Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبه‌ نظامیان وابسته به امارات در عدن واقع در جنوب یمن چهارشنبه شب گذشته به روی هم آتش گشودند که در نتیجه این رویارویی دستکم دو نفر کشته و شماری از آنها زخمی شدند.

نیروهای وابسته به امارات متحده عربی از اردیبهشت سال گذشته در استان‌های جنوبی یمن به مرکزیت شهر عدن، دولت خودمختار تشکیل داده اند که با مخالفت جامعه جهانی روبه رو شده است، با این وجود همچنان به اشغال این مناطق ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شبه‌ نظامیان که از سوی امارات متحده عربی حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند با اقدام های تنش زای خود در عدن به بمبی ساعتی تبدیل شده‌اند که ثبات و امنیت این شهر را مورد تهدید قرار داده اند.

پایگاه خبری «العربی الجدید» در همین پیوند به نقل از شاهدان نوشت که منطقه «الشیخ عثمان» در عدن چهارشنبه شب گذشته صحنه درگیری و نبرد خیابانی میان گروه‌های زیرمجموعه شورای انتقالی جنوب بود و پس از اقدام این شورای در گسیل تجهیزات نظامی بیشتر به عدن، این شهر در عمل به پادگانی نظامی تبدیل شد؛ امری که نشانگر اختلافات خطرناک در درون گروه‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن است.

به گفته شاهدان، اوضاع در عدن  پرتنش و کسب و کارها از ترس تعطیل شده است و گروه «موسوم به پشتیبانی و حمایت» همچنان با «گروه منطقه هشتم» (دو گروه شورای انتقالی ) در منطقه الشیخ عثمان درگیر است.

در این میان، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که در درگیری‌ها میان این دو گروه زیر مجموعه شورای انتقالی در الشیخ عثمان عدن دو نفر کشته و دستکم ۱۷ تن زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست نیوز»، پس از سکوت چندین ساعته، شورای انتقالی جنوب یمن در نشستی رسمی اعلام کرد که اقدامات سختگیرانه و بازدارنده‌ای علیه عوامل درگیری ها اتخاذ خواهد کرد.

رخدادهای خونین منطقه الشیخ عثمان با انتقادهای گسترده فعالان اجتماعی و روزنامه‌نگاران یمنی رو به رو شد که معتقدند تا زمانی که شورای انتقالی شبه‌نظامیان خود را از عدن خارج نکند، این شهر همچنان با آشوب و ناامنی رو به رو خواهد بود.

شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات، یمن دارای چندین پایگاه و گروه‌های شبه نظامی است و با وجود اصرار ریاض بر لزوم انتقال این گروه‌ها از شهرها به جبهه‌های جنگ با انصارالله، این شورا از وحشت جنگ با انصارالله با خروج گروه‌های شبه نظامی از عدن مخالفت می کند.

شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات، عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن قرار دارد، در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است و اکنون بر عدن (مرکز جنوب یمن)، استان سقطری (جنوب شرق) و دیگر مناطق جنوبی یمن کنترل دارد.

نیروهای وابسته به امارات پیش از این نیز با نظامیان تحت حمایت عربستان و «منصور هادی» رییس جمهوری فرای و مستعفی یمن درگیر شده بودند.
دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب ۵ نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) با  وساطت عربستان و با هدف به اصطلاح تحقق صلح در جنوب یمن توافق صلح ریاض را به امضا رساندند.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض، استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن در مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان بود. 

امضای توافقنامه تحت نظارت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد، عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و عیدروس الزبیدی رییس شورای انتقالی یمن صورت گرفت.

در حالی که «علی عبدالله الکثیری» سخنگوی شورای انتقالی جنوب اوایل هفته جاری اعلام کرده بود که به دلیل ربوده شدن برخی افراد این شورا از سوی وابستگان به دولت منصور هادی ، توافق ریاض عملا  به حالت تعلیق در آمده است.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند. 

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است. 

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله ابوظبی محمد بن ‌سلمان ایالات متحده آمریکا شورای انتقالی جنوب منصورهادی امارات‌ متحده ‌عربی ریاض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله سازمان ملل متحد یمن جنبش انصارالله ابوظبی محمد بن سلمان ایالات متحده آمریکا شورای انتقالی جنوب منصورهادی امارات متحده عربی ریاض شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات الشیخ عثمان منصور هادی جنوب یمن گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست

برخی رسانه‌های اسرائیلی از جمله جروزالم پست و برخی از رسانه‌های فارسی زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال در خبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست، توسط اسرائیل کشته شده است. این رسانه‌ها او را نیروی وابسته به سپاه معرفی می‌‌کنند! - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیگیری خبرنگار ما از منابع مطلع حاکیست که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد.

رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان  مثبتی هم ندارد؛ همچنین برخی اطلاعات حاکیست که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی و بویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاوردهای خیالی برای آنها بسازند.

خود رسانه‌های آلمانی هم پیشتر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان یکتاپرست در سال های 2009 و 2010 یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره رامین یکتاپرست
  • آنتن شبکه تهران از امشب انتخاباتی می‌شود
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • خرس روسی زخمی کاملا به ایران وابسته شده است!
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست