Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت الاسلام محمد کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: یکی از راه‌های ترویج وقف برگزاری جشنواره‌ها به ویژه در این شرایط کرونایی در فضای مجازی است.

دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری تصریح کرد: امسال هم شاهد برگزاری هفتمین دوره جشنواره وقف سنت همیشه جاری در استان کردستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروند افزود: هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه  جاری به میزبانی استان کردستان در بخش هنرهای تجسمی و در سه رشته نقاشی،کاریکاتور و گرافیک در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص معرفی کردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر و با هدف تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف، حمایت از هنرمندان مستعد کشور، معرفی ثمرات گرانبهای وقف در جامعه و همچنین تولید آثار فاخر در این خصوص، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در 8 استان و بخش‌های متفاوت فرهنگی هنری و رسانه‌ای برگزار می‌شود که استان کردستان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان میزبان بخش هنرهای تجسمی این جشنواره سراسری انتخاب شده است. 

دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری اضافه کرد: تفاوت جشنواره امسال با دوره‌های قبل اضافه شدن دو بخش بین الملل و بخش کودک است که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه آثار فاخری هم در این مدت به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: در مجموع 639 اثر در رشته‌های نقاشی، طراحی، گرافیک و کاریکاتور با عناوین مختلف وقف حوزه سلامت، وقت و ازدواج، وقف و مشارکت‌های دسته جمعی، وقف و ایتام و وقف تا کنون به دبیرخانه جشنواره رسیده است داوری استانی آثار توسط داوران انجام شده است

وی اظهار کرد: در بخش بین الملل برای اولین هم 105 اثراز 20 کشور دنیا شامل کشورهای ترکیه برزیل، عراق، انگلستان و غیره به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گفته دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری، در بخش کودک هم 150 اثر از هنرمندان کودک 3 تا 5 سال به دبیرخانه ارسال شده است، سعی خواهیم کرد در این بخش هم ویژه برنامه ای را در دهه وقف داشته باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کاروند کردستان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس