Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین؛ دیو اسمیت، از افرادی بود که مانند هزاران نفر دیگر در روز‌های آغازین شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ در کشور انگلیس به این بیماری مبتلا شد. همه کسانی که به این بیماری مبتلا شدند شاهد این بودند که ویروس زنده پس از مدتی طولانی در بدن از بین می‌رود، اما این موضوع برای اسمیت خیلی طولانی‌تر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفونت ویروسی در بدن این مرد ۲۹۰ روز باقی ماند.

بیشتر بخوانید

حمل جسد کرونایی با لودر! درمان پیرمرد انگلیسی با کپسول آنتی بادی

اسمیت ۷۲ ساله، چهل و دو بار تست مثبت PCR و هفت بار بستری شدن در بیمارستان را در کارنامه کرونایی خودش دارد. او در این باره می‌گوید:" وقت‌هایی می‌شد که حالم خیلی بد بود و احساس مرگ می‌کردم. همسرم در طول این ۱۰ ماه پنج بار برای مراسم خاکسپاری من برنامه ریزی کرد. "

این پیرمرد انگلیسی، در گذشته مربی آموزش رانندگی بود و پس از تحمل ماه‌ها درگیری سخت و وحشتناک با کرونا، در نهایت با antibody cocktail که دونالد ترامپ هم از آن استفاده کرده بود، درمان شد. این دارو مرگ و میر افراد درگیر با کرونا که هیچ گونه آنتی بادی کووید-۱۹ را در بدنشان ندارند، کاهش می‌دهد.

این دارو، دو آنتی بادی casirivimab و imdevimab را دارد که به بخش‌های مختلفی از پروتئین سنبله ویروس اتصال پیدا می‌کنند و به ویروس اجازه اتصال به سلول را نمی‌دهند. این دارو در انگلیس وجود ندارد، زیرا هنوز نتوانسته تاییدیه‌های لازم را کسب کند و اسمیت هم از طریق یک برنامه انسان دوستانه به این دارو دست پیدا کرد.

اسمیت در سال ۲۰۱۹ با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و درست زمانی که شیمی درمانی اش تمام شد، همه گیری کرونا آغاز شد. اسمیت در این باره می‌گوید: " من قوای جسمانی خودم را کاملا از دست داده بودم، بویایی و چشایی نداشتم و در ماه آوریل به علت تشدید عفونت به بیمارستان رفتم و تست دادم و متوجه شدم کرونا دارم. "

او پس از دریافت آنتی بیوتیک‌ها به خانه منتقل شد و مدتی بعد با حال بدتر به بیمارستان رفت و بستری شد. بیماری اسمیت در این ۱۰ ماه مدام بهتر و بدتر می‌شد و وضعیت ثابتی نداشت. پس از دریافت این داروی آنتی بادی، حال اسمیت کم کم بهتر شد و ۴۵ روز بعد از دریافت این دارو نیز تست کرونایش منفی اعلام شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا شیوع ویروس کرونا واکسن کرونا مرگ و میر آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات پلی اوت سوپرلیگ روسیه تیم اورال اوفا در حضور میلاد عبادی پور دریافت کننده قدرتی ایرانی‌اش با نتیجه سه بر یک مقابل ساموتلر شکست خورد، اما خطر سقوط متوجه این تیم علی رغم این شکست نخواهد بود.

در این دیدار ساموتلر ست های اول، چهارم و پنجم را به ترتیب با نتایج 25 بر  20، 25 بر 23 و 15 بر 11 پیروز شد و اورال اوفا نیز ست های دوم و سوم را با نتایج 29 بر 27 و 25 بر 19 برد.

در این بازی میلاد عبادی پور دریافت کننده قدرتی اورال اوفا برای تیمش پانزده امتیاز کسب کرد ولی نتوانست مانع شکست تیمش شود. اورال اوفا دو بازی دیگر تا انتهای این فصل دارد و خطر سقوط این تیم را تهدید نمی کند.

میلاد عبادی پور پس از یک فصل حضور در اورال اوفا از این تیم جدا و راهی چستخووا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد