Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲ هزار و ۵۲۷ مرکز مثبت زندگی تحت نظارت این سازمان با ارایه ۲۲ خدمت به صورت محله محور و با اولویت مناطق حاشیه کشور فعال شده است.

وحید قبادی‌ دانا عصر جمعه در حاشیه بازدید از مراکز توانبخشی بهزیستی سبزوار افزود: در مراکز مثبت زندگی بهزیستی، ۱۳ هزار مددکار اجتماعی و روانشناس بومی، خدمات مورد نیاز را به جامعه  هدف ارایه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور میانگین در هر مرکز مثبت زندگی بهزیستی پنج مددکار به صورت خریدخدمتی، ۲۲ خدمت تخصصی را به مددجویان زیر پوشش بهزیستی ارایه می دهند.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: با هدف ارائه خدمات بهزیستی در مناطق حاشیه ای، از مجموع ۲ هزار و ۲۰ منطقه آسیب خیز حاشیه ای کشور در  هزار و ۱۶۸ محله آن مراکز خدمات بهزیستی با عنوان مثبت زندگی بهزیستی مستقر شده است.

قبادی با اشاره به این که مبنای کار بهزیستی، خانواده محوری به جای افزایش مراکز نگهداری شبانه روزی است افزود: برای نخستین بار آمار مددجویانی که در نزد خانواده نگهداری و حق پرستاری دریافت می کنند بیش از افرادی است که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر مراقبت و نگهداری ۵۱ هزار فرد معلول و سالمند در مراکز شبانه روزی زیرپوشش بهزیستی، هم اینک ۵۵ هزارمعلول دارای آسیب نخاعی و وابسته شدید به بستر در نهاد خانواده تحت مراقبت و حمایت هستند که مبلغ دریافتی حق پرستاری آنها به صورت الکترونیکی بر روی کارت آنها شارژ می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تلاش دولت و سایر نهادها در رفع مشکلات مسکن مدجویان بهزیستی افزود: در این خصوص بنیاد مستضعفان پنج هزار میلیارد ریال برای مسکن و دیگر نیازهای مددجویان، به بهزیستی کمک کرده است.

قبادی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا هم  هزار میلیارد ریال برای مسکن مددجویان دهک های پایین یک تا سه به بهزیستی کمک کرده است.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان بهزیستی ادامه داد: مستمری مددجویان بهزیستی از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰ بین هشت تا ۱۱ برابر افزایش یافته است در حالی که حداقل حقوق و دستمزد کارگران در طی این مدت پنج برابر افزایش داشته است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رفع مشکلات نهادهای بهزیستی حوزه غرب خراسان رضوی گفت: بدین منظور ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مشخص شده است که برمبنای نیازهای آمایشی این مناطق هزینه می شود.

قبادی روز جمعه به همراه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مشکلات مناطق حاشیه شهر و مراکز توانبخشی بهزیستی به سبزوار سفر کرده است.

۱۲ هزار خانوار مددجو با جمعیت ۳۰ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی سبزوار قرار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رییس سازمان بهزیستی کشور مثبت زندگی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد