Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) جزییات مربوط به دوپینگ و محرومیت ۲ ورزشکار رشته‌های تکواندو و کاراته را اعلام کرد.

فرزاد شارکی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با جزییات مربوط به مثبت شدن تست دوپینگ ۲ ورزشکار ایرانی در رشته های تکواندو مردان و کاراته زنان، اعلام کرد: جنسیت ورزشکار مربوط به رشته تکواندو زن و ورزشکار رشته کاراته مرد بود که به ترتیب اقدام به مصرف ماده همیشه ممنوعه S5 و S4 کرده اند که مصرف آن چه در داخل مسابقه و چه خارج از مسابقه (همیشه) ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مصرف مواد خاص تا حدود ۲ سال محرومیت بسته به درجه خطای ورزشکار به همراه دارد و پس از بررسی مشخص می‌شود که از توبیخ کتبی تا ۲ سال محرومیت چه حکمی صادر می شود.

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) با اشاره به اینکه درجه خطای این ورزشکار رشته کاراته بالا بوده و ماده مصرفی وی داخل و خارج مسابقه همواره ممنوع است و اگر تعمدی ثابت نشود که خوشبختانه ثابت شده است تعمدی وجود نداشته، بین صفر تا ۲ سال محرومیت به همراه دارد و در صورتی که تعمد ثبات شود مشمول حدود چهار سال محرومیت می شود، در هر صورت به صورت قطعی دچار تخلف شده و به چند مورد توجه نداشته و درجه خطای صورت گرفته از سوی وی بالا بوده است.

شارکی ادامه داد: هر ورزشکاری دارای مسئولیت مطلق است و هر ماده ای را که مصرف می کند باید بداند و مطمئن شود که آلودگی نداشته باشد تا تست وی مثبت نباشد و اگر بیمار باشد و دارویی برای وی تجویز شود باید به پزشک اعلام کند که به صورت حرفه ای ورزش می کند و مجبور است که لیست ممنوعه را مصرف نکند و در عین حال باید از ممنوع نبودن دارو مطمئن شود، در شرایطی نیز که داروی دیگری برای درمان بیماری ورزشکار وجود نداشته باشد باید درخواست معافیت ممنوعیت خود را ارائه کرده و از این مسیر کار را دنبال کند که ورزشکار مربوطه در این راستا  لیست درمان را بررسی نکرده و معافیت درمان نیز اخذ نکرده است و این خطای ورزشکار است که نادیده گرفته نمی شود.

وی افزود: تست مربوط به رشته کاراته از طریق ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) صورت نگرفته و از سوی فدراسیون جهانی در مسابقات پرتغال گرفته شده که در حال بررسی است و در کمتر از شش ماه نتیجه آن اعلام خواهد شد.

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در مورد ورزشکار دوپینگی رشته تکواندو نیز اعلام کرد: تست مربوطه از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) در خارج از اردو گرفته شد و اواخر اردیبهشت مثبت شد که ماده مربوطه در داخل و خارج از مسابقه ممنوع بود و از عوامل پوشاننده به شمار می آید که یا برای کاهش وزن استفاده می شود یا یک ماده دیگر استفاده کرده باشد و بخواهد آن را بپوشاند چون حجم ادرار را افزایش می دهد.

شارکی افزود: در حال حاضر تخلف اثبات و به ورزشکار ابلاغ شده است و در چند روز آینده باید توضیح دهد و بر اساس این توضیحات نیاز به تشکیل شورا یا صدور حکم خواهد بود.

به گفته وی ماده مصرفی از سوی این تکواندوکار خاص بوده و اگر تعمد ثبات شود چهار سال و اگر تعمد ثابت نشود بسته به درجه خطا مشمول صفر (توبیخ کتبی) تا دو سال محرومیت می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تکواندو كاراته دوپينگ ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران نادو ستاد ملی مبارزه با دوپینگ سال محرومیت ایران نادو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

در این همایش که جواهری معاون اداره ورزش وجوانان، لشکری مسئول بسیج ورزشکاران و صباغی شهردار قزوین هم حضور داشت توسط هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان حرکات نمایشی ورزش زورخانه‌ای اجرا شد. در همایش امروز به مناسبت 17 شوال روز ورزش پهلوانی تعداد 13 مرشد و 50 ورزشکار استان قزوین ورزش های نوین زورخانه ای را به نمایش گذاشتند.

اولین زورخانه قزوین جنب دروازه درب کوشک قزوین با نام «زوارخانه» بیش از 600 سال پیش احداث شده و محلی برای استراحت و اسکان مهمان‌هایی بوده که قصد ورود به محوطه شهر قزوین داشتند. پهلوانان شهر قزوین با این پیش‌قراولان و مهمان‌ها در این محل زورآزمایی کرده و کشتی می‌گرفتند تا به اصطلاح ضرب شستی به مهمان نشان دهند که بعدها نام این محل به زورخانه تغییر پیدا کرد. از قدیمی‌ترین زورخانه‌های فعال قزوین می‌توان به زورخانه باباشاهوردی واقع در خیابان امام خمینی انتهای بازار علافها، زورخانه نائب صدر واقع در خیابان شهدا و زورخانه آقای خیرخواه در خیابان طالقانی اشاره کرد.

امیر خسته بند رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین و مسئول مسابقات کشوری در حاشیه این مراسم گفت: هماکنون در استان قزوین 11 زورخانه وجود دارد و اولین آکادمی ورزش زورخانه ای، در زورخانه شهید رجایی قزوین به ثبت رسیده است. همچنین استان قزوین در ردیف استان‌هایی است که بیشترین آمار نونهال و نوجوان ورزشکار در این رشته را در اختیار دارد.

خسته بند تصریح کرد: در سطح کشوری با توجه به تعداد مسابقاتی که برگزار می‌شود، جایگاه شاخصی داریم و عنوان دار هستیم و 10 نفر از ورزشکاران نیز عضو تیم ملی هستند. در حال حاضر 300 ورزشکار بیمه شده و 126 ورزشکار نونهال و نوجوان وجود دارد که در آکادمی شهید رجایی تمرین می‌کنند.

خسته بند در خصوص این رشته نیز گفت: امسال با تعامل نزدیک که با اداره آموزش و پرورش صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که این رشته به دانش آموزش داده شود و شروع به آموزش ورزش زورخانه‌ای و مرشدی دانش آموزان در مدارس انجام شد وبه نتایج مثبتی دست پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228597 برچسب‌ها ورزش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • اعمال محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!