Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت نفت روز جمعه به بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۸ تاکنون صعود کرد و هر دو شاخص تحت تاثیر انتظارات برای فراتر رفتن رشد تقاضا از عرضه، برای پنجمین هفته متوالی افزایش پیدا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهای معاملات نفت برنت با ۶۲ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۷۶ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۵ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۷۴ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین قیمت نهایی هر دو شاخص از اکتبر سال ۲۰۱۸ بود و بیش از سه درصد رشد هفتگی را برای هر دو قرارداد نشان داد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: قیمت نفت تحت تاثیر بهبود دورنمای تقاضا و انتظارات برای محدود ماندن عرضه و تصویب افزایش اندک تولید اوپک پلاس در نشست اول ژوییه وزیران این گروه، صعود کرد.   همه چشمها به نشست اول ژوئیه اوپک و متحدانش دوخته شده است که قرار است طی آن وزیران نفت این گروه درباره تسهیل بیشتر محدودیت عرضه بحث کنند. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند اوپک با افزایش تولید بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز در اوت موافقت کند که همچنان کمبود جهانی عرضه نسبت به تقاضا را برطرف نمی‌کند. وزیران اوپک پلاس پیش از این با بازگرداندن ۲.۱ میلیون بشکه در روز تولید نفت در فاصله ماه مه تا ژوییه موافقت کرده بودند.   استفن برنوک، کارگزار نفت شرکت پی وی ام گفت: با توجه به دورنمای مثبت تقاضا، اوپک پلاس فضای گسترده ای برای افزایش عرضه بدون تحت تاثیر گذاشتن بر روند کاهش ذخایر نفت دارد.   در بخش عرضه، عوامل مهمی که اوپک پلاس باید در نظر خواهد بگیرد، رشد قوی تقاضا در آمریکا، اروپا و چین است که با توزیع واکسن کووید ۱۹ و بازگشایی اقتصادها تقویت شده و رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ و موجهای شیوع همه گیری در مناطق دیگر را جبران کرده است.   در این بین، چشم انداز رفع تحریمهای آمریکا علیه ایران و بازگشت نفت ایران به بازار در آینده نزدیک ضعیف شده است. یک مقام آمریکایی به اختلافات جدی در خصوص مسائل مختلف مربوط به پایندی ایران به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ اشاره کرده است.   بر اساس گزارش رویترز، گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته یک حلقه کاهش یافت و به ۳۷۲ حلقه رسید. با وجود این کاهش اندک، شمار دکلهای حفاری نفت در ژوئن ۱۳ حلقه افزایش یافت که دهمین رشد ماهانه متوالی بود و در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به میزان ۴۸ حلقه افزایش داشت.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با 49 سنت معادل 0.55 درصد افزایش به 89 دلار و 50 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 28 سنت معادل 0.34 درصد افزایش، 83 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.
نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.
بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستانجهش واردات نفت چین از روسیه

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.
تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.
اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در 12 ماه منتهی به ماه مارس، 2.7 درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.
انتظار می‌رود  فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.
این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.
در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی 34 سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.
از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند. بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.
انتهای پیام/51

دیگر خبرها

  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله