Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به فعالیت ۹۷ مرکز اقامتی ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی استان، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، ۱۰۶ هزار نفر در حوزه پیشگیری از اعتیاد از خدمات اجتماع محور بهره مند شده‌اند.

سید محمدصادق کشفی‌نژاد شنبه ۵ تیرماه در نشست مجازی با خبرنگاران که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، ضمن تبیین برنامه‌های بهزیستی در خصوص پیشگیری از اعتیاد گفت: در حال حاضر برنامه پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی، کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، آگاه سازی در قالب اینفوگرافیک و موشن‌گرافی، خط ملی اعتیاد با شماره تماس (۰۹۶۲۸) و برنامه پیشگیری اجتماع محور اعتیاد که با مشارکت مردم در محلات شهری و روستایی، محلات آسیب خیز و محیط‌های کار انجام می‌شود، فعالیت‌های مورد تاکید بهزیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۹۷ مرکز اقامتی در سطح استان زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند، ۲۴۷۶ نفر در این مراکز تحت درمان هستند و ۳۰۰ نفر از بهبود یافتگان از تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی بهره‌مند شده‌اند، افزود: بازتوانی روانی و اجتماعی افراد بهبود یافته مهمتر از مسیر درمان است و ما تلاش می‌کنیم در کنار هر فرد درگیر اعتیاد به وضعیت خانوادگی، روانی، درمانی آنها توجه کرده و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و جامعه مورد هدف قرار دهیم. 

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه باید حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم بیان کرد: امروزه با توجه به پیچیدگی و گستردگی انواع مواد مخدر و راه‌های تولید و توزیع آن، ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها، فرهنگ سازی، آموزش پیرامون نحوه تربیت فرزندان و آگاه سازی از مشکلات و معضلات مربوط به مواد مخدر از جمله ضروریات مهم در پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت رویکرد آگاهی‌بخشی و مشارکت، امروز به سمت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر سوق یافته است، بنابراین مردم باید عوارض مصرف مواد مخدر را بشناسند و مشارکت آنها با تبیین برنامه‌های آگاه‌سازی جلب شود. 

کشفی‌نژاد تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلای افراد جامعه و به ویژه آینده سازان کشور به اعتیاد نیاز به هم افزایی تمام دستگاه‌هاست و بحث پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نباید تنها به یک هفته خاص در طول سال خلاصه شود، بلکه این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که در تمام سال باید برای آن برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته مبارزه با مواد مخدر بهزیستی فارس خط ملي اعتياد پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله