سیاست‌گذار دلیل روند نزولی قیمت دلار در هفته نخست اردیبهشت می‌دانند.

در یک هفته اخیر اخباری مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی برخی مقامات آمریکایی مطرح شد؛ اما معامله‌گران معتقدند بازار ارز در سال‌ها و ماه‌های گذشته به طور پیوسته این اخبار را به خود دیده و از آنها تاثیر نگرفته است. کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند آنچه قیمت دلار را تعیین می‌کند بخش‌نامه و دستور و تهدید نیست. اثر رشد نقدینگی و تورم مهمترین دلیل هر بازاری برای رشد قیمت‌هاست.

درهم آماده تغییر کانال شد

قیمت درهم امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با کاهش ۱۴۰ تومانی به پله‌ نخست کانال ۱۷ هزار تومانی برگشت و با رقم ۱۷ هزار و ۱۸۰ تومانی در حال معامله است. تتر با کاهش ۴۵۰ تومانی همپای دلار ارزان شد و با رقم ۶۳ هزار و ۹۵۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۲۰۰ تومانی با رقم ۷۹ هزار و ۴۰۰ تومان در حال معامله است. امروز یورو کاهش محدود ۵۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۸ هزار و ۴۰۰ تومانی ایستاده است.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز گذشته افزایش‌های قابل توجهی داشتند و در کریدور ۴۰ هزار تومانی یک کانال صعود کردند؛ اما امروز تغییر قیمت نداشتند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و با همان رقم روز چهارشنبه عرضه شد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899635

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳