Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران هنوز تصمیمش در خصوص تمدید تفاهم دوجانبه با آژانس برای نظارت مشروط بر تأسیسات هسته‌ای خود را به اطلاع دبیرکل آژانس نرسانده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وا‌ل‌استریت ژورنال، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران به نقل از رافائل گروسی مدیرکل این نهاد مدعی شد که ایران تاکنون به نامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص که در آن از ایران خواسته شده است که تصمیم در رابطه با تمدید تفاهم دوجانبه با آژانس را اعلام کند، پاسخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی آژانس در این خصوص اظهار داشت: «رافائل گروسی مدیرکل آژانس در گزارش امروز خود به شورای حکام اعلام کرد که تا روز 25 ژوئن [4 تیرماه] ایران به نامه وی پاسخی نداده و چیزی مبنی بر اینکه قصد دارد تفاهم کنونی را حفظ کند یا خیر، ابراز نکرده است.»

وی افزود: «مدیرکل [گروسی] بر اهمیت حیاتی تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس در ایران از جمله جمع‌آوری بی‌وقفه داده‌ها و ذخیره‌سازی آن توسط تجهیزات مانیتورینگ و پایش آژانس [مستقر در تأسیسات هسته‌ای ایران]  و ضرورت ارائه پاسخ فوری در این زمینه از سوی ایران تأکید دارد.»

بر اساس تفاهم دوجانبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران که در سفر اسفندماه سال گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران به دست آمد، مقرر شد دوربین‌هایی که نظارت‌های فراپادمانی را پشتیبانی می‌کنند تا اول خردادماه 1400 روشن بماند، اما فیلم‌ دوربین‌ها در داخل کشور حفظ شود.

در چارچوب این توافق فیلم دوربین‌ها تنها در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین به آژانس انرژی اتمی تحویل می‌شود و در غیر آن تصاویر فیلم‌ها برای همیشه پاک خواهد شد.

سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه سوم خردادماه رسماً  تصمیم خود برای ادامه ضبط داده های دوربین ها حداکثر به مدت یک ماه دیگر -که اکنون به پایان رسیده است- را به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رساند.

ایران در عین حال به کشورهای طرف مذاکره توصیه کرد تا از این فرصت که بر اساس حسن نیت ایران فراهم شده است، در جهت لغو کامل تحریم‌ها به گونه ای عملی و قابل راستی آزمایی استفاده کنند.

گروسی: دسترسی آژانس به تاسیسات هسته‌ای ایران محدود شده/ آماده همکاری با رئیس‌جمهور جدید ایران هستماتحادیه اروپا: انتظار داریم ایران و آژانس به توافق برسنددیدار عراقچی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وینمدیرکل آژانس: می‌توانیم فعالیت‌های خود را به‌شکل دوجانبه با ایران ادامه دهیمغریب‌آبادی خطاب به مدیرکل آژانس: از دستور کار سیاسی فاصله بگیریدغریب‌آبادی: تفاهم ایران و آژانس تمدید شد/ داده‌های 3 ماه گذشته به آژانس منتقل نمی‌شود

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس آژانس بین المللی انرژی اتمی مدیرکل آژانس دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • اوسمار: دریافت ۴ گل در فوتبال اصلا خوب نیست/ تمرکزم روی لیگ است نه تمدید قرارداد