Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به انتخابات ۲۸ خردادماه و حماسه مردم ایران، گفت: مقام معظم رهبری مردم را پس از انتخابات چنین توصیف کردند که مردم ما دارای عزم راسخ هستند.

او افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم دلشان امیدوار است و دلیل این امیدواری ارتباط با خداوند است؛ امیدواری ناشی از ایمان است تنها کسانی که باخدا ارتباط ندارند ناامیدی به سراغشان می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز افزود: مردم ایران با وجود همه تبلیغات دلسرد کننده، با عزمی راسخ و دلی امیدوار به صحنه انتخابات آمدند و مسیر عزت و کرامت را برای کشور و آینده خویش برگزیدند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات این معنا را القا کرد که مردم مسیر تقوا و توکل را انتخاب کردند، گفت: هم حضور و هم منتخب این دوره مردم پیام دارد؛ مردم نشان دادند که مسیر تقوا و توکل بر خدا به نتیجه می‌رسد و البته این مسیر آسان طی نمی‌شود.

او با بیان اینکه مسیری که مردم انتخاب کردند عزت و کرامت را به همراه دارد، بیان کرد: امروز منتخب مردم ایران پاسخ قاطع برای دیدار با آمریکا مطرح کرد که مسیر عزت و کرامت است؛ تا وقتی آمریکا ظلم می‌کند پاسخ قاطع خیر است. اگر دست از ظلم بردارد در چهارچوب سیاست‌های خارجی می‌توان ارتباط برقرار کرد همانگونه که رهبری فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه آزادگی میراث امام حسین (ع) برای ملت ایران است، عنوان کرد: مردم در انتخابات به سربلندی، عزت ایرانی و آزادگی رأی دادند.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز با اشاره به سالگرد شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی تصریح کرد: به همین مناسبت هفته ابتدایی تیرماه هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است، همه ما به این دلیل که منتظر عدل آخر زمانی هستیم آرمانمان بالاتر است.

او با بیان اینکه پیشگیری از وقوع از جرم باید بیشتر مورد توجه باشد، اما همه ملت باید تلاش کنند، گفت: بخش حاکمیتی‌اش به قوه قضائیه و دادگستری مربوط می‌شود، اما وظیفه همگانی را ساقط نمی‌کند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اهل علم در این زمینه ویژه کمک کنند، افزود: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نقش اجتماعی هم دارند و باید این نقش را ایفا کنند تا ضمن آموزش حقوق شهروندی و اخلاق عمومی به کمک دستگاه قضایی از وقوع جرم پیشگیری شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه روز شنبه مبارزه با مواد مخدر است، بیان کرد: برای تحقق این امر بخشی از آن جلوگیری از قاچاق مواد مخدر است که به عهده نیرو‌های انتظامی قرار داده شده، اما باید همگان در این زمینه برای خود نقش قائل شوند.

او با اشاره به اینکه در پیشگیری و مبارزه با مصرف نیز باید کاری کارستان انجام شود، عنوان کرد: اگر یک نفر سابقه اعتیاد داشته باشد، نمی‌تواند شاغل شود این یک مسئله است چراکه کسانی که واقعاً ترک می‌کنند نیاز دارند پس از ترک اعتیاد شغل داشته باشند. نیکوکاران و خیران در این زمینه می‌توانند ورود کنند تا دیگر بهانه بازگشت به مصرف مواد مخدر نداشته باشند. همه باید دست به دست هم دهیم تا برای حل مشکل اعتیاد کار شایسته انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز مردم ایران عزم راسخ انتخابات 1400 مردم ایران جمعه شیراز آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید