Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار باید نیروی جهادی انقلابی باشد، اینکه اداری باشد و در اتاق‌ محل کارش تصمیم‌گیری کند فایده‌ای ندارد. - اخبار استانها -

عباس حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون هدف از شرکت در انتخابات سال جاری اظهار داشت: در دوره‌های پیشین که حضور داشتم و فعالیت‌ کردم پایه‌گذاری‌های خوبی انجام شد، مثلا معاونت برنامه‌ریزی راه‌اندازی شد که از جوانان خوش فکری نیز بهره گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمانی که 6 سال شورای عالی استان‌ها و 2 سال نیز نائب رئیس بودم، تجربیات برنامه‌ریزی اصفهان را به کلانشهرها منتقل می‌کردیم و با توجه به این موضوع وارد عرصه شدم.

وی افزود: در شورای اول 23 وظیفه را احصاء کردیم که اگر بخواهیم امروز آنها را احصاء کنیم به بیش از 40 عدد می‌رسد و به موجب آنکه کشورم را می‌شناسم و چندین سال در بخش‌های مختلف فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی داشته‌ام در این دوره از شورای شهر اصفهان حضور یافتم.

واگذاری مسائل هر شهر به خودش بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورتی که مسئولین شهری و کشوری کار را به مردم و مسئولین محلی واگذار کنند و این مسیر را نیز آقای رئیسی پیش گیرند بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد و خدماتی همچون آب و گاز و برق و این سری مسائل که دغدغه مردم بوده، باید به مردم و بخش‌های محلی واگذار شود. در غیر این صورت بار آن بر دوش دولتی که اکنون با کمبود بودجه مواجه است، می‌ماند.

وی با بیان آنکه در همان ابتدای انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پیرامون وظایف شوراها و مسئولین بومی فرمودند؛ "شوراها برای همه باشد و هرجای خودش اداره کند خودش را، این هم برای ملت خوب است و هم برای دولت"، پیرامون این موضوع که اداره هر شهر باید به همان شهر و مردمش واگذار شود، ادامه داد: این سخن و کلام امام(ره) ریشه انقلاب است، چرا که به قطع هر شهری بیشتر از شهرهای دیگر برای خود و مردمش دلسوزتر است. بودجه سال 89، 90 و 91 و مالیات‌هایی که پرداخت می‌کردیم را در زمان مسئولیتم بر روی منحنی بردیم، نتیجه آن شد که اصفهان نخستین شهر درآمدزا برای کشور بود و از سوی دیگر کمترین دریافتی را داشتیم که پس از آن این موضوع علنی شد.

نامزد اصولگرای شورای شهر اصفهان: اعتبار را به واژه قول باز می‌گردانمنامزد اصولگرای شورای شهر اصفهان: "حق اصفهان زندگی است" را حتما در شورا اجرایی می‌کنیمنامزد اصولگرای شورای شهر اصفهان: برخی آقایان سرمایه‌های شهر را به تاراج برده‌اند

نگاهی محلی به مشکلات شهری، راه حل برون رفت از مسائل متعدد

حاج رسولی‌ها افزود: در صورتی که نگاه محلی شود و مردم و مسئولین بومی برای خودشان تصمیم‌گیری کنند همه چیز بهتر پیش خواهد رفت چرا که در زمان‌های گذشته و درزمان‌های مسئولیت قبلی‌ام چالش‌ها و مسائل آب، برق و فاضلاب را خودمان برطرف کردیم، همچنین شاهد آن هستیم که برخی از سازمان‌های شهری در مکان‌های نامناسبی در شهر جای‌گذاری شده‌اند که می‌توان با انجام کاری کارشناسی شده به محل‌های مناسب‌تری منتقل شوند.

وی ادامه داد: برخی کارها را تنها با داشتن آگاهی نسبت به آن و پشتوانه مردمی همچون راه‌اندازی خیابان‌ها می‌توان به راه انداخت، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که در کشور ما همه چیز فراهم است طبق این سخن تنها باید مسئولین قدرتمندی برای ایجاد چنین شرایط و ارتباطی فعالیت و تلاش کنند.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار داشت: من برای آنکه بسیاری از کارها و دغدغه‌های مردم از طریق مسئولین بومی با سهولت بیشتری مرتفع می‌شود و در طی سالهای فعالیتم در بخش‌های مدیریتی مختلف فرد شناخته شده‌ای هستم به میدان آمدم تا در این مدت خدمتگذار مردم باشم. در زمان جنگ و پس از جنگ برای بازسازی مناطق جنگی ما بودیم که حرف اول را می‌زدیم و به واسطه آنکه همه ظرفیت‌های اجرایی را می‌شناسیم، به آنچه باید انجام شود واقفیم.

آمده‌ام تا آبروی خود را برای خدمت به مردم شهرم خرج کنم

وی افزود: حتما اگر  دولت آقای رئیسی بخواهد موفق شود باید مدیریت واحد شهری را به مسئولین بومی استانها و مردم استانها بسپارند. علت آنکه خواستم دوباره در شورای شهر حضور پیدا کنم آن است که می‌خواستم آبروی خود را برای ارتقاء سطح رفاه زندگی مردم خرج کنم از سوی دیگر به سازو کارها مصوبات به واسطه تجربه چندین ساله‌ام در نهاد شهرداری شناخت کاملی دارم.

حاج رسولی‌ها، گفت: بسیاری از اصول صحیحی که اکنون نیز ادامه دارد و باید تداوم پیدا کند همچون برنامه 1405 در دوره شوراهای قبلی و زمان حضور ما پایه‌ریزی شده است، چرا که ما تا سال 1414 برنامه داریم. همچنین ممکن است اعضاء شورای شهر دوره ششم رویکرد جدید نسبت به برنامه 1405 داشته باشند که در این صورت می‌توان این برنامه را مورد بازنگری قرار داد  و مصوبه‌های جدیدی مطابق با آنها به تصویب رساند.

وی ما به رسیدگی به مدل‌هایی همچون مساجد، کانون‌های فرهنگی و توجه به مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی بیشتر معتقدیم. مأموریتی که من به خاطر آن پا به میدان حضور و عمل گذاشتم تجربه شخصی‌ام در حوزه مدیریت کلانشهری است که به واسطه سالها کار در این حوزه به دست آورده‌ام.

با شرایط فعلی تا 100 سال نمی‌توان خانه‌دار شد

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر حل بحران مسکن در اصفهان از سوی ششمین شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به میزان اختیارات این شورا، گفت: من 6 ماه پیش در پیامی اینستاگرامی برای همراهانم نوشتم که مجلس و دولت با کشور کاری کردند که مردم تا 100 سال دیگر نمی‌توانند خانه‌دار شوند؛ قوانین دست و پاگیری که راه‌اندازی کردند ظلم بزرگی است که در حق شهرها انجام شد.

وی افزود: اکنون شاهد آن هستیم که برخی قوانین به شدت به حوزه مسکن آسیب رسانده و یا قانون مالیات ارزش افزوده و بیمه‌ها موجب افزایش فشار به حوزه مسکن شده است، این قانون حتی خلاف شرع نیز هست و تعجب هستم که چرا شورای نگهبان قانون بیمه‌های ساختمانی را تأیید کرده است.

حاج رسولی‌ها خاطرنشان کرد: بسیاری افراد هستند که در حوزه‌های ساختمانی مالیات‌های مختلفی چون مالیات بر عملکرد، مالیات خانه‌های خالی و مواردی از این دست پرداخت می‌کنند، اما مشخص نیست که این درآمدها کجا می‌رود و بازهم مشخص نیست چه میزان از این مبلغ را به ما می‌دهند.

شهردار جدید شهر اصفهان باید فردی جهادی و در سطح ملی باشد

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سوال که شهرداری که از سوی اعضاء شورای شهر انتخاب می‌شود باید چه شاخص‌ها و ویژگی‌هایی داشته باشد و فرایند پیشنهادی شما پیرامون این موضوع چیست، اظهار داشت: شهردار باید نیروی جهادی انقلابی باشد، اینکه اداری باشد و در اتاق‌ محل کارش تصمیم‌گیری کند فایده‌ای ندارد.

وی افزود: مدیر شهرداری اصفهان باید شخصیتی ملی باشد و من شخصاً منتظر هستم تا دولت ساختارش را تعیین کند اما قاعده آن است که هر کسی و هر مجموعه‌ای می‌تواند پیشنهادی داشته باشد و باید توجه ویژه‌ای به مبحث بومی‌گزینی در انتخاب شهردار جدید داشت.

حاج رسولی‌ها گفت: ویژگی‌های جهادی بودن و شخصیت ملی بودن از معیارهای اصلی انتخاب شهردار باید باشد، همچنین رهبر معظم انقلاب شعار یک سال را همت مضاعف و کار مضاعف معرفی کردند، در همان سال پروژه میدان امام علی(ع) با همین شعار را عملیاتی کردیم، با برگزاری اتاق فکر با حضور نخبگان و افراد با تجربه می‌توانیم حتی با کمترین هزینه پروژه‌های مهمی را رقم زنیم، در این صورت ضمن آنکه اشتغالزایی صورت می‌گیرد، پروژه تکمیل و به مردم خدمت‌رسانی نیز می‌شود.

وی با بیان آنکه ما در اصفهان روزهایی را سپری کردیم که نشان داد تنها مدیران با حضور در میدان می‌توانند موفق شوند، خاطر نشان کرد: در زمانی که چندین دفعه اصفهان را بمباران کردند تنها مدیران جهادی و در صحنه توانستند اصفهان را به شرایط مناسب خود نزدیک کنند که در همان زمان حضرت امام(ره) فرموند که جنگ را مردم اداره کردند. با توجه به آنکه در آن سالهای سخت بازسازی را مردم انجام دادند و موفق بودند اکنون نیز باید شهرها به دست خود مردم اداره شود که اکنون این اتفاق از طریق شورای شهر اتفاق می‌افتد.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون تمایل به پذیرش سمت ریاست ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در صورت امکان، بیان کرد: ما به صورت گروهی تصمیم‌گیری خواهیم کرد چرا که همه فعالیت‌ها، تجربه‌های کاری و حتی روحیه‌ام که روحیه‌ای جهادی است را همه می‌شناسند و باید دانست که همه اعضاء منتخب مردم افرادی توانمند هستند، اگر بگویند به میدان برویم می‌پذیریم در غیر این صورت ما با اقتدار به فعالیت خود می‌پردازیم.

وی در واکنش به لیست منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حذف برخی مدیران و رد این موضوع از سوی مجمع نیروهای انقلاب طی بیانیه‌ای، در ارزیابی انجام چنین فعالیت‌های حاشیه‌سازی، اظهار داشت: این کارها برای نظام سهم مهلک است، و در صحبت‌های اخیر آیت‌الله رئیسی نیز شاهد بودیم که ایشان دیدگاه جناحی به موضوع مدیریت ندارند و حتی باید از نیروهای توانمند جهادی و پاکدست دیگر جناح‌ها در بخش‌های مختلف مدیریتی بهره جست. ما ادبیاتمان برای فعالیت در بدنه شهرداری مشخص است، من شخصاً دیدگاه جناحی نسبت به افراد توانمند در انجام کارهای مدیریتی و اجرایی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد شما ششمین شورای اسلامی شهر نسبت به بهسازی و توسعه شهری در مناطقی که بافت تاریخی و فرسوده هستند چیست، بیان کرد: بزرگترین کارهای میراث فرهنگی در دوره دوازده ساله فعالیت ما انجام شده است. سازه‌های چهلستون وعالی قاپو در آن سالها در حال تخریب بود که اعتبارهای ویژه‌ای برای محافظت از این بناها در آن زمان اختصاص دادیم.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در آن سالها ما بر محورهای چهارباغ، چهارباغ خواجو، جلفا، بهسازی میدان امام(ره) و امثال این موارد بسیار کار کردیم، همچنین خود پروژه میدان امام علی(ع) یک مبحث میراثی است که ما آن را احیا کردیم، و این را باید بدانیم که سازمان میراث فرهنگی نیازمند مدیر توانمند است که البته این سازمان بودجه کافی در دست ندارد و بهتر است برخی تصمیم‌گیری‌های حوزه میراث فرهنگی به شهرداری‌ها سپرده شود.

وی ادامه داد: به طور مثال رسیدگی به مبحث گردشگری باید به شهرداری سپرده شود که البته برخی بهانه موازی‌کاری با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی را پیش کشیدند، میراث تنها یکسری قوانین سخت‌گیرانه غیر اصولی طرح کرده است که کار را برای فعالیت‌های درست شهرداری سخت می‌کند.

وی پیرامون رویکرد دوره جدید شورای اسلامی شهر نسبت به مباحث میراث فرهنگی در اصفهان، اظهار داشت: شهری همچون اصفهان در دنیا وجود ندارد و ظرفیت‌های بسیار مهمی دارد، چنین ترکیب تاریخی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. من قول می‌دهم اگر بخشی از اختیارات میراث فرهنگی را به شهرداری واگذار کنند بدون دریافت هزینه‌ای از دولت ضمن آنکه درآمد قابل توجهی برای سازمان میراث فرهنگی می‌توانیم تولید کنیم، گردشگری را فعال خواهیم کرد.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه ما به میراث فرهنگی و خانه‌های تاریخی اصفهان معتقدیم، خاطر نشان کرد: می‌توانیم در راستای حفاظت و بهره مندی اقتصادی از بخش‌های تاریخی اصفهان مصوبه‌هایی ایجاد کنیم و نظر من آن است که باید اداره میراث فرهنگی به شهرداری سپرده شود در این صورت بسیاری از تناقضات برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اختیارات شورای شهر از نظر شما اختیاری فراتر از نظارت است، به نظر شما چگونه می‌توان معضل و چالش آب در اصفهان را مرتفع کرد، خاطر نشان کرد: در گذشته فلات مرکزی برای تأمین آب خود از زاینده رود بهره می‌گرفت همچنین بهترین زمین‌های مرغوب که از راندمان بالایی برخوردارند در شرق اصفهان واقع شده‌اند، به قول کشاورزان شرق یک روزی این دوستان سهمیه امام پرداخت می‌کردند، زکات پرداخت می‌کردند ولی اکنون دیگر مستأصل شده‌اند.

تالاب گاوخونی در حال نابودی است

حاج رسولی‌ها افزود: اکنون تالاب گاوخونی در حال نابودی است، در این حالت حتما مواقعی که آب در زمستان در حال انتقال به دریا است تدبیری صورت گیرد که آب با حرکت خودش به تالاب گاوخونی منتقل شود و سفره‌های زیرزمینی اصفهان را نیز پوشش می‌دهد و با بی توجهی به این موضوع در آینده‌ای نزدیک باید شاهد تخریب میراث تاریخی اصفهان باشیم.

رویکرد اشتباه و تخریب قریب‌الوقوع میراث تاریخی اصفهان تنها یک بار اتفاق می‌افتد

وی خاطر نشان کرد: این حوزه فعالیتی کارشناسی است چرا که هنگامی که سطح آب زیرزمینی کاهش می‌یابد موجب خلل در سازه‌ها می‌شود، و فراموش نکنیم  که کار یک بار اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر با کارشناسی صحیح بهره‌وری کشاورزان نیز بالا می‌رود که البته این کارها باید از سوی دولت انجام می‌شد چرا که آقای روحانی و وزیرشان قول داده بودند ولی اکنون دیگر پایان دولت ایشان است.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگاه به حفظ محیط زیست درخصوص مبحث آب باید دیدگاهی ملی باشد، اگر حق و حقوقی در مبحث آب در حال از بین رفتن است باید به ذی نفعان پرداخت شود، حیات اصفهان بهشت آباد است و بی توجهی به مبحث آب موجب نابودی زاینده رود که میراث جهانی است می‌شود.

انتهای پیام/163/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد شورای شهر اصفهان تاریخی اصفهان خاطر نشان مسئولین بومی میراث فرهنگی حاج رسولی ها تصمیم گیری فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است

استاندار اصفهان گفت: تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است و استفاده از ظرفیت شوراها به نحوی نهادینه شد که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور در یکصدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه اعضای شوراهای استان، شهرستان و روستاهای کشور به‌ویژه اصفهان تبریک عرض می‌کنم و این روز فرصتی برای ارزیابی عملکردی و حرکت به سمت اهداف متعالی شوراها است.

وی با اشاره به نگاه حکیمانه حضرت امام (ره) به تشکیل شوراها افزود: شوراها یکی از مظاهر مشارکت مردم در سرنوشت خود است که با نگاه حکیمانه حضرت امام شکل گرفت و مقام معظم رهبری نیز با همین نگاه همانطور که در شعار امسال نیز بر مشارکت مردم تاکید داشتند، به صورت رسمی و در قالب وضعیت کنونی بخشی از حکمرانی به سمت مردم سوق داده شد.

استاندار اصفهان شوراها را جلوه‌ای از حرکت برای استقرار جمهوری اسلامی در میان مردم دانست و افزود: با شکل‌گیری شوراها اتفاقات خوبی رقم خورده است و در کنار تحقق قانون اساسی و نیز تحقق نگاه مکتبی و دینی ما، جامعه را به سمت استفاده از خرد جمعی و شریک کردن مردم در امور خود پیش برده است.

وی با بیان اینکه حکمرانی مردم در مسیر شوراها یکی از جلوه‌های همین موضوع است که مصداق بارز آن شکل گیری شوراهای شهرها و روستاها بوده است، تصریح کرد: تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است و استفاده از ظرفیت شوراها به نحوی نهادینه شد که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

مرتضوی یکی از ویژگی‌های شوراها را نگاه سایر استان، به عملکرد شوراهای کلان‌شهرها به‌ویژه اصفهان دانست و گفت: اصفهان محل رفت و آمد مسئولان مختلف است و تأثیرپذیری از نگاه و عملکرد و نحوه تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان در سایر شهرها و روستاها انعکاس خود را نشان می‌دهد و در بخش‌های مختلف این تأثیرپذیری را می‌بینیم؛ حتی با این جزئیات زمانی که یک نماد برای روشنایی شهر استفاده می‌شود، در شهرهای کوچک تاًثیرگذاری ان دیده می‌شود که این خود فرصتی برای تعامل و هماهنگی میان شوراها فراهم می‌کنید.

وی با اشاره به رویکردهای متناسب دغدغه‌مند شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی، نگاه به ظرفیت سازی تأمین انرژی، توجه به منابع آب، مصرف بهینه آن و مباحث صرفه‌جویی آب و ارائه کمک فکری به مدیریت استان در حوزه آب و توجه به مباحث حمل‌ونقل عمومی نشان دهنده نگاه عمیق شورای ششم به مسائل شهر و استان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی از اتفاقات مبارکی که در این دوره شورا رخ داده این است که به جای نگاه دفعی به مسائل شهری نگاه ویژه و ریشه‌ای تر و عمیق‌تری داشته است، تصریح کرد: این نگاه به سمت عمیق‌تر رفته است و اگر مدیریت شهری برای خط دو مترو وقت بگذارد اهمیت بیشتری دارد تا کارهای سطحی مانند ایجاد شهر کارگاهی در معابر و خیابان‌ها، بهره‌برداری از آن قطعاً اثربخشی بهتری در شهر خواهد داشت.

وی افزود: جای قدردانی دارد که شورای شهر اصفهان علی رغم هزینه‌های اجتماعی، به دنبال کارهای ریشه‌ای و عمیق رفته‌اند و تصمیمات خوبی در حوزه سلامت و گردشگری از سوی شورای شهر گرفته شده است.

مرتضوی گفت: در موضوع آب به غیر از پروژه بهشت آباد، بقیه پروژه‌های آبی استان فعال است و روند همه آنها به سرعت در حال انجام است و اگر اطلاع‌رسانی نمی‌شود به خاطر حواشی است که با اطلاع‌رسانی آن برای پروژه‌ها پیش می‌آید و این حواشی در گذشته سبب تعطیلی پروژه‌ها شده است.

کد خبر 748623

دیگر خبرها

  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است