Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، همزمان با آغاز نشست سران آمریکا و روسیه برخی از رسانه‌ها به هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور روسیه که به «کرملین پرنده» معروف است اشاره کرده و برخی از ویژگی‌های آن را برشمردند.

به نوشته رسانه‌های بریتانیایی، هواپیمای پوتین دارای یک دستشویی آب‌طلاکاری‌شده در کنار تزئینات مختلف است که روی هواپیمای ایلیوشین (Ilyushin) قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این هواپیما مجهز به یک بار کامل، اتاق‌های خواب و سالن ورزش است.

دکوراسیون داخلی هواپیمای پوتین سبک کلاسیک مدرنی دارد و دربرگیرنده میزهای کنفرانس مجلل با حاشیه‌های طلایی است که دورتادور آن را صندلی‌های چرم کرمی‌رنگ پر کرده‌اند.

گفته می‌شود پوتین در میان دیگر رهبران روسیه بیشترین سفرها را با این هواپیما انجام داده و سفرهای او از مجموع سفرهای دیگر رهبران بیشتر است.

این هواپیما که در داخل کارخانه هواپیماسازی «Voronezh Aircraft Production Association» تولید شده قادر است تا سرعت ۹۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

در این هواپیما دستگاه‌های ارتباطی بسیار پیشرفته‌ای تعبیه شده است که می‌توانند آن را به یک مرکز فرماندهی و اتاق عملیات در زمان جنگ تبدیل کنند.

طول هواپیما حدود ۶۵ متر و فاصله بین ۲ بال آن هم ۶۵ متر است. هرچند هواپیمای مذکور از مدل «IL-۹۶-۳۰۰PU» بوده و ویژگی‌های فنی عمومی چندان متفاوتی با هواپیماهای مسافربری عادی ندارد، اما آپشن‌های اختصاصی‌ای که بسیاری از آنها محرمانه هستند آن را متمایز کرده است.

این هواپیما نیز همانند هماسانان مسافربری قادر به پرواز با حداکثر ۲۷۰ تن بار است و حداکثر سرعت آن هم حدود ۹۰۰ کیلومتر است.

این هواپیما قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار متری اوج بگیرد گرچه روی نسخه ریاست‌جمهوری آن تغییراتی صورت گرفته و به آن آپشن‌هایی همچون افزایش برد پرواز بدون نیاز به سوخت‌گیری افزوده شده است، به نحوی که هواپیمای پوتین برد پروازی بیشتری نسبت به نسخه مسافربری عادی آن دارد.

به نوشته رسانه‌ها، دکوراسیون داخلی هواپیمای پوتین طوری طراحی شده که رئیس‌جمهور روسیه بتواند به راحتی در آن فعالیت یا استراحت کند.

این هواپیما به طور حتم از موارد حفاظتی بسیار بالایی هم برخوردار است که از سوی خلبانان یگان ویژه نیروی هوافضای روسیه در داخل و خارج از خاک روسیه تامین می‌شود.

کرملین پرنده مجهز به سیستم‌های پیشرفته حفاظت در مقابل حملات احتمالی از زمین و هواست.

روس‌ها هواپیما را با رنگ خاصی پوشانده‌اند که باعث می‌شود در رادار به سختی رصد شود، همچنین یک سامانه جنگ الکترونیکی و پارازیت برای متوقف کردن فعالیت رادارها و سامانه‌های پدافند هوایی نیز در آن تعبیه شده است.

سایر اطلاعات مربوط به این هواپیما جزو اسرار دولت روسیه محسوب می‌شود و سرویس امنیت فدرال روسیه آن را در اختیار دارد.

کد خبر 610106 برچسب‌ها روسیه - ولادیمیر پوتین هواپیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین هواپیما هواپیمای پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • پایان پوتین؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت