Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،تکنیک‌های ورزشی مختلفی برای بازگرداندن نیروی حرکتی افراد پس از سکته مغزی وجود دارد و این فعالیت‌ها باعث بهتر شدن حرکات عضلانی و افزایش جریان خون شده و تنش، انقباض عضلانی و سفتی عضلات که در اثر سکته مغزی ایجاد شده اند را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد، بنابراین تداوم فعالیت با شدت متوسط برای پیشگیری از سکته مغزی بسیار بیشتر از شدت فعالیت اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاده روی و دوچرخه سواری، باغبانی و انجام کار‌های مربوط به گل و گیاهان منزل از فعالیت‌های مناسبی برای کاهش خطر سکته مغزی است و شنا در آب گرم نیز یک ورزش بسیار مفید در بازگرداندن فعالیت حرکتی عضلات محسوب می‌شود و تا حد زیادی می‌تواند مانع تحلیل رفتن عضلات آسیب دیده شود. ورزش‌هایی که باعث رفع انقباض و سفتی عضلات می‌شود شامل یوگا، ماساژ، تای چی، چی کونگ و پیلاتس، شیاشو (نوعی ماساژ ژاپنی که با فشار روی نقاط خاصی صورت می‌گیرد) است.

در یک مطالعه محققان دریافتند که بروز سکته مغزی در افرادی که با شدت متوسط و بیشتر ورزش می‌کنند، در مقایسه با کسانی که کم ورزش می‌کنند یا ورزش نمی‌کنند کمتر از نصف است و در سال‌های اخیر نیز مطالعاتی به منظور پی بردن به این نکته که چگونه می‌توان مغز را از آسیب سکته مغزی نجات داد، انجام گرفته است، علاوه بر این محققان همواره به دنبال ارائه راهکار‌هایی برای تقویت شناخت در مغز بوده‌اند.

در همین زمینه اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه غوطه ورشدن در آب گرم می‌تواند در باز شدن عروق و جریان بهتر خون در مغز و حتی قلب تأثیرگذار باشد و این اخبار برگرفته از نتیجه تحقیقاتی است که اخیرا در دانشگاه آلابامای آمریکا انجام گرفته است و محققان اعلام کرده‌اند که شنا در آبگرم می‌تواند قدرت شناختی انسان را افزایش دهد.

شواهد نشان می‌دهند که برای دستیابی به منافع ورزش در کاهش خطر سکته مغزی به ورزش سنگین نیازی نیست و پیاده روی، دوچرخه سواری، باغبانی و انجام کار‌های مربوط به گل و گیاهان منزل نیز فعالیت‌های مناسبی هستند و مطالعات نشان می‌دهد که تداوم فعالیت با شدت متوسط برای پیشگیری از سکته مغزی، بسیار بیشتر از شدت فعالیت اهمیت دارد.

نتایج تحقیق دانشگاه آلاباما دربیرمنگام

براساس این مطلب که از سوی محسن داوودی و مریم السادات میری دو متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: محققین دانشگاه آلاباما دربیرمنگام (UAB) ارتباط بین ورزش و سکته را در دو نژاد سفید و سیاه و بین زنان ومردان بررسی کردند و نتایج این تحقیق نشان داد ۲۷ هزار زن و مرد سیاه وسفید پوست ۴۵ سال و بالاتر دراین تحقیق شرکت کردند و این افراد قبلا هیچ وقت حادثه سکته را تجربه نکرده بودند.

شرکت کنندگان درابتدای تحقیق در سه گروه غیرفعال (هیچ ورزشی درطول هفته انجام نمی‌دهند)، نسبتا فعال (یک تا سه جلسه درهفته) و بسیار فعال (بیش از چهار جلسه در هفته) تقسیم بندی شدند و همه آن‌ها به مدت ۵.۷ سال مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که ۳۳ درصد از شرکت کنندگان که فعالیت فیزیکی نداشتند با افزایش ۲۰ درصدی خطر سکته روبروی شدند.

افرادی که حداقل چهار جلسه درهفته به ورزش می‌پرداختند، بسیار کمتر سکته را تجربه کرده بودند و درمیان مردان تنها کسانی که چهار بار یا بیشتر درهفته به ورزش می‌پرداختند با کمترین خطر سکته روبر بودند و درمیان زنان ارتباط بین سکته و تعداد دفعات ورزش چندان واضح نبود.
منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش سکته مغزی سکته مغزی خطر سکته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: تاکنون مجوز فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است اما حضورشان به عنوان تماشاگر مشکلی ندارد.

مهرعلی باران‌چشمه روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و بانوان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی در خصوص فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد: پیشتر اعلام شد که فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این راهم گفت: قرار است که اواخر خردادماه امسال مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای با حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در اصفهان برگزار شود. این رقابت‌ها به مدت ۲ روز در بخش تیمی و هنرهای فردی برگزار خواهد شد.

باران‌چشمه ادامه داد: با توجه به گستره این ورزش در سطح جهان، برای شرکت در این رویداد از ۲۵ کشور دعوت شد که تاکنون حضور ۱۲ کشور قطعی است. برای نخستین بار بنا داریم جوایز دلاری را برای این مسابقات در نظر بگیریم که هنوز میزان دقیق مشخص نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قهرمانی تیم ایران در ورزش های زورخانه ای جهان (فیلم) تکرار قهرمانی جمهوری آذربایجان در مسابقات زورخانه ای

دیگر خبرها

  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد