Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - سیده زهرا محمودی؛ منا ابروفراخ نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین (تاسیکو)، در رابطه با این گروه توضیح داد: هلدینگ ما تنها هلدینگ سلولزی کشور بوده و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها را  در خود جای داده ‌است. ۲۰درصد تیشو بازار را هلدینگ تاسیکو تولید می‌کند و  در حوزهPVC  ، MDF و فعالیت‌های چوب هم نقش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ شرکت در مجموعه به صورت مستقیم و مدیریتی و دو شرکت غیرمدیریتی وجود دارد که سهامدارش هستیم و در سیاست‌گذاری‌هایشان با آن‌ها همکاری می‌کنیم. 

وی در ادامه افزود: چوب خزرکاسپین، کاوه و لطیف جز شرکت‌های بورسی هلدینگ هستند و برنامه بعدی، بورسی شدن حریر خوزستان است. با این وضعیت، تقریبا بیشتر شرکت‌های خود را به بورس آورده‌ایم و تنها شرکت چوکا و بیستون باقی می‌مانند و برنامه داریم این دو شرکت را نیز تا پایان سال وارد بورس کنیم؛ برنامه دیگر ما ورود خود هلدینگ به بورس است و معتقد هستیم که شفاف‌سازی برای ما حائز نقشی اساسی است. 

ابروفراخ با تاکید بر اینکه ما اولین گروه سلولزی هستیم که حتی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کردیم، تصریح کرد: در حال حاضر ام دی اف، کاغذها، تیشوها و کاغذهای لاینر ما برای اولین بار به بورس کالا رفته و در حال عرضه است و با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد. علت انجام این کار نیز آن است که ما معتقدیم حامی منافع ۴۰میلیون سهامدار هستیم و برای اینکه هم حامی آنان باشیم و هم براساس مسئولیت‌های اجتماعی‌مان عمل کنیم، باید به مردم و مصرف کننده کمک کنیم و همه تلاش خود را می‌کنیم تا شفاف باشیم، بورس نیز این فضا را برایمان فراهم کرده تا هرچه داریم بر صفحه‌های شیشه‌ای بگذاریم و همه آن را مشاهده کنند. 

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل  گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین توضیح داد: این اتفاق سبب می‌شود تا دوستان ما نیز تلاش بیشتری کنند و اتفاقات خوبی رقم بخورد. برای مثال بیس تمام کارهایی که در R&D انجام می‌دهیم از همین جا شروع شده است. ما می‌خواهیم استراتژی خود را به سمتی ببریم تا با تحقیق و توسعه، بتوانیم مدیریت هزینه داشته باشیم،کارهای نو به بازار وارد کنیم و کیفیت خود را افزایش دهیم. 

وی در مورد ریزش بورس و حمایت هلدینگ از سهم‌ شرکت‌ها، اظهار داشت: وضعیت بازار بورس مشخص است اما شک نکنید ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از سهم‌مان حمایت کنیم و حامی منافع سهامداران خود باشیم. ما جز اولین شرکت‌هایی هستیم که همزمان با عرضه در بورس، قرارداد بازارگردانی نیز می‌بندیم و سعی داریم تا سهم خود را مورد حمایت قرار دهیم و تعهد می‌کنیم سهم را پایدار نگه داریم.

ابروفراخ با بیان اینکه شرایط بازار نیز مهم است و بعضا خارج از کنترل ماست و نمی‌توانیم کاری کنیم تصریح کرد، مطمین باشید تلاش خود را می‌کنیم و هر سهمی که عرضه کردیم هم به لحاظ مسئولیت‌های اجتماعی و قانونی تا جایی که بشود از آن حمایت خواهیم کرد تا بازار بهتری در بورس داشته باشیم و سهامداران ما با اطمینان بیشتری حضور پیدا کرده و ما کمک کنیم سود مدنظرشان محقق شود.

مدیرعامل تاسیکو در رابطه با استاندارد سازی و اورهال و تعمیرات شبکه تولید گفت: ما تلاش داریم تا قبل از اینکه به استانداردها برسیم و حداکثر استفاده را از ظرفیت خود کنیم، آن را مدیریت کنیم تا به تعمیرات کمتری نیاز داشته باشد. ضمن اینکه از امسال از تعمیرکاران فنی داخلی کمک می‌گیریم؛ مثلا سال گذشته در حریر خوزستان کلیه تعمیرات را از شرکت‌های داخلی کمک گرفتیم و این سیاست جواب داد اما اینکه بگوییم همه این کار را صد درصد انجام دهیم خیر.

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل  گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین در مورد تاثیرات کرونا بر این صنعت توضیح داد: با کرونا مصرف تیشو درکشور افزایش یافت و از سوی دیگر با توجه به تورم، سعی داشتیم قیمت بالایی به مصرف‌کننده ندهیم و این خود سبب تعادل بازار شد. سعی می‌کنیم خدمات و محصولات ما با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به دست مصرف‌کننده برسد.

پربیننده ترین میزان صادرات و واردات در سه ماه نخست سال۱۴۰۰ / مهم‌ ترین مقاصد صادراتی ایران قیمت قوطی ، قیمت تیرآهن ، توری مرغی محموله یک میلیون دوزی واکسن چینی کرونا وارد فرودگاه امام شد ارز دیجیتال به حل مشکلات واردات کمک می کند؟ یک سوم بازار لوازم خانگی در اختیار قاچاق!

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران برای دومین روز متوالی ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل ۳ هزار و ۷۳۷ واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن ۶۷۱ واحد نزول کرد. همچنین شاخص کل فرابورس کمتر از یک واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش ۳۷۲ واحدی داشت. 

روز دوشنبه در بورس شرکت داروسازی کوثر (دکوثر)، شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس) و شرکت آبسال (لابسا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، شرکت پگاه فارس (غفارس) و شرکت مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر (پارتا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در بورس نماد‌های سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، شگل (شرکت گلتاش) و سقاین (شرکت سیمان قائن) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ. س. پ)، شرکت توکا ریل (توریل) و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات دوشنبه، ۶۶ نماد صف خرید داشتند و ۴۳ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۹ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۹۹ میلیارد تومان رسید.

دیروز شاخص بورس برای دومین روز ریزش کرد و فاصله خود با محدوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را زیاد کرد. نماد‌های فولاد، فملی، کچاد و کگل بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند. 

به علاوه، برای دومین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. نماد‌های خودرو، خبنیان، تاصیکو، آریا، وپاسار، شستا، کماسه، پارسان، شتران، وبصادر و شبریز بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

همچنین دیروز عرضه بر تقاضا غلبه داشت و ارزش صف‌های فروش بیش از صف‌های خرید بود. برخی تحلیلگران تکنیکی نوسان کوتاه بازار را یک تعدیل کوتاه مدت می‌دانند و معتقدند شاخص کل که در نزدیکی سقف کانال است برای بازگشت به محدوه بالاتر به یک نیروی محرک نیاز دارد. در مقابل برخی ناظران معتقدند سیاست‌های ارزی دولت و مداخلات آن در بازار‌ها ریسک بازار‌های متشکل را افزایش داده و فعالان اقتصادی را به سرمایه گذاری در بازار‌های غیرمتشکل و بازار‌هایی که خارج از کنترل دولت است سوق داده، از سوی دیگر همسو با موج مهاجرت به خارج از کشور برخی نیز سرمایه خود را از ایران خارج کرده‌اند. در چنین شرایطی دولت باید در سیاست گذاری خود تجدید نظر کند و به راه‌حل‌های سیاسی برای برقراری ارتباط تجاری با جهان بیندیشد.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟