Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فاطمه نوروزیان جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع بستری های کرونا در بیمارستان های هرمزگان، ۹۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم گزارش شده است و پزشکان امید چندانی به زنده بودن آنها ندارند.

وی با اشاره به فوت یک مبتلای دیگر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: بیمار یک بانوی ۷۳ ساله از شهرستان میناب بود و اکنون مجموع فوتی های کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۴۱۸ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در طول یک هفته گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی موارد غربالگری و تست کرونا و همچنین افزایش هفت درصد موارد مثبت در استان بودیم، اما میزان فوتی های کرونا در همین بازه زمانی هفت درصد، موارد بستری هشت درصد و بستری در بخش مراقبت های ویژه ۱۸ درصد کاهش داشته است.

دکتر نوروزیان وضعیت همه شهرستان های هرمزگان بسیار پرخطر ارزیابی کرد و گفت: براساس ارزیابی های وزارت بهداشت هم اکنون شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، بستک، پارسیان، بندرخمیر، جاسک، حاجی آباد، میناب، کیش، قشم و رودان در وضعیت قرمز، شهرستان های سیریک و بشاگرد در وضعیت نارنجی و شهرستان بوموسی در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.

این مقام مسوول بیان داشت: مهمترین گام جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا از هر نوع آن رعایت کامل و جدی شیوه نامه های بهداشتی است و ما از همه مردم درخواست داریم تا حساسیت شرایط را درک کرده و خود را ملزم به رعایت این شیوه نامه جهت حفظ جان خود و عزیزانشان بدانند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک الزام اجتماعی است، گفت: دستاوردهای علمی نشان می‌دهند که اگر یک نفر مبتلا به ویروس کرونا باشد و از ماسک استفاده کند تا ۵۰ درصد شانس انتقال ویروس به اطرافیان کاهش می‌یابد و اگر اطرافیان نیز از ماسک استفاده کنند، شانس ابتلا به کمتر از پنج درصد می‌رسد که این خود نشان دهنده اهمیت استفاده از ماسک در شرایط موجود می باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان مرگ و میر پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مرگ و میر ویروس کرونا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس

 

به گزارش تابناک از وزارت نیرو،"مجید رستگاری" ضمن اعلام این خبر گفت: هم ‌اکنون حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده ‌که بیش از ۷۱ درصد حجم نرمال بوده و ۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر است‎. ‎

وی اظهار داشت: این حجم در زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود و ‌امسال این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است‎.

وی افزود: طبق آخرین پایش، سد بوکان ۶۷۴، مهاباد ۱۷۶، آغ چای چایپاره ۱۱۷ و شهرچای ‌ارومیه ۹۴ میلیون مترمکعب آب دارند که نزدیک به ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ ‌گانه این استان است‎.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی حجم آب موجود در سد کانی سیب را ۱۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سد قیقاج مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب آب دارد، و در ۷ سد ‌شهرچای ارومیه، مهاباد، بارون ماکو، آغ چای چایپاره، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ و کرم آباد پلدشت، نسبت به سال گذشته آب بیشتری ذخیره شده است. ضمن اینکه در حال حاضر ۱۴ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که حجم آنها نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب است‎. ‎

دیگر خبرها

  • اوضاع آب کدام استان‌ها خوب نیست؟ 
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند