Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد از افتتاح سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن با هدف تسریع و تسهیل در حل اختلافات و دعاوی مربوط به این بخش در محل خانه صمت یزد خبر داد.

«سیدعلی اکبر کلانتر» با اعلام این خبر، افزود: سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن یزد با حضور معاون اول و دیگر مقامات عالی رتبه قوه قضائیه و رئیس و دبیر کل خانه صمت ایران به صورت ویدیو کنفرانس و همچنین در همراهی با اعضای هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت استان، محمدرضا حداد معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری، مجید کارگران رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد، حمیدرضا جعفری معاون دادستان عمومی و انقلاب و دیگر مقامات قضایی استان، در محل خانه صمت استان یزد افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه و تقدیر از رویکرد جدید این قوه در حمایت از تولید، رانت و فساد را مهمترین آفت اقتصاد و تولید سالم و رقابتی دانست و با اشاره به تورم بالا، رقابت میلیمتری و اهمیت عنصر زمان در یک فعالیت اقتصادی، زمانبر بودن و کندی رسیدگی به پرونده ها و دعاوی در بخش تولید را یکی از موانع مهم توسعه و پیشرفت اقتصاد و تولید کشور عنوان کرد.

کلانتر ضمن تقدیر از رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و دیگر مسئولان ارشد قضایی استان یزد پیرامون امضاء تفاهم نامه فی مابین دادگستری و خانه صنعت، معدن و تجارت استان در روز ملی صنعت و معدن، موافقت و مشارکت در تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت خانه صمت، افتتاح مرکز داوری و میانجی گری صنعت و معدن در استان، تاسیس شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت و معدن در سفر استانی ریاست قوه قضائیه به یزد و ایجاد دادگاه و دادسرای ویژه رسیدگی به دعاوی اقتصادی در مرکز استان را بسیار مهم و از جمله اقدامات شایسته تقدیر نمایندگان این قوه در یزد دانست و اظهار امیدواری کرد تا با این اقدامات ارزشمند، در سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، مشکلات و موانع حقوقی بخش مولد به عنوان یکی از موانع مهم توسعه با سرعت بیشتر از سر راه تولید برداشته شود.

عضو سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن یزد با تاکید بر اهمیت ترویج نهاد داوری و استفاده از این ظرفیت در دعاوی صنعتی و معدنی، تصریح کرد: هدف از تشکیل این سازمان این است که دعاوی اختلافی حوزه‌های مختلف اقتصادی به خصوص بخش صنعت و معدن، ابتدا به این مرکز ارجاع داده شود تا میانجی گری و درنهایت حکم داوری صادر شود. امیدواریم این مرکز با داوری های که انجام می دهد، علاوه بر کاهش هزینه و زمان دادرسی به نفع فعالین اقتصادی این بخش، بتواند قدم‌های مثبتی در جهت کاهش تراکم پرونده های دادگستری نیز بردارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد فعالان اقتصادی به خاطر حفظ حرمت و آبرو مشکل حقوقی و قضایی خود را تا آخرین لحظه مخفی نگاه داشته و از مراجعه به دادگاه خودداری می کنند، تصریح کرد: از دیگر فواید این مرکز این است که رسیدگی به اختلافات این فعالین در سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن به صورت کاملا محرمانه بوده و اسرار خصوصی و اسناد تجاری در واحدهای تولیدی، حفظ و رسیدگی ها مانند محاکم حقوقی به صورت علنی نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز و هسته اصلی سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن از سه نفر شخص حقیقی شامل نماینده بخش صنعت و معدن، قاضی بازنشسته آگاه به مسائل حقوقی و قانونی و حقوقدان حاذق تشکیل شده است، تصریح کرد: در همین راستا این سازمان با حضور اینجانب به عنوان رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و نماینده بخش صنعتی، محمدحسین جعفری استاد دانشگاه، رئیس سابق و موسس کانون وکلای دادگستری و محمد یعقوبی از قضات بازنشسته و رئیس کانون داوری استان یزد در محل خانه صمت استان واقع در خیابان شهید مطهری، مرکز فناوری اقبال، تشکیل شده و آماده خدمات رسانی است. البته استفاده از نظرات انجمن های تخصصی صنایع همگن خانه صمت و سایر و خبرگان و کارشناسان این بخش در همکاری با وکلای آشنا به بخش تولید نیز در دستور کار این مرکز بوده که موجب تسریع در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل دعاوی اقتصادی حوزه صنعت و معدن خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی خانه صمت استان یزد، کلانتر همچنین خاطرنشان کرد: در اجرای سند تحول قضایی و با تلاش‌های خانه صمت ایران، مساعدت‌های مرکز توسعه حل اختلاف کشور و حمایت ویژه معاون اول قوه قضائیه و همچنین با هماهنگی معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری استان یزد، مجوز مربوطه صادر و سازمان داوری و میانجی گری صنعت و معدن یزد از همین امروز آماده بررسی و حل و فصل مشکلات و دعاوی فعالین بخش‌های مختلف اقتصادی حوزه صنعت و معدن و صدور رای داوری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی میانجیگری معدن و تجارت استان قوه قضائیه حل اختلاف استان یزد خانه صنعت خانه صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، گفت: کرمانشاه به عنوان مرکز و هاب مدیریت بحران و حوادث غرب کشور مصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بابک محمودی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه هر اقدامی در زمینه بحران باید در قالب پیشگیری باشد، اظهار داشت: باید نقاط پرخطر در طبیعت به مردم معرفی شوند و امدادرسانی‌ها باید به سرعت انجام شود که سبب نشویم مردم از حضور در طبیعت دلزده شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم از کوهستان عنوان کرد: راهنمایان در کوهستان حضور دارند و در برخی مسیرها صعود افراد باید با راهنما انجام شود و این تلفات را کاهش می‌دهد.

محمودی با بیان اینکه بیستون چهارمین توده سنگی بزرگ دنیا است و برای سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی بسیار مهم است، گفت: کوهستانی بودن را نباید یک تهدید دانست، بلکه می‌توان به آن به عنوان یک فرصت اشتغال‌زایی نگاه شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور افزود: با تصویب کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی و حوادث غرب کشور از نظر پایگاه هوایی و تجهیزات انباری و تخصصی تجهیز می‌شود.

وی بیان کرد: این مرکز می‌تواند علاوه بر استان کرمانشاه به سایر استان‌های غرب کشور نیز خدمات‌رسانی کند، اما استان باید حداقل‌های انبارداری شامل سیستم اعلام حریق را راه‌اندازی کند و در این صورت کرمانشاه به عنوان هاب منطقه‌ای برای مدیریت بحران در نظر گرفته خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه فرودگاه کرمانشاه اکنون با مشکلاتی مواجه است که به‌زودی برطرف می‌شود، گفت: چنانچه آشیانه دیگری در فرودگاه برای استقرار دائمی سه تا چهار فرزوند بالگرد ایجاد شود بسیار کمک کننده خواهد بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: ما انگیزه‌ای برای افزایش تعداد پایگاه‌ها نداریم، زیرا بسیار هزینه بر است و این انگیزه را باید فرمانداران و استانداران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور