Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم الهامی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال زیادی از همایش ها و برنامه های یوگا در سطح استان قزوین وجود دارد و درخواست های زیادی از شهروندان زن و مرد در تمامی رده های سنی برای برگزاری مستمر این برنامه ها داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع، از مسوولان ذیربط درخواست کرده ایم مجوز برگزاری برنامه های یوگا را در پارک ها و فضای باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا صادر کنند تا بتوانیم به صورت مستمر برای برگزاری این برنامه ها اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا مردم هنوز نسبت به حضور در باشگاه ها ترس و واهمه دارند ولی برگزاری برنامه های یوگا در فضای باز با استقبال چشمگیری همراه است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی یوگا در قزوین، افزود: ۳۱ خردادماه به نام روز جهانی یوگا نامگذاری شده است که ما به این مناسبت دو همایش یوگا برای مردان و زنان در پارک بانوان و بوستان باراجین با استقبال گسترده شهروندان برگزار کردیم.

الهامی نژاد گفت: مجوزهای لازم برای برگزاری این مراسم از دستگاه های متولی دریافت شده بود که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا و حضور چشمگیر مردان و زنان برگزار شد.

وی با اشاره به باشگاه های فعال یوگا در استان، افزود:چهار باشگاه تخصصی یوگا در شهرستان قزوین و یک باشگاه در شهرستان البرز فعال است و مابقی شهرستان ها به دلیل نداشتن مربی فعالیت باشگاهی ندارند.

الهامی نژاد در خصوص تعداد بیمه شدگان این رشته ورزشی در استان، افزود:رشته یوگا تعداد قابل توجهی بیمه شده ورزشی داشت اما متاسفانه بعد از شیوع کرونا و تعطیلی تمامی برنامه های این رشته، آمار بیمه شدگان آن کاهش یافت.

وی با اشاره به تاثیرات یوگا بر روی بدن،افزود: این رشته به سلامتی جسم، روح و ذهن کمک می کند به ویژه در شرایط بیماری کرونا و وضعیت اقتصادی کنونی که فشار زیادی به افراد وارد می شود.

الهامی نژاد ادامه داد:یوگا به ورزشکاران آرامش ذهنی می دهد و سیستم ایمنی بدن را در مقابل کرونا تقویت می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تاثیرات یوگا بر روی شهروندان انتظار داشتیم در دوران شیوع کرونا حمایت بیشتری از ما صورت گیرد که متاسفانه هیچ حمایتی از ما حتی در قالب کارهای کوچک اداری و تسهیلگری صدور مجوزهای برگزاری همایش ها صورت نگرفت و هیچ تسهیلاتی هم به باشگاه های یوگا پرداخت نشد.

برچسب‌ها یوگا ویروس کرونا ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یوگا ویروس کرونا ورزش همگانی یوگا ویروس کرونا ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

در این همایش که جواهری معاون اداره ورزش وجوانان، لشکری مسئول بسیج ورزشکاران و صباغی شهردار قزوین هم حضور داشت توسط هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان حرکات نمایشی ورزش زورخانه‌ای اجرا شد. در همایش امروز به مناسبت 17 شوال روز ورزش پهلوانی تعداد 13 مرشد و 50 ورزشکار استان قزوین ورزش های نوین زورخانه ای را به نمایش گذاشتند.

اولین زورخانه قزوین جنب دروازه درب کوشک قزوین با نام «زوارخانه» بیش از 600 سال پیش احداث شده و محلی برای استراحت و اسکان مهمان‌هایی بوده که قصد ورود به محوطه شهر قزوین داشتند. پهلوانان شهر قزوین با این پیش‌قراولان و مهمان‌ها در این محل زورآزمایی کرده و کشتی می‌گرفتند تا به اصطلاح ضرب شستی به مهمان نشان دهند که بعدها نام این محل به زورخانه تغییر پیدا کرد. از قدیمی‌ترین زورخانه‌های فعال قزوین می‌توان به زورخانه باباشاهوردی واقع در خیابان امام خمینی انتهای بازار علافها، زورخانه نائب صدر واقع در خیابان شهدا و زورخانه آقای خیرخواه در خیابان طالقانی اشاره کرد.

امیر خسته بند رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین و مسئول مسابقات کشوری در حاشیه این مراسم گفت: هماکنون در استان قزوین 11 زورخانه وجود دارد و اولین آکادمی ورزش زورخانه ای، در زورخانه شهید رجایی قزوین به ثبت رسیده است. همچنین استان قزوین در ردیف استان‌هایی است که بیشترین آمار نونهال و نوجوان ورزشکار در این رشته را در اختیار دارد.

خسته بند تصریح کرد: در سطح کشوری با توجه به تعداد مسابقاتی که برگزار می‌شود، جایگاه شاخصی داریم و عنوان دار هستیم و 10 نفر از ورزشکاران نیز عضو تیم ملی هستند. در حال حاضر 300 ورزشکار بیمه شده و 126 ورزشکار نونهال و نوجوان وجود دارد که در آکادمی شهید رجایی تمرین می‌کنند.

خسته بند در خصوص این رشته نیز گفت: امسال با تعامل نزدیک که با اداره آموزش و پرورش صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که این رشته به دانش آموزش داده شود و شروع به آموزش ورزش زورخانه‌ای و مرشدی دانش آموزان در مدارس انجام شد وبه نتایج مثبتی دست پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228597 برچسب‌ها ورزش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی