Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:38:18 GMT

سایه خاکستری FATF همچنان بر سر پاکستان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۳۲۹۰

سایه خاکستری FATF همچنان بر سر پاکستان

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، اجلاس مجازی مسوولان گروه ویژه اقدام مالی از ۲۱ ژوئن آغاز و امروز جمعه به پایان رسید، جایی که علکرد دولت اسلام‌آباد در راستای اجرای تمهیدات ۲۷ ماده‌ای گروه اف‌ای تی اف بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

رییس گروه اف‌ای تی اف در نشست مطبوعاتی به صورت آنلاین، گفت که پاکستان ۲۶ مورد از دستور کار ۲۷ ماده گروه ویژه اقدام مالی را به اجرا گذاشته و عملکرد آن رضایت بخش است اما این کشور باید نظام مجازات عناصر تروریستی و همدست با تامین کنندگان مالی تروریسم تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرط آخر گروه ویژه اقدام مالی برای پاکستان از شش نکته تشکیل می‌شود و طی دولت این کشور باید مطابق قطعنامه‌های ۱۲۶۷ و ۱۳۷۳ سازمان ملل، برای تحریم مالی عناصر تروریستی مشخص شده قوی‌تر اقدام کند.

«مارکوس پلایر» افزود: کشورهایی که در فهرست خاکستری قرار دارند با هیچ گونه مشکل حقوقی برخورد نخواهند کرد و مراد از این لیست لزوم تکمیل تمهیدات ابلاغ شده از سوی آن کشورها می‌باشد.

دولت پاکستان از سال ۲۰۱۸ پس از قرار گرفتن در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی مکلف به تقویت نظام مبارزه با پولشویی، جلوگیری از تامین مالی تروریسم و اعمال تحریم بر گروه‌های افراطی و عناصری که در لیست تروریسم جهانی سازمان ملل قرار دارند شد.

اما رییس اف‌ای تی اف امروز در پایان اجلاس این گروه اعلام کرد که پاکستان هنوز در اجرای موثر استانداردهای جهانی در برخی از بخش‌های مورد نظر FATF موفق عمل نکرده است و این بدان معناست که تهدیدات پولشویی، فساد و جرایم سازمان یافته همچنان وجود دارد.

«حماد اظهر» وزیر نیرو و رییس هیات پاکستانی در اجلاس مجازی گروه ویژه اقدام مالی جمعه شب پس از ابقای این کشور در لیست خاکستری، اعلام کرد که هیچ خطری مبنی بر قرار گرفتن در فهرست سیاه پاکستان را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: دستور کار جدید اف‌ای تی اف برای پاکستان درباره پولشویی است و ما اقدام های خود را در این بخش تقویت کرده و آن را تا یکسال آینده به سطحی خواهیم رساند که رضایت نهادهای بین المللی را کسب کنیم.

پاکستان در نشست اوایل اسفندماه گروه ویژه اقدام مالی نیز در فهرست خاکستری ماند و یک مهلت چهار ماهه برای اجرای تمهیدات اف‌ای تی اف دریافت کرد.

اجرای تمهیدات ضدپولشویی، فساد و تامین مالی تروریسم است اما نسبت به آنچه که مقام های  اسلام‌آباد اقدام های مشکوک هند برای سیاسی کردن فرآیند بررسی عملکرد پاکستان عنوان می‌کنند، نگران است.

اسلام‌آباد برای مقابله با آنچه که لابی دهلی‌نو در اف‌ای تی اف خوانده می‌شود، با اعضای پرنفوذ گروه ویژه اقدام مالی در تماس است تا اطمینان حاصل شود که ناظران، پیشرفت پاکستان برای اجرای تمهیدات ابلاغ شده را عینا و به صورت شفاف مشاهده کنند.

پاکستان از یکسال گذشته در جهت  عمل به تمهیدات گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) و عبور از خطر قرار گرفتن در «لیست سیاه» ، قوانین ملی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پول‌شویی را سخت‌تر کرد.

برچسب‌ها FATF پاکستان پولشویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان پولشویی پاکستان پولشویی گروه ویژه اقدام مالی اجرای تمهیدات مالی تروریسم اف ای تی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی

کمتراز ۹۰ روز تا المپیک مانده و گفته میشود که از نظر امنیت دربالاترین جایگاه قرار دارد اما فرانسه در همین روزها درگیره حمله های تروریستی است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077277 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق