Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری لبنان در پیامی مکتوب به پاپ فرانسیس درباره بحران‌های متعدد این کشور برای او توضیح داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان روز گذشته در جریان استقبال از «جوزپه فرانکنی» کاردار سفارت واتیکان در لبنان پیامی مکتوب برای «پاپ فرانسیس» فرستاده و برای دیدار با روسای گروه‌های مسیحی لبنان در واتیکان در ابتدای جولای آینده از او دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل عون در این نامه گزارشی از واقعیت فعلی لبنان برای پاپ فرانسیس ارائه داد و تاکید کرد که لبنانی‌ها با امید فراوان منتظر جلسه‌ای هستند که پاپ با رهبران مسیحی لبنان در ابتدای جولای آینده در واتیکان برگزار خواهد کرد.

وی اظهار داشت که لبنان در شرایط سختی به سر می‌برد و نیاز به حمایت کشورهای برادر و دوست دارد که مهمترین واتیکان است.

کاردار سفارت واتیکان نیز به نوبه خود تاکید کرد که پاپ فرانسیس اهمیت ویژه‌ای برای لبنان قائل است و نشست آینده رهبران مسیحی فرصتی برای تایید مواضع پاپ در قبال لبنانی‌ها خواهد بود.

پیش از این پاپ فرانسیس اعلام کرده بود که در ابتدای جولای با رهبران مسیحی لبنان در واتیکان دیدار خواهد کرد تا با یکدیگر درباره وضعیت نگران کننده این کشور بحث کنند.

در سایه پیچیده شدن بحران سیاسی لبنان و عدم وجود چشم انداز مثبت برای تشکیل دولت طی دوره کوتاه روز گذشته مسئولان حزب‌الله و جنبش امل تحت نظارت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نشستی برگزار کردند.

این جلسه با حضور مسئولان هماهنگی ارتباطات اجتماعی در حزب الله و جنبش امل برگزار شده و حاضران بعد از پایان جلسه در بیانیه مشترکی اعلام کردند، بنا به دستور رئیس پارلمان و دبیر کل حزب‌الله و از آنجایی که کشور مرحله دشواری را پشت سر می‌گذارد و در زمانی که دشمنان در صدد ماهی‌گیری از آب گل‌آلود هستند لبنانی‌ها باید با آگاهی و قاطعانه و پشتیبانی از مقاومت با یکدیگر متحد شوند.

لبنان|نبیه بری: از ابتکار خود برای تشکیل دولت عقب‌نشینی نمی‌کنم/ طرح میشل عون برای تشکیل کابینهسفر غیرمنتظره مقام امنیتی لبنان به سوریه

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، زمانی که دشمنان برای گسترش اختلافات و شکستن وحدت میان لبنانی‌ها اقدام می‌کنند باید همه فعالان مقاومت در جنبش امل و حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی با رعایت بالاترین سطح نظم و انضباط و روحیه برادری برای منافع ملی تلاش کنند.

مسئولان جنبش امل و حزب‌الله افزودند، در سایه بحرانی که لبنان گرفتار آن شده و وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی فعالان وابسته به مقاومت در شبکه‌های اجتماعی نباید فریب فتنه‌انگیزی‌های دشمن را بخورند که نتیجه‌ای جز گسترش اختلافات نخواهد داشت.

از سوی دیگر روز گذشته همچنین «زاهر الخطیب» دبیرکل انجمن الشغیله لبنان در رأس هیئتی از رهبران و مسئولان این اتحادیه از سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان بازدید کرد. «محمد جلال فیروزنیا» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و دکتر «عباس خامه یار» رایزن فرهنگی ایران در بیروت از این هیئت استقبال کردند.

زاهر الخطیب از طریق سفارت ایران به مقام معظم رهبری و ملت ایران برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات را تبریک گفت.

وی اظهار داشت، ما به نوبه خود به ملت ایران که به رویکرد انقلاب اسلامی وفادار هستند و نیز امام «سید علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب تبریک می‌گوییم.

الخطیب در پایان مجموعه‌ای از اسناد شامل کتاب «درک عمومی انقلابی»، «سند اصلاحی» ، «کتاب درک انقلابی دین و مارکسیسم» و اسناد دیگری که شامل موضع اتحادیه الشغیله درباره انقلاب اسلامی ایران است را به سفیر کشورمان در بیروت تحویل داد.

جنبش تولید اسلامی لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیخ «بلال شعبان» دبیرکل این جنبش با عباس خامه‌یار در سفارت ایران دیدار کرده و پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را به وی تبریک گفت.

وی همچنین برای رئیس جمهور جدید ایران در مسیر انجام مسئولیت‌های اساسی و همچنین حل چالشهای ملت ایران به ویژه بحران اقتصادی ناشی از محاصره ناعادلانه غرب آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد پاپ فرانسیس حزب الله لبنانی ها جنبش امل میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

کد خبر 847458 منبع: مشرق برچسب‌ها لبنان خبر ویژه شهید لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال