Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، «درک شووین» مامور پلیسی که «جورج فلوید» آمریکایی آفریقایی تبار را به قتل رسانده بود، به 22.5 سال زندان محکوم شد.

متن حکم دادگاه حدود 22 صفحه است که هنوز متن کامل آن علنی و رسانه‌ ای نشده است.

دادستان ها 30 سال حبس برای وی خواسته بودند.

دادستان کل ایالت مینه‌ سوتا می‌ گوید این طولانی‌ ترین حبس در تاریخ قضایی آمریکا برای یک افسر سابق پلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی در اظهاراتی کوتاه قبل از قرائت حکم‌ اش در دادگاه به خانواده فلوید تسلیت گفت، اما از اقدام خود ابراز پشیمانی و عذرخواهی نکرد.

قاضی دادگاه پس از قرائت حکم گفت که تصمیم وی «تحت تاثیر احساسات، صمیمیت یا فشار افکار عمومی» گرفته نشده است. وی همچنین گفت که با این تصمیم در پی «فرستادن پیام» نیست.

قاضی به هنگام قرائت حکم خود گفت که این مدت زندان را به علت «سوء استفاده» درک شووین در یونیفورم پلیس از «اعتماد و قدرتی» که به او اعطا شده بود و همچنین نشان دادن «بی رحمی» نسبت به جورج فلوید به این مجازات محکوم کرده است.

 

 

علاوه بر تحمل 270 ماه زندان، دادگاه شووین را تحت عنوان «مجرم یغماگر» وارد فهرست دائمی دادستانی کرد و به همین علت او را تا پایان عمر از مالکیت و حمل سلاح محروم کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که امروز در کاخ‌سفید با «محمد اشرف‌ غنی» همتای خود از افغانستان دیدار می‌ کند در نخستین واکنش به حکم شووین گفته «متناسب به نظر می رسد اما هنوز جزئیات آن را ندیده‌ ام».

رسانه های آمریکا جلسه دادگاه را بصورت زنده پخش کردند و تصاویری از شادی مردم پس از اعلام حکم منتشر شده است.

 

 

وکیل خانواده جورج فلوید نیز ضمن استقبال از تصمیم دادگاه، آن را «آشتی ملی» خواند. «بن کرامپ» در توییتر نوشت: «این حکم تاریخی برای خانواده فلوید و ملت ما مرهمی است و ما را یک قدم به پاسخگو کردن (مجرمان) در برابر قانون نزدیک‌ تر می‌ کند».

«بریجیت فلوید» خواهر جورج، که بنیادی را در یادبود برادرش تاسیس کرده است، در بیانیه‌ ای گفت حکم دادگاه نشان داد که «خشونت پلیس سرانجام جدی گرفته شده است».

در جلسه دادگاه بستگان جرج فلوید با جملاتی از او تقدیر کردند و «جیانا» دختر 7 ساله فلوید، در ویدئویی احساس دلتنگی‌ اش را نسبت به فقدان پدرش بیان کرد.

درک شووین افسر سابق اداره پلیس مینیاپولیس در تاریخ 25 مه سال گذشته 9 دقیقه و 29 ثانیه زانوی خود را روی گردن جورج فلوید فشار داد و بی‌توجه به التماس‌ های این مرد آفریقایی‌ تبار که می‌ گفت «نمی‌ توانم نفس بکشم» آن قدر جورج فلوید را در این وضعیت روی زمین نگه داشت تا او بیهوش و کمی بعد جان داد. علت بازداشت فلوید از سوی شووین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه، 20 دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود. انتشار ویدئوی لحظه مرگ این سیاه‌ پوست آمریکایی اعتراضات گسترده‌ ای را در پی داشت و به یک جنبش ملی در موضوع عدالت نژادی تبدیل شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

هیئت منصفه 12 نفره این دادگاه شووین 45 ساله را در ماه آوریل به دلیل نقش‌ اش در مرگ جرج فلوید در سه اتهام قتل از درجه دو و درجه سه گناهکار شناخته بود. جرم‌ هایی که می‌ توانست تا 40 سال زندان برای او به همراه داشته باشد.

تقاضای درک شووین برای دادرسی جدید ساعاتی قبل از قرائت حکم دادگاه توسط قاضی رد شده بود.

در جریان برگزاری جلسات دادگاه در مجموع 38 شاهد و کارشناس، از جمله کارشناسان پلیس و نیز پزشکان، در سه بخش مجزا کوشیدند با ارائه تصاویر، نمودارها و ویدئوها نشان دهند که این افسر پلیس چطور با زانو زدن بر گردن جورج فلوید او را کشته است.

از سوی دیگر، وکلای مدافع  شووین مدعی شده بودند که توسل به زور از سوی افسر پلیس هر چند «خوشایند» نبوده اما «به‌ درستی» صورت گرفته و افزودند که جمعیت هیجان زده‌ای که دور پلیس گرد آمده بوده‌ اند تمرکز وی را بر هم زده‌ اند.

«کیث الیسون» دادستان کل مینه سوتا در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که حکم دریک شاون، یکی از سنگین‌ ترین مجازات‌ هایی است که علیه یک افسر سابق پلیس به دلیل استفاده خشونت منجر به قتل صادر می شود.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جورج فلوید درک شووین سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) افزایش یافته، برخی از اعضای کنگره آمریکا  این دادگاه را تهدید به اقدام انتقام‌جویانه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آکسیوس گزارش داد که  اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است. 

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر از جلسات مقامات ارشد حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو به‌دلیل احتمال صدور حکم تعقیب دادگاه لاهه علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی به‌اتهام ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در نوار غزه پرده برداشته‌اند.

گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههکدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود