Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه گفت هیئت‌هایی از آنکارا و واشنگتن درباره زمینه‌های همکاری برای اداره فرودگاه کابل افغانستان گفتگو کردند.

وزارت دفاع ملی ترکیه در صفحه توییتری خود نوشت: یک هیئت متشکل از مقامات پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه وارد آنکارا شدند تا در مورد پیشرفت تلاش‌ها برای عملیاتی به منظور نگه داشتن فرودگاه بین المللی کابل صحبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: هر دو طرف توافق کردند که مذاکرات خود را در این باره ادامه دهند. 

آنکارا شش سال است که عملیات نظامی و لجستیکی فرودگاه کابل را اداره می‌کند.

چندی پیش،  حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، در بازدید از مرکز فرماندهی ارتش در مالاتیا اعلام کرد ترکیه همیشه تمام تلاش خود را برای تامین رفاه، آسایش و امنیت برادران افغان خود انجام داده است.

او گفت: از اولین حضور نیرو‌های ترکیه در سال ۲۰۰۲ و همچنین از سال ۲۰۱۵ که تحت ماموریت پشتیبانی قاطع ناتو در افغانستان حضور داریم با نیرو‌های بین‌المللی برای تامین امنیت این کشور مشارکت داشته‌ایم.

گزارش شده است که ترکیه،  برای نگهبانی از این فرودگاه پیشنهاد داده است که در مورد چگونگی تأمین امنیت در مسیر‌های اصلی حمل و نقل و در فرودگاه که دروازه اصلی ورود به پایتخت است، همچنان از فرودگاه مراقبت می‌کند.

آکار تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که منافع هر دو کشور تامین شود. هدف ما ادامه همکاری برای امنیت، آسایش و رفاه برادران افغانستانی‌مان است.

 آمریکا که در پی خروج نیروهای خود از افغانستان است، قصد دارد پس از خروج نظامی‌اش از این کشور، ترکیه را مسئول تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل کند که این تصمیم به شدت مورد انتقاد گروه طالبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی کابل حلوصی آکار نیروهای نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل