Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فارس من خبرگزاری فارس؛ خبرپراکنی علیه واکسن ایرانی ادامه دارد. آن هم در روزهایی که با صدور مجوز مصرف اضطراری، فرایند واکسیناسیون در کشور شتاب گرفته است. رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته نوبت اول «کوایران‌برکت» را دریافت کردند. چند رسانه معلوم‌الحال اما ول‌کُن معامله نیستند؛ هدف دلسرد کردن مردم و نومیدی آنها از مبارزه با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز یک شایعه جدید؛ از تردید درباره اثربخشی واکسن تا قیمت آن.

بررسی شبکه‌های اجتماعی و مطالبات متواتر ثبت‌شده‌ در «فارس من» اما نشان از امیدواری آنها به آینده است. از اعتمادی که به دستاورد دانشمندان جوان ایرانی دارند. از این‌که می‌توان به یاری خدا و با تکمیل روند واکسیناسیون بر این آدم‌کُش خانمان‌سوز فائق آمد. درست مقابل تبلیغات شبانه‌روزی رسانه‌های بیگانه، حالا اقشار مختلف مردم خواستار تزریق واکسن ایرانی هستند. این گزارش مرور مطالبات پُرشمار آنهاست.

 

۱| مطالبه هزاران دانشجو برای اولویت تزریق واکسن؛ کلاس‌ها را از مهر حضوری برگزار کنید

آموزش عالی فراوان آسیب دید؛ از این‌که کلاس‌های دانشگاه‌های مناطق مختلف کشور لاجَرم مجازی شد. چاره‌ای نبود؛ جولان آدم‌کشی میکروسکُپی همه را نگران کرده بود. مسؤلین وزارت علوم نیز در دوگانه تداوم باکیفیت آموزش و جان دانشجویان، گزینه دوم را انتخاب کردند. البته که آموزش مجازی نمی‌توانست هیچ‌رقمی جایگزین جلسات مفصل درس‌وبحث شود. برای همین دانشجوها بویژه در این چند ترم حسابی ضرر کردند.

هزاران دانشجو حالا با راه‌اندازی کمپینی در «فارس من» خواستار در اولویت قرار گرفتن برای تزریق واکسن هستند. برای آنکه بتوانند خاطرجمع از ابتدای مهر ۱۴۰۰ پژوهش و علم‌اندوزی را در فضای دانشگاه ادامه دهند. پویش آنها همین چند روز پیش ثبت شد، اما توانست در مدت کوتاهی حمایت‌های فراوانی جلب کند. در بخشی از پویش آمده است: «تقاضا داریم دانشجویان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهید، تا از ترم آتی آموزش را به‌صورت حضوری دریافت کنیم.»

 

مهم‌ترین استدلال‌های آنان اما برای نقد فرایند آموزش‌ مجازی و اولویت بازگشایی حضور دانشگاه‌ها این‌هاست: «چرا که آموزش مجازی مشکلات متعددی (از جمله مشکلات اینترنت، پایین آمدن سطح کیفیت کلاس‌ها، ملال‌آوری آموزش مجازی و از دست رفتن انگیزه ادامه تحصیل در بسیاری از دانشجویان، نبود فضای نامناسب تحصیل و مطالعه در خانه، نبود یا نامناسب بودن وسایل ارتباطی و...) به همراه داشته است.»

 

دانشجو نماد روشن‌فکری است؛ پرچمدار آینده. کُنجکاور و مطالبه‌گر. مطالبات پرشمار آنها اما در «فارس من» برای اولویت تزریق واکسن، نشان از اعتماد آنها است. اعتمادی که علیرغم این همه حاشیه‌سازی علیه دستاورد دانشمندان ایرانی ایجاد شده است.

 

۲| مطالبات برای واکسیناسیون بیماری‌های خاص

همین معلولیت همین بیماری‌های مزمن اساسی سیستم ایمنی بدن آنها را رنجور کرده است. برای همین در مواجهه با کرونا آسیب‌پذیرتر از دیگران هستند. انواع بیماری‌های خاص؛ انواع معلولیت‌ها. مطالبات متعددی برای در اولویت قرار دادن آنها در «فارس من» ثبت شده است. مطالباتی که نشان می‌دهد اقشار محترم آسیب‌پذیر جامعه نیز حسابی به موفقیت فرایند واکسیناسیون و واکسن ایرانی امیدوارند.

مثلاً این پویش که از مسؤلین وزارت‌خانه می‌خواهد جامعه معلولان را در اولویت دریافت واکسن قرار دهد. در بخشی از این مطالبه آمده است: «آسیب‌پذیری بیشتر افراد نابینا و معلولان جسمی و حرکتی به ویژه افراد دارای آسیب نخاعی در مقابل بیماری کووید ۱۹ موجب تشویش و نگرانی مضاعف آنان از حضور در اماکن عمومی گردیده. همین امر فعالیت‌های شغلی و اجتماعی آنان را مختل ساخته و بر مسائل معیشتی این افراد و خانواده‌های آنان افزوده است.»

 

اولیای کودکان مبتلا به «اوتیسم» هم برای در اولویت قرار گرفتن فرزندان‌شان کمپین ثبت کردند. این پویش هم از مسؤلان می‌خواهد بیماران «میاستنی گراویس» را برای دریافت واکسن اولویت دهند: «پرسش اصلی از متولیان سلامت و بهداشت این است که چگونه امکان دارد این سازمان چشم خود را به روی خطر بالای حادثه‌های تلخی که ممکن است برای یک بیمار میاستنی بر اثر ابتلا به کرونا بیفتد ببندد و هیچ اقدامی در این زمینه نکند؟»

 

بیماران خاص بیشتر از همه نیازمند توجه ویژه دولت‌اند؛ قشری که البته هیچ‌گاه مطالبات‌شان انعکاسی در تلویزیون‌های فارسی‌زبان بیگانه نخواهد داشت. اگر امیدی هم داشته باشند، به دست‌وپنجه همین دانشمندها است. به واکسن ایرانی کرونا؛ به اثربخشی مناسب آن برای مقابله با بیماری.

 

۳| دانش‌آموزان هم خواستار اولویت در تزریق واکسن هستند

مطالبه اهالی علم و دانش اولویت در تزریق واکسن کرونا است. از دانشجویان و اساتید دانشگاه گرفته تا میلیون‌ها دانش‌آموز. کسانی که سربند شیوع بیماری از نعمت درس و دبیرستان محرومند. همین آموزش‌های مجازی حسابی چه دانش‌آموزان چه والدین آنها را حسابی گرفتار کرد. البته که چاره‌ای نبود؛ مسؤلان آموزش‌وپرورش هم بین کیفیت درس‌آموزی و سلامت خانواده‌ها، گزینه دوم را انتخاب کرده بودند.

مطالبات متواتری برای در اولویت قرار گرفتن دانش‌آموزان نیز در «فارس من» ثبت شد. مثلاً امضاکنندگان این پویش که خواستار اولویت قرار گرفتن محصلان هستند. یا حامیان این پویش نوشته‌اند: «باتوجه به شیوع کرونا اگر قرار بر بازگشایی مدارس در کشور باشد آیا واکسیناسیون معلمان اولویت دارد یا دانش‌آموزان؟ البته که دانش‌آموزان که آمارشان نسبت به معلمین خیلی بالاتر است. بهانه‌هایی مثل نبود واکسن قابل قبول نمی‌باشد. لطفاً مسؤولین رسیدگی نمایند.»

 

هزاران ساعت برنامه تبلیغاتی، بمباران دروغ‌های گوبلزی حتی روی دانش‌آموزان هم مؤثر نبود. مطالبات متواتر ثبت‌شده از جانب آنها در «فارس من» نمودار اعتماد آنها برنامه واکسیناسیون ایرانی است.

 

۴| مطالبه رانندگان شریف تاکسی؛ ما را در اولویت واکسن قرار دهید

شغل آنها تعطیلی‌بردار نیست. در سرما و گرما ناگزیر از خدمت‌رسانی به مردم‌اند. البته که نمی‌توان حمل‌ونقل عمومی را مختل کرد. راننده‌های شریف وسایل نقلیه عمومی روزانه با صدها مسافر در ارتباط هستند. آدم‌های که بعضی‌ها با بی‌مسؤلیتی تمام حتی اولیات پروتکل‌های بهداشتی را نیز مراعات نمی‌کنند. حق دارند اگر نگران سلامتی خود و عزیزان خانواده‌هایشان باشند. برای همین مطالبه آنها نیز تزریق واکسن ایرانی مبارزه با کرونا است.

پویش آنها به‌همین مناسبت در «فارس من» ثبت شد؛ در بخشی از آن آمده است: «ما رانندگان تاکسی‌ هر روز در فضای کوچک خودرو مشغول به خدمت به هموطنان هستیم. بسیاری از همکاران ما به کرونا مبتلا شده‌اند. برخلاف کارمندان و کارگران از بیمه محرومیم و از آنجا که روزمزد هستیم حقوق ماهانه ثابت نداریم در صورت ابتلا اگر زنده بمانیم یک ماه از کار کردن محرومیم و درآمدی نداریم. لطفاً ما را در اولویت دریافت واکسن قرار دهید.»

 

رانندگی تاکسی از آن کارهای دشواری است که عموماً چندان به چشم نمی‌آید. تصور اما تعطیلی تنها چندساعته آنها می‌تواند اهمیت کارشان را نمایان کند. با همه بی‌مهری‌ها اما راننده‌های شریف وسایل حمل‌ونقل عمومی هم حتی اسیر جوسازی‌های انجام‌شده علیه واکسن‌های ایرانی کرونا نشدند. مطالبات متواتر آنها برای اولویت در برنامه واکسیناسیون عمومی نمودار روشن همین مدعا است.

 

هزینه‌های فراوانی برای تولید محتوا علیه واکسن‌های ایرانی صورت گرفت. خبرپراکنی، شانتاژ و انواع دروغ‌های شاخدار. هدف مأیوس کردن ایرانی‌ها در مبارزه با کرونا و نومیدی آنها از توانمندی دانشمندان جوان کشور است. مرور مطالبات متواتر مردم در «فارس من» اما نشان از ناکامی ضدتبلیغات آنها است. اقشار مختلف مردم امروز در صف دریافت واکسن ایرانی «با افتخار» ایستاده‌اند!

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برکت واکسن برکت خبرگزاری فارس محمد آزادی فارس من مطالبه تزریق واکسن قیمت واکسن ایرانی اولویت قرار گرفتن اولویت قرار دریافت واکسن واکسن ایرانی دانش آموزان تزریق واکسن فارس من ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بسته شهروند خبرنگار این هفته به مواردی مانند، آبگرفتگی معابر شهر زاهدان، مشکلات مخابراتی و درخواست برای برق پایدار پرداخته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود