Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تکلیف رئیس دولت سیزدهم را مشخص کرد و همانطور که می‌دانیم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با رأی قاطع مردم به عنوان رئیس هشتم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و به زودی به طور رسمی هدایت دولت در کشورمان را بر عهده خواهد گرفت.

اما در شرق و شمال استان تهران به عنوان پایتخت کشور انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب در حال طرح است و همه منتظرند، تا دولت سیزدهم این انتظارات را برآورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتظارات در هر منطقه از استان تهران با منطقه دیگر تمایزات و نیز تشابهاتی دارد، که در گزارش پیش رو سعی داریم، انتظارات منحصر به فرد شهرستان‌های مختلف استان تهران را بررسی کنیم، امام جمعه پردیس یکی از مطالبات عمده مردم این شهرستان در شمال شرق تهران را ساخت بیمارستان «الغدیر» بومهن می‌داند و در این خصوص به خبرنگار مهر می‌گوید: شهرستان پردیس دو بیمارستان دارد، که یکی از آنها خصوصی بوده و به دلیل عدم مدیریت با تمام تجهیزاتش تعطیل است.

بیمارستان‌های غیرفعال بومهن و پردیس فعال شود

امام جمعه پردیس، حجت الاسلام سید حسین حسینی در این زمینه گفت: سرمایه عظیمی در این بیمارستان بلوکه شده اما مردم باید هزینه هنگفتی بپردازند و برای درمان به تهران بروند، که در این خصوص هم دولت و هم مدیریت این بیمارستان مقصر هستند، که چرا به هم کمک نمی‌کنند، تا این بیمارستان کاملاً مجهز به جای خاک خوردن دردی از مردم دوا کند.

وی گفت: از دولت سیزدهم انتظار می‌رود، با جدیت و قاطعیت تمام ورود پیدا کند، تا این بیمارستان که شدیداً مورد نیاز مردم شهرستان است، مورد استفاده قرار بگیرد.

امام جمعه پردیس گفت: اما بیمارستان دوم که خیر ساز است و خیر مرحوم حاج عباس جابر انصاری با پول شخصی خود ساخته تا مردم بومهن و پردیس استفاده کنند، اما باز هم این بیمارستان آماده را هم گذاشتند، خاک بخورد و برای نگهداری آن هزینه زیادی نیز پرداخت می‌شود، در اینجا هم سرمایه بلوکه شده و هم مردم بابت نبود بیمارستان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

حسینی گفت: فرماندار پردیس برای راه اندازی این بیمارستان تلاش زیادی کرد، اما اراده‌ای از بالا نبود، قرار بود این بیمارستان روز ولادت امام رضا (ع) افتتاح شود، که متأسفانه زیر قولشان زدند و افتتاح این بیمارستان تبدیل به آرزویی برای مردم شد، البته دوباره قول دادند که اواخر تیر ماه این بیمارستان افتتاح می‌شود، اما در مجموع وضعیت بهداشتی و بیمارستان‌های پردیس نیاز به سر و سامان دادن دارد.

وی ادامه داد: البته راه اندازی مترو، فضای سبز، تبدیل منطقه صنعتی خرمدشت به لکه یا شهرک صنعتی، تحویل سریع واحدهای مسکن مهر، پایین آوردن و کنترل قیمت مسکن در پردیس، راه اندازی مصلا نماز جمعه بعد از ۲۳ سال در این شهرستان و… از مطالبات مردم پردیس است.

بهبود وضعیت اقتصادی، مهار تورم، تأمین اشتغال و مسکن از مهم‌ترین مطالبات دماوندی‌ها است

امام جمعه دماوند در شرق استان تهران اما کاهش فاصله مردم و حاکمیت را از مهم‌ترین انتظارات از دولت سیزدهم دانست و در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بهبود وضعیت اقتصادی، مهار تورم، تأمین اشتغال و مسکن و… نیز از دیگر انتظارات قابل توجه مردم از دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی افزود: دولت سیزدهم باید با چابک سازی و نیز تصمیم گیری صحیح و اجرای انقلابی تصمیمات به خوبی پای کار باشد، تا انتظارات به حق مردم برآورده شود و این امیدی که در بین مردم می‌بینیم، تبدیل به یاس و ناامیدی نشود.

واحدهای غیرفعال و نیمه فعال شهرک‌های صنعتی فیروزکوه تقویت و راه اندازی مجدد شود

یک فعال اجتماعی و کارشناس رسانه‌ای در فیروزکوه، شمالی ترین نقطه استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر صنعت، گردشگری و کشاورزی را سه محور مهم توسعه این شهرستان دانست و افزود: انتظارات مردم از دولت سیزدهم نیز بیشتر حول همین سه محور است.

سیما وران ادامه داد: راه اندازی واحدهای نیمه فعال و غیر فعال در شهرک‌های صنعتی قدیم و جدید فیروزکوه یکی از مهم‌ترین انتظارات از دولت سیزدهم است، چرا که این واحدها به علت مشکلات مادی و مالی قادر به ادامه فعالیت نیستند.

اشتغال زایی و تقویت بخش کشاورزی مطالبه فیروزکوهی‌ها از دولت سیزدهم

وی گفت: علاوه بر راه اندازی این واحدهای نیمه فعال و غیر فعال، همچنین نیاز به ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی جدید از طریق توسعه تولید در فیروزکوه و تقویت قدرت واحدهای صنعتی و حمایت از تولیدکنندگان وجود دارد.

این کارشناس اتمام طرح چهار بانده شدن محور فیروزکوه- سمنان را مورد اشاره قرار داد و گفت: چهار بانده شدن این محور تأثیر بسزایی در حمل و نقل این شهرستان دارد، که مدت‌ها است وعده آن به مردم داده شده است.

وی رسیدگی به مشکلات مسکن مهرنشینان فیروزکوهی را نیز مهم قلمداد کرد و گفت: علاوه بر این توسعه بخش گردشگری فیروزکوه با توجه به وجود ۱۷۰ اثر تاریخی در شهرستان و منطقه گردشگری تنگه واشی و حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری به خصوص طرح‌های حمایتی آبیاری تحت فشار و واحدهای اصلاح نژاد دام‌های سبک از انتظاراتی است، که مردم از دولت سیزدهم دارند.

شمال استان تهران و دقیقاً بالای پایتخت نیز شهرستان شمیرانات وجود دارد، شهرستانی که سالیان متمادی است، چوب آب و هوای مفرح و نیز نزدیکی به تهران را خورده و زمین‌هایش یکی پس از دیگری توسط سودجویان در حال تغییر کاربری است.

لواسان بدون زیرساخت مناسب هر هفته به اندازه جمعیت المپیک لندن گردشگر دارد

یک فعال اجتماعی و کارشناس رسانه‌ای در لواسانات در مورد انتظارات مردم شمیرانات از دولت سیزدهم به خبرنگار مهر گفت: این روزها لواسانات دستخوش ساخت و سازهای بی رویه, تخلفات و فساد اداری و سیستمی زیاد شده است، که در مراحل مختلف توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) مورد برخورد قرار گرفت، اما مردم لواسانات جدای از این موارد با مشکلات عمده دیگری درگیر هستند که از دولت انقلابی آینده توقع رسیدگی به این موارد را دارند.

سید علی اکبر متین گو افزود: لواسانات شهری است که عنوان لاکچری را یدک می‌کشد، اما در عمل امکاناتی کمتر از یک دهیاری دارد، شهری که بدون داشتن هیچ زیرساخت گردشگری در هر هفته جمعیتی حدوداً برابر المپیک لندن گردشگر دارد و این جمعیت گردشگر بدون وجود زیر ساخت‌ها شهر لواسان را با بحران مواجه کرده است، که می‌طلبد دولت انقلابی توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

وی گفت: از دیگر مواردی که می‌توان درباره لواسان از دولت آینده مطالبه کرد, ایجاد یک شهرستان مستقل با تجمیع لواسانات و رودبارقصران است، در حال حاضر شهرستان شمیرانات تنها شهرستانی است که دو بخش آن خارج از شهر تهران و یک بخش آن جزو شهر تهران است، این دو شهر و شهر تجریش سه بخش مختلف شهرستان شمیرانات است، بخش تجریش شمیرانات همان منطقه یک شهر تهران هم است و اکثر درآمدهای بخش لواسانات و رودبار قصران برای بخش تجریش هزینه و از لواسانات و رودبار قصران فقط به عنوان یک منبع درآمد استفاده می‌شود.

این کارشناس گفت: از این موارد هزینه کرد می‌توان به پنج درصد حق آموزش پرورش از پروژه‌های شهرداری که به آموزش و پرورش منطقه یک ارسال می‌شود و مقدار کم از آن داخل دو بخش لواسانات و رودبار قصران هزینه می‌شود و از بخش تجریش هیچ درآمدی برای دو بخش دیگر خرج نمی‌شود، اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در لواسانات و رودبار قصران حتی مدیریت آموزش و پرورش بخش نداریم و فقط نماینده‌های اداره در منطقه یک در این دو بخش حضور دارند، دولت آینده می‌تواند در مورد استقلال این شهرستان تصمیم گیری درستی انجام دهد، تا حداقل درآمدهای شهر لواسان از قبیل مورد مذکور باعث تحول در سیستیم آموزشی لواسانات و رودبار قصران شود، لازم به ذکر است مدارس این دو بخش حتی در پرداخت قبوض آب و برق مدارس دچار مشکل هستند در صورتی که می‌توانند حدوداً سالیانه از مبلغ حدوداً ۸۰ میلیارد ریال برای هر بخش دریافتی از ۵ درصد حق آموزش پرورش از پروژه‌های شهرداری استفاده کنند.

مطالبات مردم در شرق و شمال شرق استان تهران از دولت سیزدهم بیش از آن است، که بتوان در یک گزارش به آن پرداخت، اما می‌توان مساله اشتغال، درمان، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و راه و حمل و نقل را از مهم‌ترین مطالبات در این خصوص عنوان کرد.

کد خبر 5244029

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی وحید محمدی استانداری تهران ویروس کرونا انتخابات 1400 کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه هفته قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی دهه کرامت عکس استانها اردبیل واکسن کرونا سازمان تبلیغات اسلامی لواسانات و رودبار قصران دولت سیزدهم استان تهران خبرنگار مهر مهم ترین راه اندازی امام جمعه دو بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام

استاندار ایلام از بازدید ۴۰ هزار نفر در قالب اردوهای روایت پیشرفت از مراکز صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اهمیت روایت پیشرفت دستاوردهای نظام و دولت، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر در قالب تور گردشگری "اردوهای روایت پیشرفت" از اماکن صنعتی استان بازدید داشتند.

وی افزود: از این تعداد بازدید کننده هشت هزار نفر دانش‌آموز، و مابقی از اقشار مختلف شامل کارکنان و خانواده‌های آنان، دانشجویان، فرهنگیان، جامعه‌پزشکی، و هنرمندان بودند.

استاندار ایلام میانگین سنی بازدیدکنندگان در اردوهای روایت پیشرفت را ۱۸ تا ۲۵ سال عنوان کرد و افزود: بیشترین بازدیدها به ترتیب از پتروشیمی ایلام، پالایشگاه گاز ایلام، کارخانه سیمان و پترو پالایش دهلران بوده است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار زنگ انشا با موضوع روایت پیشرفت به صورت همزمان در سراسر استان ایلام نواخته شد و ۹۰ هزار دانش‌آموز در قالب این طرح، دستاوردهای را دولت را روایت کردند که به زودی از برگزیدگان در اجلاسیه استانی روایت پیشرفت تجلیل خواهد شد.

استاندار ایلام اضافه کرد: برگزاری دوره‌های ویژه برای تربیت راویان پیشرفت با اولویت نسل جوان در دستور کار قرار گرفته است.

بهرام‌نیا ادامه داد: برای نخستین بار دستاوردهای دولت سیزدهم در استان ایلام در ۶۰ برنامه ۱۲۰۰ دقیقه‌ای در شبکه استانی ایلام توسط استاندار، معاونین استاندار، فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها تشریح شد.

وی گفت: در این دولت حدود ۱۱۰ سفر شهرستانی انجام شده که بیشتر این سفرها در روزهای پنجشنبه و جمعه و یا روزهای تعطیل بوده که از نزدیک با مردم دیدار داشتیم، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۱ دیدار چهره به چهره با هزار و ۲۰ نفر از مردم در استانداری برگزار شده است، همچنین در سامانه سامد از طریق تلفن ۱۱۱ پاسخ‌گوی مشکلات و مطالبات مردم به‌صورت تلفنی بودیم.

کد خبر 750196

دیگر خبرها

  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است