Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن عسگری کاراته کای ملی پوش ایران در بهمن ماه سال ۹۸ سهمیه المپیک را گرفته بود و نیازی نداشت برای مسابقات کاراته وان لیسبون دوپینگ کند، اما اشتباه پزشک خانوادگی او باعث شد نام او در فهرست دوپینگی‌های ناخواسته برود.

به گزارش تابناک ورزشی، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته که از دوپینگی شدن شاگردش بسیار ناراحت است، تاکید کرد این ورزشکار که متهم به دوپینگ شده بسیار خوش اخلاق و شایسته بود و در چند سال اخیر ۳۰ بار آزمایش منفی دوپینگ داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هروی از او نامی نبرد، اما گفت این ورزشکار سهمیه المپیک را یک سال و نیم قبل گرفت. با توجه به این که از بین سجاد گنج زاده و بهمن عسگری، بهمن سهمیه را یک سال و نیم قبل گرفته و هروی این مطلب را عنوان داشته بود، به نظر می‌رسد محروم قطعی ما در المپیک همین بهمن عسگری است.

بهمن عسگری ۴ طلای جهانی، یک طلای بازی‌های آسیایی و ۴ طلای قهرمانی جهان را داشته است و قهرمانی با چنین اعتبار و چنین کارنامه‌ای نمی‌تواند برای شرکت در مسابقات کاراته وان لیسبون در حالی که سهمیه المپیک را قبل از همه به دست آورده بود دوپینگ کند.

در این میان او در بهمن ماه به پزشکی مراجعه می‌کند و از او دارویی می‌گیرد و با اصرار به پزشک تاکید می‌کند که از ممنوعه نبودن دارو اطمینان داشته باشد و پزشک هم ادعا می‌کند داروی مورد نظر در لیست ممنوعه نیست، اما با همه این احوال آن چه نباید رخ داده است.

در این میان مقصر اول پزشک مربوطه است که ظاهرا دانش کافی از دارو‌های ضد دوپینگ نداشته است و مقصر دوم خود بهمن عسگری عزیز که در شرایطی که آماه بود دهمین طلای معتبر خود از میادین جهانی و قاره‌ای را بگیرد این گونه همه ما را در بهت فروبرد.

خبر کوتاه بود، دوپینگ قهرمان خوش اخلاق رشته مردان که یک سال ونیم قبل سهمیه گرفته بود مثبت اعلام شد، احتمالا نام او به این دلیل برده نشده که شاید کمیته بین المللی، صحت دعاوی و مستندات پرونده بهمن را تایید کند که بعید می‌دانیم این گونه باشد. امیدواریم بهمن عزیز هم خود، روحیه نباخته و برای میادین بعدی تلاشی وافر کند ولو این که ما تصور داریم همین حالا هم شانس بخشش او ولو اندک وجود دارد. 

از ایران سارا بهمنیار، حمیده عباسعلی وسجاد گنج زاده در المپیک توکیو که مرداد ماه برگزار می شود، حضور دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست بهمن عسگری سهمیه المپیک کاراته دوپینگ شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست بهمن عسگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نخستین کمپ تمرینی فدراسیون کاراته آسیا در شرایطی طی روز‌های ۲۱ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در شهر ووهان کشور چین برگزار می‌شود که به دعوت فدراسیون آسیا سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.   بر اساس این گزارش گنج زاده به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی و گریس در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.   این اقدام نشان دهنده توجه متولیان کاراته قاره کهن به قهرمانان و چهره‌های جهانی هنر رزمی کاراته در سطح جهان است، گنج‌زاده از قهرمانان شناخته شده کاراته جهان است که در سال‌های گذشته نشان‌های متعددی از بازی‌های المپیک، رقابت‌های قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • ناکامی شمشیرباز اپه ایران در گرفتن سهمیه المپیک پاریس
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی